1ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΥΠΟΥ ASPERGER

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ
(Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Συχνά συναντάμε παιδιά που δυσκολεύονται στις κοινωνικές συναλλαγές τους που είναι λίγο παράξενα παιδιά Είναι στο φάσμα του Αυτισμού άραγε; Πως θα το καταλάβω; Πως θα το αντιμετωπίσω; Τι είναι η διαταραχή τύπου ASPERGER; Ερωτήματα που ταλανίζουν γονείς και εκπαιδευτικούς. Στην ημερίδα μας αυτή θα προσπαθήσουμε να ρίξουμε φως στο τούνελ του Αυτισμού θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε εσάς γονείς εκπαιδευτικούς αλλά και επαγγελματίες που ασχολούνται με παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού. Θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε τρόπους βελτίωσης των σχέσεων με το παιδί στην Επικοινωνία στην Αισθητηριακή ολοκλήρωση και φυσικά στην Εκπαίδευση
Θεματολογία
Ορισμός, αίτια, συμπτώματα, δυσκολίες στην επικοινωνία και στην κοινωνική αλληλεπίδραση , τρόπου προσέγγισης, τρόποι επικοινωνίας Γνωριμία με τα προγράμματα θεραπευτικής παρέμβασης TEATCH, PESCS, ABA, RDI, FLOORTIME, SENSORY. Ο ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στην εκπαίδευση του παιδιού με Αυτισμό, Αυτισμός - Ένταξη - Συνεκπαίδευση.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: (ΔΕΠ-Υ)ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ
ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

«Δεν είναι συγκεντρωμένος», «Είναι αφηρημένος», «Δεν προσέχει στο μάθημα», «Είναι συνεχώς όρθιος μέσα στην τάξη». Τέτοιου είδους φράσεις ακούγονται πολύ συχνά στην καθημερινότητα τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς. Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις φράσεις; Ποια παιδιά αφορά; Που οφείλεται και τι μπορεί να γίνει; Μπορεί λοιπόν να κρύβεται μία αναπτυξιακή διαταραχή που ονομάζεται Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) και επηρεάζει αρνητικά αρκετά παιδιά που πηγαίνουν σχολείο. Ίσως είναι ένα από τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και μέσω αυτών οι δάσκαλοι και οι γονείς.
Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες με την προσήλωση της προσοχής τους σε μία δραστηριότητα ενώ ενδέχεται, παράλληλα, να εμφανίζουν σωματική υπερδραστηριότητα. Χαρακτηρίζονται από απροσεξία, αδεξιότητα, δυσκολίες στην αφοσίωση στις σχολικές υποχρεώσεις ή τη συμμόρφωση σε υποδείξεις. Η συγκεκριμένη διαταραχή συχνά σχετίζεται με αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο, καθυστέρηση (ελλείμματα) στη μάθηση και στην επικοινωνία. Τα συμπτώματα συνήθως ξεκινούν στην προσχολική ηλικία. Στην παρούσα ημερίδα θα παρουσιασθούν αναλυτικά η συμπτωματολογία σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο, τα αίτια, οι επιπτώσεις καθώς και τρόποι αντιμετώπισης της συγκεκριμένης διαταραχής. Η ημερίδα απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, συμβούλους, παιδαγωγούς και νηπιαγωγούς καθώς και σε φοιτητές των παραπάνω κλάδων.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΗΛΙΚΙΕΣ 2 ΕΩΣ 5 ΕΤΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ
(PhD ΜSc Κλινική Νοσοκομειακή Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Συνεργάτιδα Παν/μίου Αθηνών)

Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί μια πρώτη εκτίμηση της: * Σωματικής * Ψυχοσυναισθηματικής * Κοινωνικής ανάπτυξης των νηπίων. Βάσει της οποίας μπορούν να δομηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα ή να διευκολυνθούν παραπομπές σε ειδικούς ψυχικής υγείας. Μπορούν να συμμετάσχουν κυρίως βρεφοκόμοι, νηπιαγωγοί και ειδικοί προσχολικής αγωγής, ειδικοί ψυχικής υγείας (ψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί), κοινωνικοί επιστήμονες, καθώς και προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.