2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2018

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΝΤΡΟΠΑΛΟ ΠΑΙΔΙ: ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ & ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

Η στάση μας απέναντι στους άλλους και γενικότερα απέναντι στη ζωή εξαρτάται από το τι πιστεύουμε για τον εαυτό μας. Η ύπαρξη ή μη αυτοπεποίθησης διαμορφώνει τόσο τα ενδιαφέροντα, τις πεποιθήσεις και τα κίνητρά μας όσο και τα συναισθήματα και τις πράξεις μας. Η αυτοπεποίθηση ενός ατόμου εδραιώνεται σταδιακά από τα πρώτα χρόνια ζωής του παιδιού. Το παιδί που έχει ένα υγιές επίπεδο αυτοπεποίθησης έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να επιτύχει το δυναμικό του και να διαμορφώσει επιτυχείς σχέσεις.
Πολλοί ταυτίζουν την ντροπαλότητα με την εσωστρέφεια, την απόσυρση, την ανασφάλεια και τη μειωμένη κοινωνικότητα, αυτό δεν ισχύει πάντα. Ένα άτομο που είναι ντροπαλό δε σημαίνει ότι υπολείπεται όσον αφορά στην κοινωνικότητά του ή την αυτοπεποίθησή του.
Στην ημερίδα θα αναλυθούν και θα συζητηθούν τα εξής θέματα:
Οι διαφορές μεταξύ χαρακτήρα και ταμπεραμέντου – Η κατηγοριοποίηση των παιδιών βάσει του ταμπεραμέντου τους – Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ντροπαλού παιδιού – Πιθανά προβλήματα που απορρέουν σε περιπτώσεις υπερβολικής συστολής – Η στάση και ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας απέναντι στην ντροπαλότητα του παιδιού με στόχο την ανάπτυξη υγιούς αυτοεκτίμησης του παιδιού και του εφήβου
Η ημερίδα απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, συμβούλους, παιδαγωγούς και νηπιαγωγούς καθώς και σε φοιτητές των παραπάνω κλάδων

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ(ΜSc Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

Η διάγνωση μιας ασθένειας του παιδιού αλλάζει τα δεδομένα της οικογένειας τόσο τα πρακτικά όσο και τα συναισθηματικά. Στο σεμινάριο αυτό θα αναφερθούμε στα συναισθήματα που προκαλεί η ασθένεια του παιδιού καθώς και στα στάδια της ψυχικής διαδικασίας για την αποδοχή της και την προσαρμογή ολόκληρης της οικογένειας σε αυτήν. Επίσης, στον τρόπο που αυτή επηρεάζει τους γονείς, τα αδέλφια αλλά και τον κοινωνικό περίγυρο, όπως και στις ψυχικές καταστάσεις που βιώνει το ίδιο το άρρωστο παιδί. Τέλος θα εστιάσουμε και στη συνεργασία των γονιών με φορείς και ειδικούς ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ψυχοκοινωνική εξέλιξη του παιδιού με χρόνια ασθένεια.
Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ.


ΗΜΕΡΙΔΑ:ΠΑΙΔΙ & ΔΙΑΖΥΓΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

Τις τελευταίες δεκαετίες αυξάνεται ραγδαία ο αριθμός των διαζυγίων στη χώρα μας. Το διαζύγιο αποτελεί συχνά μία από τις πρώτες σημαντικές απώλειες που καλείται να διαχειριστεί ένα παιδί στη ζωή του. Πέρα από τα συναισθήματα και τις αλλαγές στην καθημερινότητα που χρειάζεται να επεξεργαστεί ένα παιδί χωρισμένων γονιών συχνά η λανθασμένη στάση και αντιμετώπισή του από τη μεριά τόσο του οικογενειακού όσο και του σχολικού περιβάλλοντος επιτείνουν τις δυσκολίες και οδηγούν στην εμφάνιση δυσάρεστων συμπτωμάτων. Στην ημερίδα θα αναλυθούν και θα συζητηθούν τα εξής θέματα:
Τι σημαίνει διαζύγιο και από ποια φαινόμενα αποτελείται
Οι 3 φάσεις του διαζυγίου
Οι επιπτώσεις του διαζυγίου
Τρόποι αντιμετώπισης από το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον
Η ημερίδα απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, συμβούλους, παιδαγωγούς και νηπιαγωγούς καθώς και σε φοιτητές των παραπάνω κλάδων

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ VIDEOGAMES

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ(ΜSc Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

Οι οικογένειες σήμερα ζουν σε ένα περιβάλλον λιγότερο ή περισσότερο εξοπλισμένο με μέσα επικοινωνίας, όπου τα παιδιά είναι ικανότατοι χρήστες του διαδιδκτύου, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των videogames από πολύ μικρή ηλικία. Στο παρόν σεμινάριο θα αναλυθούν οι δυσκολίες αλλά και τα οφέλη των νέων τεχνολογιών και πότε η χρήση τους καταλήγει προβληματική. Πότε μιλάμε για εξάρτηση στα παιδιά και τους εφήβους και πώς οι γονείς μπορούν να την αναγνωρίσουν και να την αντιμετωπίσουν. Επίσης, πώς μπορεί η οικογένεια να οριοθετήσει τα παιδιά και να διδάξει την ορθολογική χρήση των νέων τεχνολογιών. Τέλος, πώς οι γονείς θα ενημερωθούν και θα προετοιμαστούν ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους, μέσα από μια σταθερή και ποιοτική σχέση και επικοινωνία. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Παιδική κατάθλιψη • κατάθλιψη στην εφηβεία • κλινική εικόνα της κατάθλιψης • αιτιολογία κατάθλιψης σε παιδιά και εφήβους • παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισης
Για πολλά χρόνια κυριαρχούσε η άποψη ότι στην παιδική ηλικία είναι σπάνια η εμφάνιση της κατάθλιψης, κυρίως επειδή τα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να εκφράζουν συναισθήματα απόγνωσης και απελπισίας. Πλέον, η παιδική κατάθλιψη αναγνωρίζεται ως κλινική οντότητα. Στο παρόν σεμινάριο θα εξετάσουμε τα κύρια συμπτώματα της κατάθλιψης τόσο τα σωματικά όσο και τις διαταραχές στη συμπεριφορά. και την κλινική της εικόνα σε όλες της ηλικίες. Επίσης, θα αναφερθούμε στην πολυπαραγοντική αιτιολογία της κατάθλιψης καθώς και στους παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισής της πρώτιστα στο οικογενειακό πλαίσιο αλλά και στο εκπαιδευτικό κ.λπ. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ.


ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ
(PhD Κλινική Noσοκομειακή Ψυχολόγος Οικογενειακή Σύμβουλος Συνεργάτιδα Πανεπιστημίου Αθηνών)

ΕΛΛΗΝΙΚΟ WISC-III – Κλίμακα Αξιολόγησης Νοημοσύνης για Παιδιά

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 & ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018

ΣΤΟΧΟΙ:
• Εξειδίκευση στη χρήση και ερμηνεία του WISC-III,
• Βαθμολόγηση του τεστ και ερμηνεία των αποτελεσμάτων
• Πρακτική εφαρμογή του τεστ μεταξύ των συμμετεχόντων
• Συγγραφή της ψυχολογικής αναφοράς

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ:
Κατασκευαστές: (Wechsler Intelligence Scale Third Edition), Ελληνική προσαρμογή και στάθμιση
του WISC-III: Γεώργας, Δ., Παρασκευόπουλος, Ι.Ν., Μπεζεβέγκης, Η. & Γιαννίτσας, Ν.Δ. (1997).
Απευθύνεται: Μόνο σε ψυχολόγους (κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και φοιτητές προγραμμάτων ψυχολογίας).

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ
Εκπαίδευση: 20 ώρες

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία