2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2018

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης, του λόγου και του θεάτρου. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις στον τομέα της μουσικοκινητικής ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική ολοκληρωμένη προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας ORFF, 2. Δημιουργία μουσικών συνόλων, 3. Η μουσική στην εκπαίδευση, 4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες, 5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης, 6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα,
7. Λόγος - Φωνή - Κίνηση, 8. Η μουσικοκινητική σε συνδυασμό με θεατρικό παιχνίδι, 9. Μουσική & Κίνηση,
10. Δημιουργία μουσικοκινητικής παράστασης κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΣΩΛΗΝΕΣ BOOMWHACKERS

Εκδόσεις Fagotto Books • ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)
ΜΙΝΤΖΑ ΜΑΡΙΝΑ (Μουσικοπαιδαγωγός)
Μια ημερίδα βασισμένη στο βιβλίο της ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΠΕΡΑΚΑΚΗ και της ΜΑΡΙΝΑΣ ΜΙΝΤΖΑ

Τα Boomwhackers οι χρωματιστοί μουσικοί σωλήνες που βοηθούν μικρούς και μεγάλους να μάθουν μουσική. Προσεγγίζουν βασικές έννοιες παίζοντας ρυθμούς, μελωδίες, αρμονίες, συνοδεύοντας ένα τραγούδι ή ένα έργο. Μαθαίνουν να δημιουργούν και νιώθουν τη δύναμη της μουσικής μέσα από το παιχνίδι και την πράξη.
Στο σεμινάριο αυτό, οι συμμετέχοντας θα εμπλακούν ενεργά σε παιχνίδια με τους χρωματιστούς σωλήνες και θα συζητηθούν θέματα οργάνωσης του μαθήματος και της τάξης/ομάδας.
Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρόλους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι.
Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν: • Θεατρικά παιχνίδια • Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης • Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παράστασης • Αυτοσχεδιασμός, • Ασκήσεις λόγου, φωνής • Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού • Χοροθεατρική Παράσταση • Το θέατρο στην Εκπαίδευση • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής • Δραματοποίηση παραμυθιού • Στοιχεία κου-κλοθέατρου & κατασκευή κούκλας • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Θεατρική Παράσταση • Στοιχεία Κινησιολογίας κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΤΑΝ Η ΤΑΞΗ ΓΙΝΕΤΕ ΟΜΑΔΑ
ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΗΤΣΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ - ΓΙΑΝΝΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια Παιδαγωγικής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Και μόνο που ξεκινάω να γράφω λίγες γραμμές γι αυτό το εργαστήρι με στόχο την κατανόησή του, δημιουργεί από μόνο του μια αναντιστοιχία. Το να δημιουργείς με στόχο να κάνεις μία τάξη ομάδα και τέσσερις τοίχους τάξης περιβάλλον αίσθησης και φαντασίας , πρέπει να κλείσεις τα βιβλία και να μην διαβάσεις. Άρα, αυτό που κάνετε τώρα και με διαβάζετε δεν βοηθάει. Θα βοηθήσει όμως η συνάντησή μας , ώστε ένα στείρο περιβάλλον και ένας κύριος ρόλος εξουσίας , ένας γενικότερος χώρος κανόνων και ευθυνών μπορεί να μετουσιωθεί σε θεατρικό παιχνίδι που τα άτομα θα βρουν σημεία επικοινωνίας, χαράς, φαντασίας και το πιο πιθανόν ........να θέλουν να μπουν στην τάξη γιατί θα έχουν να περιμένουν κάτι δικό τους. Να βρεθεί η «ομάδα» ξανά μαζί..

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΤΟΥ ΡΥΘΜΟΥ
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ & ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΉ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ C. ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Ο Ρυθμός βρίσκεται παντού. Στις παιδικές ρίμες και τα τραγουδοπαιχνίδια που επιλέγουν οι νηπιαγωγοί έως τα πρώτα κείμενα που διδά-σκονται στο Δημοτικό. Με αυτό το υλικό θα γνωρίσουμε βιωματικά πώς συνδέεται ο ρυθμός και ο λόγος και με ποιόν τρόπο αξιοποιείται αυτή η σύνδεση στα μαθήματα μουσικής συντελώντας στην ανάπτυξη της γλώσσας και υποστηρίζοντας τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα του σχολείου.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ & ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΗΛΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ (Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής & Θεατρικής Αγωγής)

Στην ημερίδα αυτή θα ασχοληθούμε με τη δημιουργία ενός σεναρίου φανταστικού και όχι μόνο Από το οποίο μέσα από τις διαδικασίες θεατρικού παιχνιδιού και της μουσικοκινητικής, τις τεχνικές ανάπτυξης και εξέλιξης της ομάδας και του δρώμενου, θα καταλήξουμε σε θεατρική-μουσική παράσταση. Πως μπορούμε με διαδικασίες παιχνιδιού να διαμορφώσουμε ένα στείρο κείμενο, με μορφή παιχνιδιού και ενδιαφέροντος προς τα παιδιά, χωρίς να δημιουργήσουμε ανταγωνισμούς, εντάσεις και έννοιες πρωταγωνιστή. Μέσα από αυτή την διαδικασία τα παιδιά θα νιώσουν, θα παίξουν, θα ενδιαφερθούν για την ομάδα και για τη συλλογική δουλειά που καλούνται να επεξεργαστούν και θα παρουσιάσουν στη σκηνή με τη δυναμική που εκφράζει την εκάστοτε ομάδα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ & ΕΜΨΥΧΩΣΗ ΚΟΥΚΛΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΓΟΥΝΑΡΙΔΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Κουκλοπαίχτρια)

Στο εργαστήριο θα κατασκευαστούν γαντόκουκλες (φελιζόλ, ξύλο, ύφασμα και πρόσθετα υλικά). Το εργαστήριο είναι βιωματικό και θα δουλέψουμε βασικές αρχές της εμψύχωσης μέσα από αυτοσχεδιασμούς. Χαρακτήρας, εστίαση, φωνή, κίνηση (περπάτημα, χορός). Στο τέλος του εργαστηρίου θα γίνει μικρό σκετς. Η ημερίδα σαν στόχο έχει να δώσει γενικές γνώσεις για την γαντόκουκλα και τη χρήση της
(θα δοθεί και έντυπο υλικό).

(Δηλώσεις συμμετοχής 4 μέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου για την αγορά των υλικών από τον εισηγητή)


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ:
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Διδασκαλία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΜΠΛΕΡ (Μουσικός - Μουσικοθεραπευτής)

ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ,
ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ,
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 30 ΩΡΕΣ


HΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ (Εκπαιδευτικός μουσικής αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δρ. ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου)

Πώς μπορεί μια ιστορία να εμπλουτιστεί με ήχους και μουσικές; Πώς μαθηματικές μετρήσεις και πράξεις μπορούν να μετατραπούν σε διασκεδαστικά μουσικά παιχνίδια; Τι σχέση μπορεί να έχει η ηχώ με τη μουσική; Πώς ένας πίνακας ζωγραφικής μπορεί να γίνει η αφορμή για να τραγουδήσουμε να χορέψουμε και να δημιουργήσουμε τη δική μας μουσική;
Ως γνωστικό αντικείμενο που διδάσκεται αυτόνομα στο σχολείο, η μουσική στοχεύει πρωτίστως στην αισθητική καλλιέργεια και την ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτων των μαθητών. Στο πλαίσιο των σύγχρονων διαθεματικών προγραμμάτων σπουδών ωστόσο, η μουσική μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο στην εκπαίδευση των παιδιών και σε άλλους γνωστικούς τομείς, είτε ενισχύοντας το κίνητρο μάθησης, είτε συμβάλλοντας άμεσα στους στόχους άλλων διδακτικών αντικειμένων.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα προταθούν δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες μπορούμε να συνδέσουμε τη μουσική τα άλλα γνωστικά αντικείμενα (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, κτλ) με τρόπο παιγνιώδη και διασκεδαστικό στην προσχολική και την πρωτοσχολική εκπαίδευση.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια κατασκευών)

Τα υλικά γύρω μας είναι αμέτρητα και αρκεί να τα κοιτάξουμε λίγο διαφορετικά για να τα μεταμορφώσουμε σε όμορφες χρηστικές και διακοσμητικές κατασκευές. Το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να μας ανοίξει μια πόρτα για υλικά απλά και λειτουργικά που μπορούν να έχουν διαφορετικές εφαρμογές. Θα δουλέψουμε με χαρτοπολτό, pappier mache, σύρμα, τσόχα, φελιζόλ, pate a sel, φυσικά υλικά και άλλα. Θα κάνουμε κατασκευές όπως ψηφιδωτό, mobile, διακοσμητικά μπολ, φωτιστικά, παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά, κοσμήματα, sous plat & Άλλα Πολλά Από Τα Οποία Μπορούμε Εμείς να Εμπνευστούμε.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 20 ΩΡΕΣ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ & ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Δραματοποιώντας μια Ιστορία. Όπως τα παραμύθια έτσι και η δραματοποίηση μιας ιστορίας ξυπνά στα παιδιά βασικές προσδοκίες και ένα θεμελιακό ενδιαφέρον παγιδεύεται από τις πρώτες κιόλας φάσεις της δράσης. Η δραματοποίηση αγγίζει προβλήματα της οικογενειακής ζωής των ενδοοικογενειακών και ενδοσχολικών σχέσεων και συγκρούσεων . Με αφορμή θεατρικά έργα και παραμύθια θα ανακαλύψουμε τρόπους θεατρικής προσέγγισης των προβλημάτων των μαθητών .

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΡΥΘΜΙΚΗ DALCROZE & Η ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (ΡΥΘΜΟΣ & ΚΙΝΗΣΗ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΣΟΠΑΝΗ (Επίκουρη Καθηγήτρια Ρυθμικής Γυμναστικής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού)

Στην ημερίδα αυτή θα ασχοληθούμε: 1) με τον Ρυθμό και την κίνηση, Η φύση του ρυθμού, Το παιδί και ο ρυθμός, Δυναμική, Μετρικά μοτίβα, Μουσική φόρμα, Ρυθμός και δημιουργική έκφραση, Ο καλός Δάσκαλος, Κίνηση και φορητά όργανα, 2) Οι αρχές της Μουσικής Παιδείας και η Μουσικο-Κινητική προετοιμασία των παιδιών. 3) Προετοιμασία στη Σύνθεση-Εκτέλεση και η Μεθοδολογία Δημιουργίας Κινητικών Συνδυασμών. 4) Η Φυσική Προετοιμασία και η Μέθοδος Ανάπτυξης των Φυσικοσωματικών Ικανοτήτων. 5) Χορογραφική Προετοιμασία -Χορογραφική Φόρμα-Χορογραφικά Στυλ. 6) Προετοιμασία στη Σύνθεση-Εκτέλεση και η Μεθοδολογία Δημιουργίας Κινητικών Συνδυασμών. 7) Περιοδικότητα (Κυκλικότητα) της εκπαίδευσης. 8) Τα χαρακτηριστικά των Εκπαιδευτικών μαθημάτων. 9) Ιδιαιτερότητες στη Σύνθεση των Ομαδικών Συνθέσεων. 10) Σκηνοθεσία Καλλιτεχνικών Παραστάσεων, Επιδείξεων και Εορτών. 11) Πρακτική Εφαρμογή-Εξάσκηση.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ & Η ΕΜΨΥΧΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Εμψύχωση στην τάξη Πώς βρίσκει ένας εκπαιδευτικός ισορροπία ανάμεσα στους κανόνες του σχολείου και στις ανάγκες των παιδιών; Υπάρχουν τρόποι να κινητοποιήσουμε τα παιδιά ώστε να ενδιαφερθούν για το σχολείο, μέσα από το θεατρικό κώδικα;. Πώς επικοινωνούμε σε µια σχολική τάξη; Υπάρχει χώρος για ευχαρίστηση στο σημερινό σχολείο; Με αφορμή το θέατρο και τη διάδραση της θεατρικής αγωγή ας δοκιμάσουμε ευχάριστους τρόπους προσέγγισης

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΗΧΟΥΣ, ΗΧΗΡΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ & ΦΩΝΕΣ
Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΕΠ)

Η σύγχρονη μουσική παιδαγωγική έχει ως στόχο τη μουσική γνώση η οποία αναπτύσσεται μέσω της «εξοικείωσης» (knowledge by acquaintance) των παιδιών με τη μουσική και όχι μέσω της πληροφορίας, δηλαδή της προτασιακής γνώσης (propositional Knowledge). Ακολουθώντας αυτή την παραδοχή, η εισαγωγή βασικών μουσικών εννοιών στα παιδιά γίνεται μέσω μουσικών δραστηριοτήτων (παιχνιδιών, συνθέσεων, τραγουδιών) με στόχο να βιώσουν τις μουσικές έννοιες και όχι να «μάθουν ορισμούς». Ο παιγνιώδης χαρακτήρας των δραστηριοτήτων αυτών, το χιούμορ, ο αυτοσχεδιασμός, η εξερεύνηση καθώς και η κίνηση και ο λόγος παίζουν καθοριστικό ρόλο συμβάλλοντας σε σημαντικό βαθμό προς αυτή τη κατεύθυνση. Εργαλεία μας θα αποτελέσουν οι ηχηρές κινήσεις (body instruments), η φωνή μας και οι ήχοι τους οποίους μπορούμε να παράγουμε από το περιβάλλον και παραδείγματα θα αντλήσουμε κυρίως από τη φιλολογία της σύγχρονης μουσικής. Απευθύνεται σε όσους και όσες ενδιαφέρονται να βιώσουν τις μουσικές έννοιες και να χρησιμοποιήσουν τα «συγκριτικά τους πλεονεκτήματα» στις τεχνικές «διδασκαλίας» τους.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ: ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
«Τεχνητή ή Πραγματική Ευτυχία»;

ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ (MA of Arts in Education- ΜΑ στις Θεατρικές Σπουδές Υποκριτική & Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος,Νηπιαγωγός)

Κάτω από ποιες συνθήκες τολμούμε να μιλήσουμε για τα συναισθήματά μας; Θωρακισμένοι στις βεβαιότητές μας τολμούμε να αναγνωρίσουμε πότε είμαστε πραγματικά ευτυχισμένοι και πότε όχι; Το θεατρικό έργο Το Βαρελάκι με το Μέλι του Λ.Ουστίνωφ θα είναι η αφορμή σε αυτό το εργαστήρι Εκπαιδευτικού Δράματος που θα μας βάλει σε σκέψεις για το τι σημαίνει ευτυχία. Μέσα από τις βιωματικές θεατρικές τεχνικές οι συμμετέχοντες θα αντλήσουν από τον φανταστικό κόσμο του έργου όλα εκείνα τα πολύπλοκα νοήματα-ερωτήματα που αναδύονται για τη διαφορά της τεχνητής από την πραγματική ευτυχία και θα τα «ζυμώσουν» με τις προσωπικές τους εμπειρίες.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: CROSSOVER PICTURE BOOKS: ΕΙΚΟΝΟΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ:
(Η περίπτωση της σειράς Μικρά Βήματα Μεγάλοι Δρόμοι )

Παιδική Νομική Βιβλιοθήκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Συγγραφέας - Εκπαιδευτικός)

Ξεκλειδώνουμε τα μυστικά των βιβλίων της σειράς: Μεγαλώνω τη γιαγιά μου - Το σπίτι το δικό μας - Η βάρκα που τη λένε μνήμη και με βοηθό τη δημιουργική γραφή γράφουμε τις δικές μας ιστορίες ανακαλύπτοντας όσα λένε οι εικόνες των ζωγράφων που εικονογράφησαν τα βιβλία. και πως μπορεί να γίνει εργαλείο καλλιέργειας της ενσυναίσθησης. Crossover Picturebooks : η περίπτωση της σειράς του Βαγγέλη Ηλιόπουλου "Μικρά Βήματα Μεγάλοι Δρόμοι" (Εκδόσεις Παιδική Νομική Βιβλιοθήκη)


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΨΥΧΟΚΙΝΗΚΗ ΑΓΩΓΗ
(Η ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΨΥΧΟΚΙΝΗΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΟΛΥΜΠΙΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟΥ (Καθηγήτρια φυσικής αγωγής & χορού - Μουσικοπαιδαγωγός Διδάκτωρ Μουσικινητικής Αγωγής ΕΚΠΑ)

Κατά τη διάρκεια της νηπιακής και παιδικής ηλικίας το παιδί μαθαίνει να κινείται και μαθαίνει μέσα από την κίνηση. Το παιδί διεκδικεί την κατάκτηση και την κατανόηση του κόσμου που το περιβάλλει και αυτό απαιτεί αισθητηριακή ολοκλήρωση και κινητική ανάπτυξη. Γι’ αυτό η αναπτυξιακή αγωγή, σε αυτές τις ηλικίες καλό είναι να στηρίζεται σε πολυαισθητηριακά και ποικίλα ερεθίσματα ώστε να υποστηριχθεί η ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού. Η μουσικοκινητική αγωγή Orff αποτελεί ένα πολυαισθητηριακό κανάλι εκπαίδευσης που αξιοποιεί το παιχνίδι και στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Μπορεί, λοιπόν, με την κατάλληλη στοχεύσει και επιλογή μέσων και θεμάτων από το ευρύτερο πεδίο της να λειτουργήσει αποτελεσματικά ως μέσο ψυχοκινητικής αγωγής.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΜΑΖΙ & ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ
ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Εκδόσεις Δίπτυχο • ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ (Διδάκτωρ Μουσειακής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ & Συγγραφέας)

Το σημερινό σχολείο πρέπει να προετοιμάζει τα παιδιά να ζήσουν σε μία πολυπολιτισμική κοινωνία, παρέχοντάς τους μια εκπαίδευση που αυξάνει τη διαπολιτισμική κατανόηση, αναπτύσσει τον αμοιβαίο σεβασμό και προωθεί θετικές εικόνες για τους μαθητές με διαφορετικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί πως μπορούν να εντάξουν στην καθημερινή ζωή του σχολείου τους δραστηριότητες που προωθούν αποτελεσματικά το σεβασμό στη διαφορετικότητα, τη συλλογικότητα και την ισότητα των ευκαιριών για όλους. Ειδικότερα:
- Θα παίξουμε παιχνίδια που αφορούν την διαφορετικότητα και την αποδοχή του άλλου.
- Θα γνωρίσουμε βιβλία που αφορούν την διαφορετικότητα.
- Θα τραγουδήσουμε τραγούδια που έχουν σχέση με την φιλία, την αγάπη, την διαφορετικότητα.
- Θα προβληθούν βιντεάκια που αφορούν την διαπολιτισμική κατανόηση.
- Θα παρατηρήσουμε φωτογραφίες και έργα τέχνης που μπορούν να συνδεθούν με την ετερότητα.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΑΝΙΧΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ (MA of Arts in Education- ΜΑ στις Θεατρικές Σπουδές Υποκριτική &Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Ποια είναι η θέση των κατοίκων μιας πολιτείας όταν ανακύπτουν δύσκολα προβλήματα; Τι σημαίνει «κοινωνική ευθύνη» για όλους και για τον καθένα ξεχωριστά; Μια ακραία ιστορία από το μακρινό παρελθόν μας περιγράφει ο Λόπε δε Βέγα στο θεατρικό του έργο Φουέντε Οβεχούνα. Στο εργαστήρι αυτό του Εκπαιδευτικού Δράματος θα διαβάσουμε ένα μικρό απόσπασμα από το έργο. Θα δουλέψουμε πάνω σε αυτό για να δημιουργήσουμε τη δική μας Φουέντε Οβεχούνα και να χτίσουμε ρόλους που θα αναλάβουν την «κοινωνική ευθύνη» ανάληψης πρωτοβουλιών, ευαισθητοποίησης απέναντι στα προβλήματα, διεκδίκησης δικαιωμάτων. Θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε την «κοινωνική ευθύνη» ως εκείνη την αρετή για την αρμονική συμβίωση των ανθρώπων και την οικοδόμηση κάθε μορφής αλληλεγγύης.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΖΕΠΑΤΟΥ (ΜSc Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου «Μουσική Ε΄ Δημοτικού»)

Η ανθρώπινη φωνή είναι το πιο φυσικό και το πιο προσωπικό μέσο μουσικής έκφρασης. Στην ημερίδα θα δούμε πως ένα τραγούδι μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για τη βιωματική προσέγγιση των μουσικών εννοιών. Θα ανιχνεύσουμε σε παραδοσιακά τραγούδια και παιδαγωγικά παιδικά τραγούδια τα στοιχεία εκείνα που οδηγούν σε βαθύτερη μουσική κατανόηση. Με επίκεντρο το τραγούδι θα δούμε ακόμη πως μπορούμε να σχεδιάσουμε παιγνιώδεις μουσικές δραστηριότητες που αναπτύσσουν τις μουσικές μας δεξιότητες, ώστε να μαθαίνουμε...«παίζοντας»!

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΚΟΤΣΥΦΑΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΝΑ ΣΩΘΕΙ
(ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ Σ’ ΕΝΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ)

ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, κάτοχος RAD Teaching Diploma, Σκηνοθέτης)

Ο συγγραφέας και εκπαιδευτικός Βαγγέλης Ηλιόπουλος θα ξεδιπλώσει με τον δικό του μοναδικό τρόπο το παραμύθι του: «Ο κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί» και θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε καλύτερα τους ήρωές του. Θα μας ανοίξει έτσι το δρόμο για να οδηγηθούμε στην ασφαλή δραματοποίηση του κειμένου και στην δημιουργία του θεατρικού μας σεναρίου!
● Μυθοπλασία ● Διάλογος με τον συγγραφέα ● Θεατρικά Επίπεδα ● Ρόλοι & Διανομή ● Δημιουργικοί Αυτοσχεδιασμοί ● Θεατρική Αφήγηση ● Μουσικοκινητική

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ & Η ΑΘΕΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΜΑΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ)
ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ (Συγγραφέας - Αφηγήτρια παραμυθιών)

Τι είναι παραμύθι; Τι είναι παραμυθάς; Η αφήγηση είναι τέχνη; Με ποιους τρόπους τα μαγικά παραμύθια (μάς) μεγαλώνουν; Μια εφ' όλης της ύλης προσέγγιση των λαϊκών παραμυθιών: τι είναι; από πού έρχονται; με ποιους τρόπους διδάσκουν χωρίς ίχνος διδαχής; με ποιους τρόπους παρηγορούν, ενισχύουν και ωθούν στην αυτονομία και στη γνώση του εαυτού;
Μέσα από παραδείγματα μαγικών παραμυθιών, θα δούμε ότι παρότι μοιάζουν ανώδυνα, αφελή, άτεχνα, αποτελούν τις ρίζες της παγκόσμιας λογοτεχνίας και ένα πανάρχαιο μέσο μύησης στην ενηλικίωση. Θα γίνει αναλυτική συμβολική ερμηνεία της σκιαθίτικης παραλλαγής του «Καημού» (ΑΤ 710) και η ημερίδα θα κλείσει με προτάσεις αφηγηματικής προσέγγισης του «Καημού» και ενδεχομένως των παραμυθιών που θα θελήσουν να αφηγηθούν κάποιοι από τους συμμετέχοντες.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της εκπαίδευσης και της ψυχικής υγείας, σε γονείς και σε όσους ελκύονται από το βαθύτερο νόημα των παραμυθιών και τους τρόπους αφήγησής τους.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΥΘΟΥ
«Ο ΣΕΒΑΧ, Ο ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ & ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ»

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Μέσα από την ιστορία του Σεβάχ, του θαλασσινού, του ήρωα που ξεπήδησε μέσα από τις Χίλιες και μία νύχτες, θα περιπλανηθούμε σ’ ένα μαγικό ταξίδι γεμάτο περιπέτειες, μέρη εξωτικά και μαγικά και θα δημιουργήσουμε τη δική μας καλοκαιρινή θεατρική παράσταση...
1. Γνωριμία με το Σεβάχ, 2. Ανάλυση και επεξεργασία κειμένου, 3. Ομάδες εργασίας, 4. Δημιουργικοί Αυτοσχεδιασμοί, 5. Μουσική επιμέλεια, 6. Μουσικοκινητική

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Carl Orff & ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΚΥΡΙΑΚΗ 29 AΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Ο τρόπος διδασκαλίας της μουσικής στην πρώτη σχολική ηλικία στην πραγματικότητα δε διαφέρει σε περιεχόμενο από τη διδασκαλία σε οποιαδήποτε ηλικία, παρά μονο σε ένα βασικό πράγμα: τη διδασκαλία αυτή καθεαυτή, το βιωματικό της χαρακτήρα αλλά και τον παιγνιώδη χαρακτήρα της.μέσα από την ημερίδα
θα γνωρίσουμε μουσικοκινητικά παιγνίδια και ασκήσεις για την ανάπτυξη τόσο τη δική μας όσο και των παιδιών στις βαθμιδες στις οποίες απευθυνόμαστε. Δουλεύοντας μέσα από τις αρχές και τις αξίες του συστήματος μουσικοκινητικής αγωγής C. O. θα δώσουμε έμφαση τόσο στο κομμάτι της κίνησης, χορευτικής και μη, όσο και της μουσικής μέσα από παιγνίδια παραδοσιακά και σύγχρονα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΟΔΗΓΗΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΝΑ ΣΥΓΓΡΑΨΟΥΜΕ ΩΣ ΟΜΑΔΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Με αφορμή το βιβλίο «"Η γοργόνα που βγήκε στη στεριά"»

Εκδόσεις Μεταίχμιο • ΚΥΡΙΑΚΗ 29 AΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)

«Η έμπνευση δεν είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ποιητής αλλά η κατάσταση στην οποία ο ποιητής ελπίζει να θέσει τον αναγνώστη» είχε πει ο μεγάλος Γάλλος ποιητής Πολ Βαλερύ. Μέσω της δημιουργικής ανάγνωσης του μυθιστορήματος «Τότε που κρύψαμε έναν άγγελο» θα προσπαθήσουμε να εμπνευστούμε και να συγγράψουμε τα δικά μας κείμενα και τελικά ένα συλλογικό κείμενο, αφορμή-καμβά για μια θεατρική παράσταση. Στόχος δεν είναι η δραματοποίηση του βιβλίου αλλά η ανίχνευση του όποιου συγκινησιακού αντικρίσματος μπορεί να προκαλεί στο μαθητή η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού κειμένου και η μετουσίωσή του σε πρωτότυπη δημιουργία. Καθώς και το κατά πόσο από την προσωπική έκφραση κι έκθεση μπορούμε να περάσουμε στο στάδιο όπου δουλεύοντας συλλογικά καταλήγουμε σε ένα κείμενο στο οποίο είμαστε όλοι συνδημιουργοί από την αρχή ως το τέλος.
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές παιδαγωγικών, θεατρολόγους, ηθοποιούς κ.λπ. και σε όσους επιθυμούν να δουλέψουν τη δημιουργική γραφή και το στήσιμο μίας θεατρικής παράστασης, με αφορμή ένα βιβλίο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΜΕ ΑΠΛΑ ΥΛΙΚΑ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΜΑΪΟΥ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΕΠ)

Η Ημερίδα είναι διαρθρωμένη σε α) ένα σύντομο θεωρητικό μέρος σε σχέση με την παιδαγωγική διάσταση της κατασκευής των μουσικών οργάνων ως μέρος της μουσικής εκπαίδευσης στη σχολική τάξη και β) σε ένα πρακτικό όπου θα κατασκευάσουμε ένα ζευγάρι ξυλάκια (claves), μια νουνούρα (kazoo), μια ξύστρα και «δαχτυλοτύμπανα» (finger drums). Οι κατασκευές θα γίνουν με υλικά ανακυκλώσιμα αλλά με επαγγελματικά αποτελέσματα ως προς το τελικό προϊόν και φυσικά ως προς τον ήχο. Θα πλουτίσουμε έτσι τόσο το προσωπικό μας instrumentarium (συλλογή οργάνων) όσο και τις κατασκευαστικές μας γνώσεις για παιδαγωγικές προσαρμογές μέσα στην τάξη. Τα υλικά μας είναι καλάμι, πλαστική σακούλα, ξύλα, σωλήνας υδρορροής κτλ. Στην ημερίδα μπορούν να συμμετέχουν όσοι/όσες ενδιαφέρονται για τις κατασκευές και για την παιδαγωγική χρήση τους σε ομάδες (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, μουσικοί, εμψυχωτές κτλ).

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ & ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΜΑΪΟΥ

ΘΑΛΕΙΑ ΚΑΛΙΑΝΤΑ (Δασκάλα, MA: Drama In Education)

• Στην ημερίδα θα δούμε Πρακτικά παραδείγματα δράσεων που μπορούν να αξιοποιηθούν πριν ή μετά την παρακολούθηση ενός θεατρικού έργου με σκοπό τόσο την εμβάθυνση στα νοήματά του όσο και τη δημιουργία μιας νέας παράστασης από τα ίδια τα παιδιά. Τρόποι ένταξης του θεάτρου στην εκπαίδευση.
• Κριτήρια επιλογής μιας θεατρικής παράστασης και αξιοποίησή της στην τάξη
• διαφορετικές έννοιες και σημασίες (παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων εντός κι εκτός σχολείου, παρουσίαση παραστάσεων από τους μαθητές, αξιοποίηση του θεάτρου στην εκπαίδευση, τυπική ή άτυπη)

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΉ ΑΓΩΓΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Εκδόσεις Μίνωας • ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΜΑΪΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΜΑΡΩ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ (Καθηγήτρια Φωνητικής - Συγγραφέας – Mουσικοπαιδαγωγός)

Μία ξεχωριστή ημερίδα σε εξέλιξη η οποία βασίζεται πάνω σε μουσικοκινητικά –ρυθμικοκινητικά παιχνίδια εμπνευσμένα μέσα από την φωνητική πράξη. Το τραγούδι - ίσως ο πιο άμεσος τρόπος έκφρασης - χρησιμοποιείται μέσα από προτεινόμενες ασκήσεις - παιχνίδια, λέξεις - κλειδιά, μουσική δραματοποίηση έτσι ώστε να αποτελέσει σύγχρονο εργαλείο στην καθημερινή μουσική δραστηριότητα νηπιαγωγών και δασκάλων. Μέσα από προτεινόμενα τραγούδια διαθεματικής προσέγγισης το σεμινάριο οφείλει να διδάξει, να ενθαρρύνει, να εμψυχώσει και να προτείνει νέες μεθόδους για την σπουδαιότητα της μουσικής σκέψης και πράξης. Το εργαστήρι της Μάρως Θεοδωράκη απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, μουσικούς , εμψυχωτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.α. Δεν χρειάζεται να έχει κάποιος μουσικές γνώσεις για να το παρακολουθήσει

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ORFF?
ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ & ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΜΑΪΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Ένα ξεχωριστό σεμινάριο που θα αναδείξει τους μύθους και τις λανθασμένες πεποιθήσεις σχετικά με την Μουσικοκινητική Αγωγή Orff. Τόσο με θεωρητικές αναφορές όσο και βιωματικά θα προσπαθήσουμε να ανατρέψουμε όσες θέσεις έχουν κατά καιρούς παρερμηνεύσει ή έχουν εσφαλμένα διατυπώσει στόχους, τεχνικές ή και εφαρμογές της Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους έχουν ήδη γνώσεις του θέματος αλλά και σε όσους θέλουν να μάθουν την εκπαιδευτική πρόταση του Carl Orff.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.