ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

(75 ΩΡΩΝ)

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

 

Αναστασία Κατσούγκρη (Υπ Διδάκτωρ Απόφοιτη , Π.Τ.Δ.Ε -Ειδική Παιδαγωγός)

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (Dipl.-Psych. PhD ΜSc Κλινική Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια)

 

 

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια – Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας -Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (ΜD PhD ΜSc  Παιδοψυχίατρος) ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΙΩΡΟΥ  (Φιλόλογος, Ψυχολόγος MSc Εφηβικής & Αναπτυξιακής Υγείας)

 

 

ΚΟΣΤΟΣ 480 ΕΥΡΏ

 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ: ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

  • Ενεργητική ακρόαση • Αντανάκλαση συναισθήματος • Αντανα­κλαση περιεχομένου Περίληψη σύνθεση • Ενσυναίσθηση (empathy)

*******************************

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ VIDEOGAMES

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

  • Τι είναι και τι δεν είναι προβληματική χρήση • Οι θετικές πλευρές της νέας τεχνολογίας •Η ορθολογική χρήση κα η οριοθέτηση • Η σημασία της επικοινωνίας και της σχέσης με το παιδί

*******************************

ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΥΠΟΥ ASPERGER

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Είναι στο φάσμα του Αυτισμού άραγε;

Έχει asperger;Πως θα το καταλάβω;

Πως θα το αντιμετωπίσω;

*******************************

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ  ΗΛΙΚΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ  6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

  • Πώς μπορώ να διαχειριστώ τη συμπεριφορά του παιδιού •Λειτουργική ανάλυση συμπεριφοράς •Διαχείριση και τροποποίηση της συμπεριφοράς *******************************

ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ – ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

  • Προσεγγίσεις – τρόπος αντιμετώπισης και αποκατάστασης, • Aντιμετώπιση – εκπαίδευση, αποκατάσταση – κοινωνική ένταξη.
  • Παρουσιάζονται αιτιολογικά μοντέλα που ερμηνεύουν την επιθετικότητα στα παιδιά.

******************************

ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ & ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

  • Αρχή μουτζουρώνει και μετά αποτυπώνει
  • Σχεδιάζει
  • Η κατανόηση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ερμηνείας
  • Μελέτες περιστατικών • Πρακτική εφαρμογή περιστατικών

*******************************

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΝΗΠΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ 

ΣΑΒΒΑΤΟ 27  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

  • Πόσο έτοιμο είναι το παιδί να περάσει από το ένα στάδιο στο άλλο ;
  • Η μετάβαση από την μία βαθμίδα στην άλλη
  • Τεχνικές ομαδικής συμβουλευτικής •Η συστημική προσέγγιση στην εκπαίδευση

*******************************

ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ & ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ – ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

  • Οι έννοιες της πειθαρχίας και της οριοθέτησης• Τα αίτια της ανυπακοής
    • Η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας• Η σημασία της • Τα κατάλληλα όρια ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού• Τεχνικές οριοθέτησης

*******************************

ΠΑΙΔΙ & ΔΙΑΖΥΓΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

  • Οι 3 φάσεις του διαζυγίου • Οι επιπτώσεις του διαζυγίου
  • Τρόποι αντιμετώπισης από το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον ******************************

 

 

Αγχώδεις διαταραχές & διαταραχή πανικού

ΣΑΒΒΑΤΟ 29  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

  • Άγχος φυσιολογικό και παθολογικό • αγχώδεις διαταραχές σε παιδιά και εφήβους •  διαταραχή πανικού σε παιδιά και εφήβους

*******************************

Σχολικός Εκφοβισμός: Οι Ενέργειες
του Σχολείου & της Οικογένειας
για την Πρόληψη του
Bullying

ΣΑΒΒΑΤΟ  5 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

  • Είδη σχολικού εκφοβισμού • Παιδιά θύτες και θύματα • Επιπτώσεις στο παιδί • cyber-bullying και τρολάρισμα •Προληπτικές ενέργειες, στήριξη και αντιμετώπιση από γονείς και εκπαιδευτικούς

*******************************

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η ΜΕ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

• Οι δυσκολίες των παιδιών στην σχολική τάξη • Σχέσεις με τους συμμαθητές τους  • Στενή επαφή συνεργασίας με τους γονείς

*******************************

(ΔΕΠ-Υ)ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ

ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ  19  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

  • Δεν είναι συγκεντρωμένος •Είναι αφηρημένος• «Δεν προσέχει στο μάθημα •Είναι συνεχώς όρθιος μέσα στην τάξη
  • Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις φράσεις; •Ποια παιδιά αφορά;

*******************************

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΗ
(ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

  • Τα συμπτώματα και η κλινική εικόνα του παιδιού που πενθεί • Στάδια του πένθους στα παιδιά • Τεχνικές στη θεραπεία και τη συμβουλευτική παιδιού *******************************

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΊΔΙ &  ΠΑΙΓΝΊΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ  12  ΜΑΡΤΙΟΥ

  • Αναπτύσσει την επικοινωνίας & Από την θεωρία στην πράξη θα μάθουμε παίζοντας κι εμείς πως θα βοηθήσουμε τα παιδιά με αναπηρία να βρούνε το χώρο τους στην ομάδα της τάξης τους.

*******************************

ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ & Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:

ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ SOCIAL DISTANCING

ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΟΥΜΕ ΑΝΟΙΧΤΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΜΑΡΤΙΟΥ

  • Διατήρηση των σημαντικών σχέσεων και προστασία του εαυτού • νέοι τρόποι ικανοποιητικής σύνδεσης και κοινωνικοποίησης

Τα νέα δεδομένα της πανδημίας επέβαλαν τις κοινωνικές αποστάσεις. *******************************

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ  2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

  • Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον
  • Καταστάσεις που δυσκολεύουν εκπαιδευτικούς – μαθητές – γονείς • Οι μαθησιακές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον,

*******************************

Η ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

  • Το σχολείο ως σύστημα•Η συστημική προσέγγιση στο εκπαιδευτικό πλαίσιο ••Συναισθηματική αγωγή, • Συναισθηματική νοημοσύνη
  • Διαχείριση συναισθήματος

******************************

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ  14  MAIOY