2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2021

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Παιδική κατάθλιψη • κατάθλιψη στην εφηβεία • κλινική εικόνα της κατάθλιψης • αιτιολογία κατάθλιψης σε παιδιά και εφήβους • παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισης
Για πολλά χρόνια κυριαρχούσε η άποψη ότι στην παιδική ηλικία είναι σπάνια η εμφάνιση της κατάθλιψης, κυρίως επειδή τα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να εκφράζουν συναισθήματα απόγνωσης και απελπισίας. Πλέον, η παιδική κατάθλιψη αναγνωρίζεται ως κλινική οντότητα. Στο παρόν σεμινάριο θα εξετάσουμε τα κύρια συμπτώματα της κατάθλιψης τόσο τα σωματικά όσο και τις διαταραχές στη συμπεριφορά. και την κλινική της εικόνα σε όλες της ηλικίες. Επίσης, θα αναφερθούμε στην πολυπαραγοντική αιτιολογία της κατάθλιψης καθώς και στους παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισής της πρώτιστα στο οικογενειακό πλαίσιο αλλά και στο εκπαιδευτικό κ.λπ. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί
ο συμμετέχοντας χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ 
ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ & ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ BULLYING

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

● Είδη σχολικού εκφοβισμού ● Παιδιά θύτες και θύματα ● Επιπτώσεις στο παιδί ● cyber-bullying και τρολάρισμα.
● Προληπτικές ενέργειες, στήριξη και αντιμετώπιση από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Ο εκφοβισμός και η επιθετικότητα στο χώρο του σχολείου αναδύεται ως σημαντικό πρόβλημα στη σημερινή εποχή και αποτελεί κοινωνικό φαινόμενο. Στόχος του σεμιναρίου είναι η εις βάθος κατανόηση του φαινομένου και η ανάδειξη της πολυπλοκότητάς του, των αιτίων και των επιπτώσεών του στο παιδί, την οικογένεια και το σχολείο.
Θα εξεταστούν τα είδη του σχολικού εκφοβισμού καθώς και οι ρόλοι των παιδιών ως θυτών και θυμάτων. Ταυτόχρονα θα αναφερθούν οι μέθοδοι αντιμετώπισης και πρόληψης του φαινομένου και οι πρακτικές διαχείρισής του σε σχολικό αλλά και οικογενειακό επίπεδο.
Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί
ο συμμετέχοντας χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Ή ΜΕ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

• Οι δυσκολίες των παιδιών στην σχολική τάξη • Σχέσεις με τους συμμαθητές τους
• Στενή επαφή συνεργασίας με τους γονείς ή τους κηδεμόνες• Οργάνωση της μάθησης έξω από την τάξη, σε δραστηριότητες όπως επισκέψεις στην κοινότητα, σχολικές εκδρομές ή αθλητικές εκδηλώσεις·
Σήμερα, μετά από τη διακήρυξη της Σαλαμάνκα (1994), η παιδαγωγική συζήτηση έχει μετατοπιστεί από την πρόταση της ενσωμάτωσης (mainstreaming) και της ένταξης (integration) σε αυτήν της συνεκπαίδευσης (inclusion) των μαθητών με και χωρίς Αναπηρία σε «ένα σχολείο για όλους» όπως αναφέρεται στη Χάρτα του Λουξεμβούργου (1996), (Watkins 2003). Σε αντίθεση με την πολιτική της ένταξης, που προωθεί την ιδέα της προσαρμογής του μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος και του σχολείου, η συνεκπαίδευση αναφέρεται στην αναδιοργάνωση του σχολείου ώστε να συμπεριλάβει (Include) και τους μαθητές με Αναπηρία (Χατζημανώλη, 2005). Μέχρι σήμερα αυτό που γίνεται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι η ένταξη των ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο τυπικό σχολείο. Με το ΦΕΚ 3561/2016 μπαίνει ο όρος Συνεκπαίδευση - Συμπερίληψη σε ένα σχολείο για όλους σε μία τάξη που μπορεί να δεχτεί και να εκπαιδεύσει όλα τα παιδιά με ή χωρίς αναπηρία

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί
ο συμμετέχοντας χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: (ΔΕΠ-Υ)ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ 
ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (PhD Παιδοψυχίατρος)

«Δεν είναι συγκεντρωμένος», «Είναι αφηρημένος», «Δεν προσέχει στο μάθημα», «Είναι συνεχώς όρθιος μέσα στην τάξη». Τέτοιου είδους φράσεις ακούγονται πολύ συχνά στην καθημερινότητα τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς. Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις φράσεις; Ποια παιδιά αφορά; Που οφείλεται και τι μπορεί να γίνει; Μπορεί λοιπόν να κρύβεται μία αναπτυξιακή διαταραχή που ονομάζεται Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) και επηρεάζει αρνητικά αρκετά παιδιά που πηγαίνουν σχολείο. Ίσως είναι ένα από τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και μέσω αυτών οι δάσκαλοι και οι γονείς. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες με την προσήλωση της προσοχής τους σε μία δραστηριότητα ενώ ενδέχεται, παράλληλα, να εμφανίζουν σωματική υπερδραστηριότητα. Χαρακτηρίζονται από απροσεξία, αδεξιότητα, δυσκολίες στην αφοσίωση στις σχολικές υποχρεώσεις ή τη συμμόρφωση σε υποδείξεις. Η συγκεκριμένη διαταραχή συχνά σχετίζεται με αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο, καθυστέρηση (ελλείμματα) στη μάθηση και στην επικοινωνία. Τα συμπτώματα συνήθως ξεκινούν στην προσχολική ηλικία. Στην παρούσα ημερίδα θα παρουσιασθούν αναλυτικά η συμπτωματολογία σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο, τα αίτια, οι επιπτώσεις καθώς και τρόποι αντιμετώπισης της συγκεκριμένης διαταραχής. Η ημερίδα απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, συμβούλους, παιδαγωγούς και νηπιαγωγούς καθώς και σε φοιτητές των παραπάνω κλάδων.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί
ο συμμετέχοντας χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΝΤΡΟΠΑΛΟ ΠΑΙΔΙ:
ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ & ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ & ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

Στην ημερίδα θα αναλυθούν οι έννοιες της αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης, ποια στοιχεία απαρτίζουν την υγιή αλλά και τη χαμηλή αυτοεκτίμηση, καθώς και το πώς δημιουργούνται και πώς εγκαθίστανται στα παιδιά και στους εφήβους. Θα αναφερθούμε, στο ντροπαλό παιδί και στα χαρακτηριστικά του αλλά και στο ρόλο της οικογένειας στη στήριξη του παιδιού ώστε να κοινωνικοποιηθεί ευκολότερα και να διαμορφώσει θετική αυτοεικόνα. Επίσης, στο ρόλο του σχολείου και των συνομηλίκων αλλά και σε πρακτικές ιδέες για να τονώσουμε στην καθημερινότητα την αυτοπεποίθηση, τον αυτοσεβασμό και την εσωτερική δύναμη των παιδιών. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί
ο συμμετέχοντας χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ,
ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ VIDEOGAMES

ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

Οι οικογένειες σήμερα ζουν σε ένα περιβάλλον λιγότερο ή περισσότερο εξοπλισμένο με μέσα επικοινωνίας, όπου τα παιδιά είναι ικανότατοι χρήστες του διαδιδκτύου, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των videogames από πολύ μικρή ηλικία. Στο παρόν σεμινάριο θα αναλυθούν οι δυσκολίες αλλά και τα οφέλη των νέων τεχνολογιών και πότε η χρήση τους καταλήγει προβληματική. Πότε μιλάμε για εξάρτηση στα παιδιά και τους εφήβους και πώς οι γονείς μπορούν να την αναγνωρίσουν και να την αντιμετωπίσουν. Επίσης, πώς μπορεί η οικογένεια να οριοθετήσει τα παιδιά και να διδάξει την ορθολογική χρήση των νέων τεχνολογιών. Τέλος, πώς οι γονείς θα ενημερωθούν και θα προετοιμαστούν ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους, μέσα από μια σταθερή και ποιοτική σχέση και επικοινωνία. Η ημερίδα είναι εξαιρετικά χρήσιμη για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί
ο συμμετέχοντας χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (PhD Παιδοψυχίατρος)

Οι μαθησιακές δυσκολίες και οι διαραραχές της συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον είναι αλληλοτροφοδοτούμενες καταστάσεις που η αντιμετώπισή τους συνιστά πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς - μαθητές - γονείς. Στην ημερίδα γίνεται μια διερεύνηση των αιτίων που μπορούν να προκαλέσουν εναντιωματικές και διασπαστικές συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον, του τρόπου με τον οποίο συνδέονται οι μαθησιακές δυσκολίες με τις συμπεριφορές αυτές αλλά και πως η βαθύτερη και ευρεία κατανόηση της αιτιοπαθογένειας, μπορεί να βοηθήσει ειδικό, εκπαιδευτικό και οικογένεια να στηρίξει αποτελεσματικά το παιδί. Θα γίνει παρουσίαση και σχολιασμός περιστατικών.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί
ο συμμετέχοντας χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

• Βασικές αρχές συστημικής προσέγγισης • Εφαρμογή συστημικής προσέγγισης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο • Τεχνικές Συστημικής προσέγγισης στο σχολείο Το σχολείο αποτελεί ένα σύστημα, το οποίο ανήκει σε ευρύτερα συστήματα και εμπεριέχει υποσυστήματα. Στην ημερίδα αυτή οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της συστημικής προσέγγισης και πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε εκπαιδευτικά πλαίσια, ενισχύοντας τους μαθητές και βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Θα έρθουν, επίσης, σε επαφή, με βιωματικό τρόπο, με συγκεκριμένες τεχνικές της συστημικής προσέγγισης και πώς αυτές μπορούν να βελτιώσουν την επικοινωνία μεταξύ των διαφόρων συστημάτων αλλά και να αξιοποιηθούν για ένα διαφορετικό χειρισμό δύσκολων καταστάσεων.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί
ο συμμετέχοντας χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ & ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση , για να μπορέσεις να βοηθήσεις τα παιδιά ουσιαστικά θα πρέπει να βρεις εναλλακτικούς τρόπους εκπαίδευσης
Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού και ειδικά του ειδικού παιδαγωγού, είναι το θεατρικό παιχνίδι και το παιχνίδι ρόλων Μέσα από αυτό μαθαίνει δεξιότητες ,αναπτύσσει την επικοινωνία του και μαθαίνει πώς να συναναστρέφεται με τους συνομήλικους του Ειδικά για τα παιδιά που είναι στο φάσμα του αυτισμού είναι πολύ σημαντικό. Από την θεωρία στην πράξη θα μάθουμε παίζοντας κι εμείς πως θα βοηθήσουμε τα παιδιά με αναπηρία να βρούνε το χώρο τους στην ομάδα της τάξης τους.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί
ο συμμετέχοντας χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ

(PhD ΜSc Κλινική Νοσοκομειακή Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Συνεργάτιδα Παν/μίου Αθηνών)

ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΜΑΙΟΥ 2021

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ/Υ-ΙV

Στόχος:
Εκπαίδευση στη χρήση και ερμηνεία της Ελληνικής κλίμακας αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ-IV

Κατασκευαστές: Κλίμακα ADHD-IV G. J. Du Paul, T. J. Power, A. D. Anastopoulos
(στάθμιση Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία, Αγγελή Κατερίνα, Ευσταθίου Γιώργος)

Απευθύνεται:
Σε Ψυχολόγους, Εκπαιδευτικούς, Εργοθεραπευτές, Νηπιαγωγούς, Λογοπεδικούς κ.λ.π.

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ
Εκπαίδευση: 10 ωρών

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας