1ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ – ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια – Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας -Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

Το περιεχόμενο της ημερίδας αποτελεί τη βάση των γνώσεων για οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα στη Συμβουλευτική. Τα οφέλη του σεμιναρίου είναι σημαντικά για κάθε φοιτητή ή επαγγελματία των ανθρωπιστικών επιστημών αλλά και για μάναντζερς, ειδικούς στο μάρκετινγκ, ιατρούς και γενικότερα επαγγελματίες στην εξυπηρέτηση κι επικοινωνία. Στους συμμετέχοντες προσφέρεται η ευκαιρία να διδαχθούν και να εφαρμόσουν τις βασικές δεξιότητες της Συμβουλευτικής όπως: • Ενεργητική ακρόαση, • Αντανάκλαση συναισθήματος, • Αντανάκλαση περιεχομένου, • Περίληψη / σύνθεση • Ενσυναίσθηση (empathy). Στα πλαίσια της ημερίδας θα πραγματοποιηθούν ποικίλες ασκήσεις ώστε οι συμμετέχοντες να επιτύχουν την εφαρμογή της θεωρίας άμεσα.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ & Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ SOCIAL DISTANCING
ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΟΥΜΕ ΑΝΟΙΧΤΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ &
ΕΝΕΡΓΗ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια – Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας -Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

● Διατήρηση των σημαντικών σχέσεων και προστασία του εαυτού ● νέοι τρόποι ικανοποιητικής σύνδεσης και κοινωνικοποίησης
Τα νέα δεδομένα της πανδημίας επέβαλαν τις κοινωνικές αποστάσεις. Η διατήρηση των κοινωνικών σχέσεων και σχέσεων οικειότητας, όμως, είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τους γονείς τόσο να εξηγήσουν στα παιδιά τους τη νέα πραγματικότητα όσο και να διατηρήσουν την επαφή και την επικοινωνία με τους αγαπημένους, τηρώντας παράλληλα τις αποστάσεις και κρατώντας ασφαλείς τον εαυτό και τους γύρω τους. Στο σεμινάριο αυτό θα δούμε ποιες τεχνικές μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι γονείς για να κοινωνικοποιήσουν τα παιδιά τους όσο ισχύει αυτή η νέα συνθήκη αλλά και πώς να τους μιλήσουν για αυτή, να τα καθησυχάσουν και να τα μάθουν να προστατεύουν τον εαυτό τους. Επίσης, πώς θα βρουν νέους τρόπους ικανοποιητικής επικοινωνίας με τους οικείους, πώς θα εκτιμούν περισσότερο τις στιγμές που μοιράζονται μαζί τους και πώς θα παραμείνουν συνδεδεμένοι σε ένα βαθύτερο επίπεδο, μειώνοντας έτσι το άγχος και το στρες που αναμφίβολα υπάρχει.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΥΠΟΥ ASPERGER

ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΟΚΤΩΜΒΡΙΟΥ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Συχνά συναντάμε παιδιά που δυσκολεύονται στις κοινωνικές συναλλαγές τους που είναι λίγο παράξενα παιδιά Είναι στο φάσμα του Αυτισμού άραγε; Πως θα το καταλάβω; Πως θα το αντιμετωπίσω; Ο Αυτισμός είναι ένα παζλ που κάθε φορά προσθέτουμε ένα κομμάτι του και προσπαθούμε να τον κατανοήσουμε για να τον αντιμετωπίσουμε Σε ερωτήματα που ταλανίζουν γονείς και εκπαιδευτικούς, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις, να ρίξουμε φως στο τούνελ του Αυτισμού με στόχο πάντα το παιδί και την οικογένειά του. Η εκπαίδευση είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο που απασχολεί τους γονείς παιδιών με αυτισμό. Εμείς θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε και γονείς για το πιο είναι το κατάλληλο πλαίσιο για το παιδί τους

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙ & ΔΙΑΖΥΓΙΟ 

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (Dipl.-Psych. PhD ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

● Τι σημαίνει διαζύγιο και από ποια φαινόμενα αποτελείται ● Οι 3 φάσεις του διαζυγίου
● Οι επιπτώσεις του διαζυγίου ● Τρόποι αντιμετώπισης από το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον
Τις τελευταίες δεκαετίες αυξάνεται ραγδαία ο αριθμός των διαζυγίων στη χώρα μας. Το διαζύγιο αποτελεί συχνά μία από τις πρώτες σημαντικές απώλειες που καλείται να διαχειριστεί ένα παιδί στη ζωή του. Πέρα από τα συναισθήματα και τις αλλαγές στην καθημερινότητα που χρειάζεται να επεξεργαστεί ένα παιδί χωρισμένων γονιών συχνά η λανθασμένη στάση και αντιμετώπισή του από τη μεριά τόσο του οικογενειακού όσο και του σχολικού περιβάλλοντος επιτείνουν τις δυσκολίες και οδηγούν στην εμφάνιση δυσάρεστων συμπτωμάτων. Στην ημερίδα θα αναλυθούν και θα συζητηθούν τα εξής θέματα:
Η ημερίδα απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, συμβούλους, παιδαγωγούς και νηπιαγωγούς καθώς και σε φοιτητές των παραπάνω κλάδων

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ :
ΟΡΙΣΜΟΣ-ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ – ΑΙΤΙΟΠΑΘΟΓΕΝΕΙΑ -ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ-ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΝΟΣΗΡΟΤΗΤΑ- ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (MD, PhD Παιδοψυχίατρος)

• Προσεγγίσεις - τρόπος αντιμετώπισης και αποκατάστασης • Aντιμετώπιση - εκπαίδευση, αποκατάσταση - κοινωνική ένταξη.
• Παρουσιάζονται αιτιολογικά μοντέλα που ερμηνεύουν την επιθετικότητα στα παιδιά.
Στην ημερίδα θα ενημερωθούμε για την αιτιοπαθογένεια της νοητικής καθυστέρησης, την φαινομενολογία σε όλο το ηλικιακό φάσμα, καθώς και τις σύγχρονες μεθόδους διάγνωσης. Επιπλέον, θα δοθεί ιδιαίτερο βάρος στις σύγχρονες πρακτικές αντιμετώπισης των συναισθηματικών και ακαδημαϊκών δυσκολιών που τις συνοδεύουν, καθώς και την κοινωνική αποκατάσταση και επανένταξη των ατόμων, τόσο μέσα από τον ρόλο του εκπαιδευτικού, όσο και από τον ρόλο του γονέα. Επίσης, θα αναφερθούμε στις θεραπευτικές ευκαιρίες και πλαίσια τα οποία υπάρχουν ειδικά στη χώρα μας.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΙΛΑΝΕ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ
ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Το παιδί προσπαθεί να επικοινωνήσει μέσα από την ζωγραφιά του Στην αρχή μουτζουρώνει και μετά αποτυπώνει , σχεδιάζει , χρωματίζει. Ημερίδα στοχεύει στον κατανόηση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ερμηνείας του παιδικού ιχνογραφήματος ως προβολική τεχνική ως μέσο κατανόησης της παιδικής ψυχής. Θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν στοιχεία του ιχνογραφήματος με στόχο την κατανόηση της προσωπικότητας και της λειτουργικότητας του παιδιού σε όλες τις αναπτυξιακές του φάσεις. Θα αναλυθούν μελέτες περιστατικών και θα υπάρξει πρακτική εφαρμογή περιστατικών σε συνδυασμός με τα ιχνογραφήματα.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ-ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια – Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας -Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

• Ευαισθητοποίηση και ψυχοεκπαιδεύση ομάδας γονέων• Τεχνικές ομαδικής συμβουλευτικής • Παιχνίδια ρόλων
Στο σεμινάριο αυτό θα αναλυθεί η αξία της ομαδικής συμβουλευτικής γονέων, η οποία τους ευαισθητοποιεί, τους εκπαιδεύει σε θέματα που αφορούν τη σχέση τους με το παιδί, τους βοηθά μέσω της ανταλλαγής απόψεων και συναισθημάτων και προάγει την αλλαγή της συμπεριφοράς τους και τη βελτίωση της σχέσης τους με το παιδί. Θα παρουσιαστούν βιωματικά κάποιες τεχνικές της διεργασίας αυτής με εστίαση στο παιχνίδι ρόλων, το οποίο αναδεικνύει πληροφορίες δυσπρόσιτες με άλλο τρόπο και παρέχει στους γονείς ένα εργαλείο διερεύνηση της συμπεριφοράς τους και των συναισθημάτων τους, μέσω της αλληλεπίδρασης με τους άλλους γονείς

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΥΜΩΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ: Η ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ & ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (Dipl.-Psych. PhD ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

Στην ημερίδα θα εξετάσουμε αρχικά τι κρύβεται πίσω από το θυμό των παιδιών.Στη συνέχεια, θα αναλύσουμε το πώς αντιλαμβάνονται τον κόσμο και το τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν τα θυμωμένα παιδιά στην καθημερινότητά τους
(π.χ. Πώς βιώνουν τον κόσμο; Ποιες είναι οι δυσκολίες τους στην επαφή και στην επικοινωνία με τα άλλα παιδιά;).
Τέλος, θα επικεντρωθούμε στο πώς (πρακτικοί τρόποι) μπορούν οι ενήλικες να στηρίξουν και να βοηθήσουν
τα θυμωμένα παιδιά ώστε να μάθουν να διαχειρίζονται το θυμό τους.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ & ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια – Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας -Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

•Θεωρητικές Προσεγγίσεις για την Ενδοοικογενειακή βία •Μορφές κακοποίησης •Πρακτικές Αντιμετώπισης
Η ημερίδα στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων στο θέμα της ενδοοικογενειακής βίας. Θα παρουσιαστούν οι βασικότερες θεωρητικές προσεγγίσεις του φαινομένου και θα αναλυθούν οι μορφές κακοποίησης και κακοποιητικών σχέσεων .Θα συζητηθεί το κατά πόσο οι συνθήκες εγκλεισμού όπως αυτές που υπέβαλε η πανδημία επηρεάζουν την εμφάνιση και εκδήλωση των βίαιων συμπεριφορών Όπως: (σωματική, σεξουαλική, συναισθηματική κακοποίηση, παραμέληση παιδιού….). Παράλληλα θα αναφερθούν πρακτικές αντιμετώπισης μέσω φορέων, δικτύων και υποστηρικτικών δομών αλλά και θεραπευτικών παρεμβάσεων στις οικογένειες. Η ημερίδα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ (75 ΩΡΩΝ)

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (Dipl.-Psych. PhD ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια – Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας -Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)
ΣΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΜD PhD ΜSc Παιδοψυχίατρος)


ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ: ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
• Ενεργητική ακρόαση • Αντανάκλαση συναισθήματος • Αντανακλαση περιεχομένου Περίληψη / σύνθεση • Ενσυναίσθηση (empathy)


Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ SOCIAL DISTANCING
ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
● Διατήρηση των σημαντικών σχέσεων και προστασία του εαυτού
● νέοι τρόποι ικανοποιητικής σύνδεσης και κοινωνικοποίησης
● Η διατήρηση των κοινωνικών σχέσεων και σχέσεων οικειότητας,


ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΥΠΟΥ ASPERGER
ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Είναι στο φάσμα του Αυτισμού άραγε;
Έχει asperger;Πως θα το καταλάβω;
Πως θα το αντιμετωπίσω;


ΠΑΙΔΙ & ΔΙΑΖΥΓΙΟ
ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
• Τι κρύβεται πίσω από το θυμό • Ο θυμός και το σχολείο.
• Η ανάγκη των μεγάλων να κατανοήσουν τις δυσκολίες
των θυμωμένων παιδιών


ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ - ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
• Προσεγγίσεις - τρόπος αντιμετώπισης και αποκατάστασης, • Aντιμετώπιση - εκπαίδευση, αποκατάσταση - κοινωνική ένταξη.
• Παρουσιάζονται αιτιολογικά μοντέλα που ερμηνεύουν την επιθετικότητα στα παιδιά.


ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
• Αρχή μουτζουρώνει και μετά αποτυπώνει • Σχεδιάζει
• Χρωματίζει
• Η κατανόηση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ερμηνείας
• Μελέτες περιστατικών • Πρακτική εφαρμογή περιστατικών


ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ-ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
• Ευαισθητοποίηση και ψυχοεκπαιδευση ομάδας γονέων • Τεχνικές ομαδικής συμβουλευτικής • Παιχνίδια ρόλων • Η συστημική προσέγγιση στην εκπαίδευση • Το σχολείο ως σύστημα


ΤΟ ΘΥΜΩΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ: Η ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ & ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ
ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
• Τι κρύβεται πίσω από το θυμό Ο θυμός και το σχολείο. • Η ανάγκη των μεγάλων να κατανοήσουν τις δυσκολίες των θυμωμένων παιδιών


ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ & ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
• Κακοποιητικών σχέσεων Σωματική & συναισθηματική κακοποίηση
•Η αναγνώριση τους• Αντιμετώπιση


ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΙΑΝΟΥΣΑΡΙΟΥ
• Παιδική κατάθλιψη • Κατάθλιψη στην εφηβεία
• Κατάθλιψη στη βρεφική ηλικία • Κλινική εικόνα της κατάθλιψης
• Αιτιολογία κατάθλιψης σε παιδιά και εφήβους
• Παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισης


ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ & ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ BULLYING
ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
● Είδη σχολικού εκφοβισμού ● Παιδιά θύτες και θύματα ● Επιπτώσεις στο παιδί ● cyber-bullying και τρολάρισμα ● Προληπτικές ενέργειες, στήριξη και αντιμετώπιση από γονείς και εκπαιδευτικούς


ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η ΜΕ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
• Οι δυσκολίες των παιδιών στην σχολική τάξη • Σχέσεις με τους συμμαθητές τους • Στενή επαφή συνεργασίας με τους γονείς


(ΔΕΠ-Υ)ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ
ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
•Δεν είναι συγκεντρωμένος •Είναι αφηρημένος• «Δεν προσέχει στο μάθημα •Είναι συνεχώς όρθιος μέσα στην τάξη
•Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις φράσεις; •Ποια παιδιά αφορά;


ΤΟ ΝΤΡΟΠΑΛΟ ΠΑΙΔΙ: ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ
ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ & ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
• αυτοεκτίμηση • αυτοπεποίθηση • αυτοσεβασμός • ενίσχυση αυτοεκτίμησης • ντροπαλό παιδί


ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΊΔΙ & ΠΑΙΓΝΊΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ
•Αναπτύσσει την επικοινωνίας & Από την θεωρία στην πράξη θα μάθουμε παίζοντας κι εμείς πως θα βοηθήσουμε τα παιδιά με αναπηρία να βρούνε το χώρο τους στην ομάδα της τάξης τους.


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ VIDEOGAMES
ΣΑΒΒΑΤΟ27 ΜΑΡΤΙΟΥ
• Τι είναι και τι δεν είναι προβληματική χρήση • Οι θετικές πλευρές της νέας τεχνολογίας •Η ορθολογική χρήση κα η οριοθέτηση • Η σημασία της επικοινωνίας και της σχέσης με το παιδί


ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
•Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον
• Καταστάσεις που δυσκολεύουν εκπαιδευτικούς - μαθητές – γονείς • Οι μαθησιακές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον,


Η ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
• Το σχολείο ως σύστημα • Η συστημική προσέγγιση στο εκπαιδευτικό πλαίσιο • • Συναισθηματική αγωγή, • Συναισθηματική νοημοσύνη
• Διαχείριση συναισθήματος


ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 8 MAIOY


ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ

(PhD ΜSc Κλινική Νοσοκομειακή Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Συνεργάτιδα Παν/μίου Αθηνών)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ/Υ-ΙV

ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020

Στόχος:
Εκπαίδευση στη χρήση και ερμηνεία της Ελληνικής κλίμακας αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ-IV

Κατασκευαστές: Κλίμακα ADHD-IV G. J. Du Paul, T. J. Power, A. D. Anastopoulos
(στάθμιση Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία, Αγγελή Κατερίνα, Ευσταθίου Γιώργος)

Απευθύνεται:
Σε Ψυχολόγους, Εκπαιδευτικούς, Εργοθεραπευτές, Νηπιαγωγούς, Λογοπεδικούς κ.λ.π.

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ
Εκπαίδευση: 10 ωρών

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία

Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός του χαρακτήρας