1ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ CARL ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης, του λόγου , Αλλά και να παρέχει, μέσα από παραδείγματα εφαρμογής, το βασικό θεωρητικό πλαίσιο της σύγχρονης μουσικής παιδαγωγικής.. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές με κατάλληλο υλικό στον τομέα της μουσικοκινητικής CARL ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας CARL ORFF & χρήση καθημερινών αντικειμένων (ποτηράκια, κουτάλια, κουβάδες, κτλ.), αλλά και του σώματος ως μουσικών οργάνων – για να καλύψουμε και την εξ αποστάσεως παρακολουθηση
2. Δημιουργία μουσικών συνόλων,
3. Η Μουσική και άλλες τέχνες- Μουσική και άλλα γνωστικά αντικείμενα
4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες & Ο ρόλος και η σημασία του τραγουδιού στη μουσική αγωγή των παιδιών: Τραγούδι και κίνηση, τραγούδι και λόγος, τραγούδι και αυτοσχεδιασμός
5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης,
6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα,
7. Λόγος - Φωνή - Κίνηση Το τρίπτυχο λόγου, φωνής, κίνησης και η σημασία του για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας
8. Η μουσική ως αφορμή για θεατρικό παιχνίδι και το θεατρικό παιχνίδι ως αφορμή για μουσικές εξερευνήσεις.
9. Μουσική & Ενεργητική μουσική ακρόαση μέσα από κίνηση, εικαστική και θεατρική απόδοση μουσικών ιδεών, ρυθμική συνοδεία ηχογραφημένης μουσικής κ.α.
10. Μεθοδολογία δημιουργίας μουσικοκινητικής παράστασης με αφορμή τραγούδια, ποιήματα, ιστορίες, μουσικά κομμάτια, κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα
Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός του χαρακτήρας


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και
ρόλους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι. Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν: • Θεατρικά παιχνίδια • Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης • Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παράστασης • Αυτοσχεδιασμός, • Ασκήσεις λόγου, φωνής • Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού • Χοροθεατρική Παράσταση • Το θέατρο στην Εκπαίδευση • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής • Δραματοποίηση παραμυθιού • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Θεατρική Παράσταση • Στοιχεία Κινησιολογίας • Το Θέατρο στην Εκπαίδευση κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ
Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός του χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΜΗΛΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ (Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής & Θεατρικής Αγωγής)

Ο στόχος ενός τέτοιου θεατρικού παιχνιδιού είναι πολύ συγκεκριμένος και ορισμένος από τον/την εκπαιδευτικό. Μπορεί να είναι
κάποια μαθηματική έννοια, ένα λογοτεχνικό έργο ή ένα φυσικό φαινόμενο. Το ζητούμενο είναι η κατανόηση από τους μαθητές
της διαπραγματευόμενης έννοιας όχι μόνο σε ένα γνωσιακό επίπεδο αλλά και σε ένα βιωματικό-συναισθηματικό.
Δεδομένου ότι η βιωματική γνώση είναι και αυτή που συνήθως 'εγγράφεται' καλύτερα στους μαθητές, το θεατρικό παιχνίδι
στην εκπαιδευτική πράξη αποτελεί ισχυρό εργαλείο μετάδοσης γνώσης. Οι μαθητές μέσα από θεατρικές τεχνικές, διαδικασίες
παιχνιδιού και πολλαπλά ερεθίσματα έρχονται σε επαφή με την νεοεισερχόμενη έννοια την κατανοούν καλύτερα και μέσα
από τη δυναμική της ομάδας ενισχύονται, έτσι ώστε να κάνουν κτήμα τους τελικά τον εκπαιδευτικό στόχο.
Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΟΛΥΜΠΙΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟΥ (PhD,Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, Χορού & Μουσικοκινητικής Αγωγής –Ε.Ε.Π., Τ.Ε.Α.Π.Η., Ε.Κ.Π.Α.)

Κάθε αναφορά στη μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff, εξ ορισμού περιλαμβάνει την κίνηση ως δομικό στοιχείο και ως βασικό μέσο αυτής της προσέγγισης. Όμως σε ποια είδη κίνησης αναφερόμαστε; Πώς συνδέεται η κίνηση με τον ήχο, το ρυθμό και τη μουσική; Πώς αξιοποιείται η κίνηση στη διδασκαλία; Με ποιο τρόπο οι συνδέσεις αυτές συμβάλουν στους στόχους της μουσικοκινητικής αγωγής Carl Orff και –γενικότερα- στη μουσική παιδαγωγική; Στο σεμινάριο θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε αυτά τα ερωτήματα μέσα από πρακτικά παραδείγματα τα οποία συνδέονται με την ιστορία και τη θεωρία της μουσικοκινητικής αγωγή Carl Orff.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Τραγούδια, χοροί και παραμύθια, κίνηση και ρυθμός από όλο τον κόσμο, δουλεμένα σύμφωνα με τις αρχές της μουσικοκινητικής αγωγής Carl Orff. Παραμύθια από όλο τον κόσμο θα ζωντανέψουν με συνοδεία μουσικής ζωντανής και ηχογραφημένης και κινητικά, με ηχηρές κινήσεις και χορό.
Ένα εργαστήριο που μπορεί να λάβει χώρα και διαδικτυακά,αλλά και το υλικό του να χρησιμοποιηθεί για εξ’αποστάσεως εκπαίδευση.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΚΟΥΩ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΩ, ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ: ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ (Εκπαιδευτικός Μουσικής, Διδάκτωρ ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου
«Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου Μουσικής Α΄ και Β΄ Δημοτικού»)

Η μουσικοκινητική αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης του παιδιού της προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας και στοχεύει πρωτίστως στην αισθητική καλλιέργεια και στην ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτων των παιδιών, αλλά και στην ενίσχυση της μάθησης σε άλλα γνωστικά αντικείμενα. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, θα παρουσιαστούν οι βασικές αρχές της μουσικής διδασκαλίας -μάθησης στην πρώτη παιδική ηλικία και θα προταθούν δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες, κάθε εκπαιδευτικός, είτε διαθέτει εξειδικευμένες μουσικές γνώσεις είτε όχι, μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατακτήσουν τη μουσική γνώση με ευχάριστο, βιωματικό και δημιουργικό τρόπο. Ερωτήματα όπως τα παρακάτω θα διερευνηθούν κυρίως μέσα από ποικίλες βιωματικές δραστηριότητες, αλλά και μέσα από αναφορές στα δεδομένα της σύγχρονης βιβλιογραφίας. Πώς αναπτύσσεται και ενισχύεται η ρυθμική και μελωδική αντίληψη και μνήμη των παιδιών; Με ποιους τρόπους μπορεί να καλλιεργηθεί η μουσική δημιουργικότητά τους και να τροφοδοτηθεί η έμφυτη τάση τους να εκφράζονται και να μαθαίνουν μέσα από το τραγούδι, την κίνηση, την ενεργητική μουσική ακρόαση και τον μουσικό αυτοσχεδιασμό; Θα προταθεί επίσης κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους μικρούς μαθητές.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ………ΟΛΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΜΕ ΜΙΑ ΤΕΛΕΙΑ!!

Εκδόσεις Διάπλαση • ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ (Διδάκτωρ Μουσειακής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ & Συγγραφέας)

Η Μυρτώ αγαπά τα µμουσεία και τις πινακοθήκες. Θέλει να γίνει καλλιτέχνης. Η γιαγιά της της χαρίζει ένα καρό βαλιτσάκι µε σύνεργα ζωγραφικής. Θα τα καταφέρει; Το αγαπημένο της φουλάρι έχει το µυστικό. Πινέλα, χρώστα, καµβάδες… συναισθήματα… όνειρα! Ποιος είναι καλλιτέχνης τελικά; Μάλλον όλοι µας!¨
Με αφορμή το βιβλίο «Ζωγραφική … όλα ξεκινούν με μια τελεία» οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου μέσα από ποικίλες αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες κατανοούν τις διαδρομές που κάνει ένας καλλιτέχνης μέσα από τα χρώματα, τις γραμμές, τα σχήματα για να φτάσει στη δημιουργία ενός έργου τέχνης. Επιπρόσθετα θα έχουν την δυνατότητα να αντιληφθούν τι σημαίνει έμπνευση, δημιουργία, έργο τέχνης και ότι ο καθένας έχει δικαίωµα να εκφραστεί καλλιτεχνικά.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους αγαπούν τις τελείες, τις γραμμές, τα χρώματα, τα σχήματα, τις ιδέες, τις αναζητήσεις, τις περιπέτειες, τα ταξίδια της καρδιάς και του νου! Για όλους όσους αγαπούν την ελευθερία της Τέχνης!

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΩ ΤΗΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΜΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΜΕ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Πως οργανώνω μια θεατρική παράσταση με βάση το θεατρικό παιχνίδι;
Από πού θα αντλήσω αφορμές για να δημιουργήσω ένα <<θεατρικό>> κείμενο.
Με ποια κριτήρια επενδύω μουσικά το δρώμενο μου ;
Πως προσαρμόζω ένα εορταστικά δρώμενο στις νέες συνθήκες του;
Όλα αυτά τα ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν
Α) << Δια ζώσης βιωματική συμμετοχή >>
Β) << Διαδικτυακή συμμετοχή >> μέσα από θεωρητικές κατευθύνσεις- οδηγίες.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ: Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

 Διδασκαλία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΜΠΛΕΡ (Μουσικός - Μουσικοθεραπευτής)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 30 ΩΡΕΣ

ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός του χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ…
ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD) ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΚΠΑ

Τα μουσικά παιχνίδια αποτελούν ένα εργαλείο διδασκαλίας με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία στοχεύουν στην αποτελεσματική διδασκαλία των στοιχείων της μουσικής. Τα χαρακτηριστικά αυτά μπορούμε να τα ταξινομήσουμε ως εξής: Έχουν ξεκάθαρο μουσικό στόχο ο οποίος μπορεί να είναι εμφανής στα παιδιά ή να υποφώσκει ανάλογα με το τι θέλουμε να επιτύχουμε, έχουν βιωματικό χαρακτήρα δηλαδή κάνουμε και μαθαίνουμε και δεν περιοριζόμαστε στην πληροφορία, η οποία μπορεί και να απουσιάζει ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, δεν είναι ανταγωνιστικά αλλά προάγουν τη συνεργασία όπως ακριβώς σε ένα σύνολο μουσικής ή μια χορωδία, έχουν παιγνιώδη και συχνά χιουμοριστικό χαρακτήρα και θεωρητικά (ανάλογα με την ομάδα) μπορούμε να εισάγουμε όλες τις μουσικές έννοιες. Η ημερίδα περιλαμβάνει βιωματικές προσεγγίσεις αλλά και θεωρητικές συζητήσεις. Απευθύνεται σε όσους και όσες ενδιαφέρονται να βιώσουν τις μουσικές έννοιες μέσω μουσικών παιχνιδιών αλλά και να τις ερμηνεύσουν με θεωρητικό υπόβαθρο. Δεν απαιτούνται «μουσικές γνώσεις» αλλά η ευαισθησία όσων συμμετέχουν στο φαινόμενο της μουσικής το οποίο είναι κυρίαρχο σε έναν κόσμο ακουόντων.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως. Εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μια πολύ ενεργητική μορφή διδασκαλίας όλων των γνωστικών αντικειμένων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Στο Νηπιαγωγείο δίνει την ευκαιρία στη/στο δασκάλα/ο να προσφέρει στα παιδιά της/ου ένα νέο τρόπο δημιουργικής μάθησης, έκφρασης και επικοινωνίας αλλάζοντας στάσεις, συμπεριφορές, νοοτροπίες. Δεν είναι μόνο η ασφάλεια που προσφέρει ο ρόλος, ούτε η χαρά του παιχνιδιού με τη γλώσσα και το σώμα αλλά και η κριτική σκέψη που συνεχώς ακονίζεται. Σε αυτό το διαδικτυακό θεατρικό εργαστήρι θα ανιχνεύσουμε: Πώς μπορεί ένας σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Δράματος να «λειτουργήσει» σε μια ομάδα νηπίων; Ποιες είναι οι τεχνικές –συμβάσεις; Πώς χτίζεται μια ιστορία; Τι είναι αυτό που κλιμακώνει την ένταση; Ποιες είναι οι δράσεις και ποιες οι αντιδράσεις. Θα γίνει παρουσίαση ενός σχεδιασμού Εκπαιδευτικού Δράματος και πως μπορεί αυτός να εφαρμοστεί σε μια τάξη Νηπιαγωγείου.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΕΣ , ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ , ΜΥΘΟΙ& ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ:
Ο ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ
ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 10 ΩΡΕΣ

Η αφήγηση ιστοριών από τα παιδιά συμβάλλει στην ανάπτυξη της γλωσσικής τους ικανότητας. Συγκεκριμένα, η αφήγηση συμβάλλει στην ανάπτυξη λεξιλογίου και συντακτικού, στην κατανόηση κειμένων , την ανάπτυξη της φαντασίας. Η ανάπτυξη της δεξιότητας για αφηγηματικό λόγο οδηγεί επίσης σε σχολική πρόοδο αλλά και στην κοινωνική επαφή με τους άλλους.
Είναι ιδιαίτερα θετικό να δίνονται ευκαιρίες στα παιδιά ώστε να εξασκούν τις αφηγηματικές δεξιότητες παραγωγής και κατανόησης του λόγου. Η αφηγηματική δεξιότητα αναδύεται σε περιβάλλοντα όπου οι κοινωνικοί, οι γνωστικοί αλλά και οι συναισθηματικοί παράγοντες δημιουργούν πλαίσιο θετικών εμπειριών.
Τόσο οι πρώτες προφορικές αφηγήσεις των μικρών παιδιών όσο και τα αφηγηματικά κείμενα που αφορούν τις μεγαλύτερες ηλικίες είναι πρόσφορο υλικό για να αξιοποιηθεί στην μουσικοπαιδαγωγική προσέγγιση Orff. Το τρίπτυχο «μουσική-κίνηση-λόγος», που υποστηρίζεται από την προσέγγιση Orff, αξιοποιεί τόσο πεζά κείμενα, για παράδειγμα, παραμύθια και μύθους όσο και έμμετρα όπως ποιήματα , τραγούδια, παραλογές .
Στα σεμιναριακά μαθήματα θα επεξεργαστούμε διάφορα αφηγηματικά είδη συνδέοντας μουσική, κίνηση και λόγο όπως προτείνει η Μουσικοκινητική Αγωγή Carl Orff.
1. Δημιουργία Ηχοϊστορίας / Δημιουργία παραμυθιού
2. Γνωριμία με μύθους και παραλογές / Μεταμορφώσεις αφηγηματικών κειμένων σε δρώμενα
3. Κατευθύνσεις και ερεθίσματα για να δημιουργούμε δικά μας κείμενα με στόχο την μουσικοκινητική τους απόδοση.

Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός του χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF & Η ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ.

ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Οι παιδαγωγοί κάθε γνωστικού αντικειμένου οφείλουν να γνωρίζουν τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού και με υπευθυνότητα και ευσυνειδησία να οργανώνουν το μαθησιακό υλικό τους σύμφωνα με τις δυνατότητες της κάθε ηλικίας. Επειδή η ανάπτυξη αφορά όλους τους τομείς της ύπαρξης μας (κινητική, γλωσσική, κοινωνικο-συναισθηματική, καλλιτεχνική κλπ) είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε σε κάθε επίπεδο πού στοχεύουμε και με ποιόν τρόπο η Μουσικοκινητική αγωγή Orff υποστηρίζει και συμβάλλει στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ατόμου. Σε αυτό το σεμινάριο θα γνωρίσουμε τις αναπτυξιακές κατακτήσεις και διαφορές ανά ηλικία και θα αντιστοιχήσουμε, με παραδείγματα, τις μουσικές δραστηριότητες ενός μαθήματος Orff με αυτές.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Το Θεατρικό Παιχνίδι ως παιδαγωγική και εκπαιδευτική μεθοδολογία αποτελεί ένα εργαλείο εμβάθυνσης και συνειδητοποίησης.
Το ζητούμενο είναι η κατανόηση της διαπραγματευόμενης έννοιας όχι μόνο σε ένα γνωσιακό επίπεδο αλλά και σε ένα βιωματικό-συναισθηματικό. Μέσα από τις τεχνικές του Θεατρικού Παιχνιδιού και με αφορμή ένα λογοτεχνικό κείμενο ελάτε να ζωντανέψουμε το μάθημα της γλώσσας μέσα στο σχολικό<< Δια ζώσης βιωματική συμμετοχή >> ή και το διαδικτυακό εκπαιδευτικό πλαίσιο<<. Διαδικτυακή συμμετοχή >>

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ??
Θέατρο, Παιχνίδι & Αναλυτικό Πρόγραμμα Παίζοντας

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΘΑΛΕΙΑ ΚΑΛΛΙΑΝΤΑ (Δασκάλα, MA: Drama In Education)

Με αφορμή μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος ανακαλύπτουμε θεατρικά παιχνίδια και τεχνικές και τα συνδέουμε μεταξύ τους. Πώς μπορεί η γεωγραφία ή η μελέτη περιβάλλοντος να γίνουν πιο ευχάριστες; Πώς μπορούμε δάσκαλοι και παιδιά να διασκεδάζουμε μαθαίνοντας; Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε θεατρικές τεχνικές μέσα από τις εφαρμογές ενός υπολογιστή;
Όταν είμαστε κοντά, ανακαλύπτουμε τρόπους μέσα από την ομαδική κίνηση κι επαφή. Η μετά- Covid εποχή, όμως, φέρνει μια αβεβαιότητα για το αν θα είμαστε κοντά ή μακριά από τους μαθητές μας. Σε κάθε περίπτωση θέλουμε να περνάνε όμορφα και να μαθαίνουν ταυτόχρονα. Όταν είναι μακριά η επιθυμία μας να περνάνε όμορφα γίνεται κι επιτακτική ανάγκη: Πώς θα κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και την επιθυμία των παιδιών να είναι μέσα στην ψηφιακή τάξη; Μαζί θα συνειδητοποιήσουμε πως η διασκέδασή τους μπορεί να συνδυαστεί με τη μάθηση όλων μας και πώς μπορούν οι δύο αυτοί άξονες να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική πράξη, είτε κοντά είτε μακριά.Στην ημερίδα θα δοθούν σημειώσεις και ψηφιακό υλικό.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟ “MUSIGENIUS”
Για παιδιά ηλικίας 12 μηνών έως 2.5 ετών

Διάρκεια εκπαίδευσης: 25 ώρες

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Οι εισηγητές του προγράμματος:
Dr ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΚΑ (PhD Ιδρύτρια & Διευθύντρια του Musigenius HEMEC (Hampstead Early years Music Education Centre)
ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)
ΟΛΥΜΠIΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟY
(Ολυμπία Αγαλιανού (PhD), Ε.Ε.Π., διδακτικής της κίνησης και της μουσικής Τ.Ε.Α.Π.Η. , Ε.Κ.Π.Α.)
ΣΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (MD PhD ΜSc Παιδοψυχίατρος)

Η μέθοδος «musigenius» είναι πρωτότυπη και βασίζεται σε περισσότερα από 10 χρόνια έρευνας σχετικά με τον τρόπο που αναπτύσσεται η «Απόλυτη Ακοή» χωρίς η απόκτηση της ικανότητας να είναι με οποιοδήποτε τρόπο ο στόχος της μεθόδου. Η μουσική μπορεί να είναι μια γλώσσα από μόνη της, ως εκ τούτου πρέπει να παρέχουμε στα παιδιά ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα καθώς και να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες δομές ώστε να τους βοηθήσουμε να αναπτύξουν τη δική τους άπταιστη «μουσική γλώσσα».
Τα οφέλη της μουσικής μάθησης για τη συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των μικρών παιδιών είναι πολύτιμα.
Το «Musigenius» είναι μία πρωτότυπη μέθοδος σχεδιασμένη για ηλικίες από 6 μηνών έως 3 ετών, με σκοπό να καθοδηγήσει παιδιά από αρχάριους και τυχαίους ακροατές σε ενεργούς ακροατές και μουσικούς. Η προσέγγιση «musigenius» βασίζεται στην αντίληψη της μουσικής και στη σύνθετη νευρική επεξεργασία που διεγείρει στις περιοχές του εγκεφάλου που ασχολούνται με την όραση, τη γλώσσα, τις χωρικές και τις κινητικές ικανότητες κάθε φορά που ακούμε μουσική. Κάθε μουσική άσκηση, κάθε τραγούδι και κάθε κίνηση είναι ειδικά σχεδιασμένα για να συνδυάζουν την ακρόαση με μία ή περισσότερες αισθήσεις. Αυτές οι πολυδιάστατες συνδέσεις ενισχύονται μέσω της πρακτικής και της επανάληψης, βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν τελικά ένα «λεξιλόγιο» μουσικών ιδεών, μοτίβων, κινήσεων.
Οι μαθηματικές έννοιες εισάγονται επίσης πολύ νωρίς στο σύστημα, όσον αφορά την αναγνώριση σχημάτων.
Οι εκπαιδευτικοί που θα ήθελαν να εισαχθούν στο σύστημα θα επωφεληθούν από:
• Μια εις βάθος μελέτη του τρόπου με τον οποίο οι μουσικές δεξιότητες αναπτύσσονται πριν από την ηλικία των
• 3 ετών, ανοίγοντας τους ορίζοντές τους στη δημιουργία νέων ευκαιριών για μάθηση.
• Οδηγίες για το πώς μπορούν να είναι δημιουργικοί και να παράγουν τα δικά τους υλικά χρησιμοποιώντας τη φιλοσοφία «musigenius».
• Σχέδια μαθήματος και ρεπερτόριο μουσικής.
• Εργαστήρια με ασκήσεις σχετικά με τη μέθοδο.
- Μουσική και γλώσσα Η ιδιότητα της Απόλυτης Ακοής
- Τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά ως προς τη μουσική αντίληψη των ηλικιών 6 μηνών – 3 ετών
- Το θεωρητικό πλαίσιο της μεθόδου. Η χρήση των συμβολικών αναπαραστάσεων
- Χρήση παρτιτούρας για μεταλλόφωνα και boomwackers σαν εργαλεία διδασκαλίας
- Παραδείγματα ασκήσεων και τραγουδιών
- Τραγούδια με κίνηση Πηγές και εργαλεία διδασκαλίας στο διαδίκτυο
- Δημιουργικές ασκήσεις που δείχνουν τρόπους χρήσης της θεωρίας στην πράξη
- Μουσική ‘από κούνια’ Επικοινωνία μέσω της μουσικής και οι πρώιμες αντιδράσεις στη μουσική
- Τα αναπτυξιακά στάδια του τραγουδιού Τραγούδια με κίνηση
- Δημιουργικά παιχνίδια
- Στο πρόγραμμα μπορούν να εκπαιδευτούν μουσικοί, γυμναστές, βρεφοκόμοι, νηπιαγωγοί και ειδικοί προσχολικής αγωγής, ειδικοί ψυχικής υγείας ψυχολόγοι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, καθώς και προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων.

Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός του χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
(Πώς Προετοιμάζουμε τα Παιδιά για μια Μουσικοκινητική Παράσταση με Χορό & Τραγούδι)

ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Μέσα από μια σειρά μουσικοκινητικών ασκήσεων θα «βιώσουμε» τις βασικές αρχές του ρυθμού, χρησιμοποιώντας σαν μέσο,
το παιχνίδι. Θα μάθουμε να αφήνουμε το σώμα μας ελεύθερο σε δημιουργικούς αυτοσχεδιασμούς και θα κατανοήσουμε
το σταδιακό-σπονδυλωτό χτίσιμο μιας Μουσικοκινητικής Παράστασης με θέμα τα Χριστούγεννα. 1. Μουσικοκινητικές ασκήσεις,
2. Ρυθμικά παιχνίδια, 3. Δημιουργικοί Αυτοσχεδιάσμοι, 4. Κίνηση σε ομάδες & ζευγάρια, 5. Μουσική επιμέλεια παράστασης,
6. Σύνθεση - κολλάζ ασκήσεων για τη δημιουργία παράστασης, 7. Θεατρικές, αφηγηματικές & μουσικές γέφυρες,
8. Προτάσεις για θεματικές Χριστουγεννιάτικες παραστάσεις.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια κατασκευών)

Τα υλικά γύρω μας είναι αμέτρητα και αρκεί να τα κοιτάξουμε λίγο διαφορετικά για να τα μεταμορφώσουμε σε όμορφες χρηστικές και διακοσμητικές κατασκευές. Το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να μας ανοίξει μια πόρτα για υλικά απλά και λειτουργικά που μπορούν να έχουν διαφορετικές εφαρμογές. Θα δουλέψουμε με χαρτοπολτό, pappier mache, σύρμα, τσόχα, φελιζόλ, pate a sel, φυσικά υλικά και άλλα. Θα κάνουμε κατασκευές όπως ψηφιδωτό, mobile, διακοσμητικά μπολ, φωτιστικά, παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά, κοσμήματα, sous plat & Άλλα Πολλά Από Τα Οποία Μπορούμε Εμείς να Εμπνευστούμε.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 20 ΩΡΕΣ

Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως, εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός του χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΤΑΚΗΣ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑΣ (Σκηνοθέτης - Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ)

Το εργαστήρι επικεντρώνεται στη δραματοποίηση ως κύριο πόλο θεατρικής έκφρασης στη εκπαιδευτική διαδικασία, και ως μέρος της διδακτικής μεθοδολογίας για την ανάδειξη αφηγηματικών κυρίως μαθημάτων.
Η δραματοποίηση με την αξιοποίηση των δραματικών στοιχείων (κείμενο) ως εργαστήριο γραφής αρχικά και στη συνέχεια των θεατρικών κωδίκων (παράσταση) ως παράσταση αναδεικνύεται ως σύγχρονη παιδαγωγική μέθοδος της ομαδο-συνεργατικής διδασκαλίας και το πλέον πρόσφορο διδακτικό εργαλείο για διαθεματική γνώση & μάθηση.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΗΧΟΥΣ, ΗΧΗΡΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ & ΦΩΝΕΣ
Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΕΠ)

 

Η σύγχρονη μουσική παιδαγωγική έχει ως στόχο τη μουσική γνώση η οποία αναπτύσσεται μέσω της «εξοικείωσης» (knowledge by acquaintance) των παιδιών με τη μουσική και όχι μέσω της πληροφορίας, δηλαδή της προτασιακής γνώσης (propositional Knowledge). Ακολουθώντας αυτή την παραδοχή, η εισαγωγή βασικών μουσικών εννοιών στα παιδιά γίνεται μέσω μουσικών δραστηριοτήτων (παιχνιδιών, συνθέσεων, τραγουδιών) με στόχο να βιώσουν τις μουσικές έννοιες και όχι να «μάθουν ορισμούς». Ο παιγνιώδης χαρακτήρας των δραστηριοτήτων αυτών, το χιούμορ, ο αυτοσχεδιασμός, η εξερεύνηση καθώς και η κίνηση και ο λόγος παίζουν καθοριστικό ρόλο συμβάλλοντας σε σημαντικό βαθμό προς αυτή τη κατεύθυνση. Εργαλεία μας θα αποτελέσουν οι ηχηρές κινήσεις (body instruments), η φωνή μας και οι ήχοι τους οποίους μπορούμε να παράγουμε από το περιβάλλον και παραδείγματα θα αντλήσουμε κυρίως από τη φιλολογία της σύγχρονης μουσικής. Απευθύνεται σε όσους και όσες ενδιαφέρονται να βιώσουν τις μουσικές έννοιες και να χρησιμοποιήσουν τα «συγκριτικά τους πλεονεκτήματα» στις τεχνικές «διδασκαλίας» τους.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ (ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ)

ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΤΑΚΗΣ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑΣ (Σκηνοθέτης - Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ)

Με ποιο τρόπο τα μαύρα σημάδια του κειμένου αποκτούν σώμα και όγκο, κάτω από ποια συνθήκη, με ποια εντολή και σε ποιο δραματικό πλαίσιο προκύπτουν δράσεις; Πως αυτές γίνονται σκηνική πράξη;
. Το σεμινάριο θα εστιάσει στο σημαντικό αυτό θέμα αρχικά με ασκήσεις –που βοηθούν στην εσωτερική εγρήγορση, τη δεκτικότητα τη δραση – αντίδραση, τη σχέση με το σώμα, τη μνήμη και τη φαντασία, τη σχέση μας με τους άλλους συμπαίχτες , τον χώρο που δρούμε , τα αντικείμενα και την αρχιτεκτονική του. Στη συνέχεια θα διερευνήσει μια σύντομη σκηνή και πως αυτή αναπτύσσεται στην αυτοσχέδια σκηνή του σχολείου. Ποιες είναι οι γέφυρες που δένουν την εσωτερική μας αλήθεια με το κείμενο και τον κόσμο του συγγραφέα. Πως τον αντιλαμβανόμαστε και το μεταφέρουμε στο κοινό.…

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΝ & ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΗ

Εκδόσεις Fagotto Books • ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)

Τα σχολικά εγχειρίδια τόσο της μουσικής όσο και άλλων γνωστικών αντικειμένων μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για μουσικές δραστηριότητες τόσο στην τάξη όσο και σε μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες. Από τις σελίδες τους ξεπηδούν ιδέες που καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών. Στην ημερίδα αυτή, θα παίξουμε με τις ιδέες αυτές και θα δούμε πως τελικά μπορούν με τις ανάλογες τροποποιήσεις να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις ηλικίες! Μουσικά όργανα, body percussion, boomwhackers, φωνή και tablets μπερδεύονται μεταξύ τους και μας μπλέκουν σε νέες περιπέτειες!

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΗΡΩΑ;
ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΑΤΑ ΜΑΡΡΑ (Δασκάλα, Σωματικού Θεάτρου Δημιουργικής Κίνησης)

Ο ήρωας της ελληνικής μυθολογίας ο Ηρακλής. Ο ήρωας σαν φάρος στις εποχές που διανύουμε. Ο ήρωας άνθρωπος όπως όλοι εμείς. Μια βιωματική προσέγγιση στην προσωπικότητα του Ηρακλή , μέσα από τεχνικές εκπαιδευτικού θεάτρου και δημιουργικής κίνησης. Ο κόσμος γεμάτος ήρωες που μπλέκουν συνεχώς σε περιπέτειες, που πετυχαίνουν το ακατόρθωτο, που παλεύουν με τα δύσκολα είναι «πρόσφορο έδαφος» για να θέσουμε ερωτηματικά και να σχεδιάσουμε θεατρικά εργαστήρια. Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι Εκπαιδευτικού Δράματος οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν έναν μύθο. Θα «ψάξουν» να βρουν τις κρυμμένες ιδέες του. Μέσα από ρόλους θα παίξουν, θα μοιραστούν σκέψεις, θα δημιουργήσουν. Θα γνωρίσουν τις θεατρικές τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και η ιστορία του μύθου θα γίνει η δική τους ιστορία. Παιχνίδια και δραστηριότητες για το σώμα, τον χώρο, τον ρυθμό, την σωματική συνείδηση. Πως είναι το σώμα μου; Πως λειτουργεί; Τι μπορεί να κάνει; Πώς μπορεί να το κάνει; Αν είμαστε δύο ή τρία σώματα μαζί τι μπορούμε να φτιάξουμε;

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΖΕΠΑΤΟΥ (ΜSc Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου «Μουσική Ε΄ Δημοτικού»)

Η ανθρώπινη φωνή είναι το πιο φυσικό και το πιο προσωπικό μέσο μουσικής έκφρασης. Στην ημερίδα θα δούμε πως ένα τραγούδι μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για τη βιωματική προσέγγιση των μουσικών εννοιών. Θα ανιχνεύσουμε σε παραδοσιακά τραγούδια και παιδαγωγικά παιδικά τραγούδια τα στοιχεία εκείνα που οδηγούν σε βαθύτερη μουσική κατανόηση. Είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως (μέσω υπολογιστή) θα εμπλακούμε σε ατομικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης, εκτέλεσης κι ακόμη δημιουργίας τραγουδιών για να προσεγγίσουμε βιωματικά τις βασικές μουσικές έννοιες της μελωδίας, του ρυθμού, της δομής, της συνήχησης και του ηχοχρώματος. Θα ακολουθήσει αναλυτική και θεωρητική προσέγγιση των εννοιών και της μουσικοπαιδαγωγικής τους σημασίας και λειτουργίας.
Με επίκεντρο το τραγούδι θα δούμε τέλος πως μπορούμε να σχεδιάζουμε παιγνιώδεις μουσικές δραστηριότητες που αναπτύσσουν τις μουσικές μας δεξιότητες, ώστε να μαθαίνουμε…«παίζοντας»!

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ
Με αφορμή το βιβλίο "ΟΛΑ μπορείς να τα ζήσεις σε ένα βιβλίο".

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός - Συγγραφέας παιδικών βιβλίων)

Εσύ ξέρεις τις δυνατότητες των μαθητών σου ?Εσύ ξέρεις τι θα τους ενέπνεε ?Εσύ ξέρεις τι θα έπαιζαν με κέφι ? Εσύ γράψε το σενάριο της Χριστουγεννιάτικης γιορτής?Εσύ μπορείς να κάνει αυτή τη γιορτή αξέχαστη για ΟΛΑ.
Πρόκειται για το τρίτο βιβλίο της Τριλογίας της Ενσυναίσθησης (μετά το Γιατί των παιδιών φέρνει την ελπίδα και το ΔΕΝ) με εικονογράφηση της Έφης Λαδά Το βιβλίο μας δίνει τη δυνατότητα να μπαινοβγαίνουμε σε άλλα βιβλία και να γινόμαστε οι ήρωες που διαβάζουμε σε αυτά. Με τεχνικές δημιουργικής γραφής συνεχίζουμε το παιχνίδι των ηρώων γράφοντας εμείς το σενάριο ενός θεατρικού έργου για παιδιά στο οποίο μπαίνουμε και παίζουμε ρόλους από Χριστουγεννιάτικα παραμύθια.
Καλλιεργούμε έτσι την ενσυναίσθηση και την όσμωση με το αληθινό νόημα των Χριστουγέννων.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΥΘΜΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Σε αυτό το σεμινάριο στόχος μας είναι να γνωρίσουμε με ποιόν τρόπο η προσέγγιση Orff χρησιμοποιεί το ρυθμικό λόγο και πώς αυτός ενώνεται με τη μουσική και την κίνηση στο τρίπτυχο Μουσική - Κίνηση - Λόγος που εισηγείται η προσέγγιση Orff δίνοντας τη δυνατότητα ολοκληρωμένης έκφρασης. Με απλά λεκτικά σχήματα θα επενδύσουμε γνωμικά και παροιμίες, θα πειραματιστούμε με ηχηρές κινήσεις και θα παίξουμε στα όργανα όπως οι μικροί μας μαθητές που δεν γνωρίζουν νότες και ρυθμικές αξίες.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ (Συγγραφέας - Αφηγήτρια παραμυθιών)

Τι είναι αφήγηση παραμυθιών; Πρακτική προσέγγιση της αφηγηματικής τέχνης. Με ποια εφόδια μπαίνουμε στο κέντρο του λόγου και «παραδίδουμε» ένα παραμύθι; «Παρασταίνουμε» τον παραμυθά ή «είμαστε» ο παραμυθάς; Με ποιους τρόπους αφηγούμαστε μια ιστορία; Ποιο κείμενο χρησιμοποιούμε για τη δική μας, προσωπική αφήγηση ενός καταγραμμένου παραμυθιού; Τι περιθώρια αυτοσχεδιασμού έχουμε; Πώς υποστηρίζουμε τα πρόσωπα του παραμυθιού; Πώς υποστηρίζουμε τη μουσικότητα της παραλλαγής μας; Υπάρχουν τεχνικές; Τι πρέπει να αποφεύγουμε τη στιγμή της αφήγησης;

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ & ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΧΡΥΣΑ ΚΟΥΡΑΚΗ (PhD, Δασκάλα, Υπεύθυνη Πολιτισμικών Θεμάτων Δ/ΝΣΗΣ ΠΕ Ανατολικής Αττικής)

Ποια είναι η θέση του παιδικού βιβλίου στη σχολική ζωή; Πότε και πώς διαβάζουμε στην τάξη; Ποια βιβλία επιλέγουμε και με ποια κριτήρια; Πώς οργανώνεται και λειτουργεί μια σχολική βιβλιοθήκη; Ποιος είναι ο ρόλος της; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα απαντήσουμε στο εργαστήριο για το Παιδικό Βιβλίο και τη Σχολική Βιβλιοθήκη, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνουμε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας και δραστηριότητες ενίσχυσης της λειτουργίας της σχολικής βιβλιοθήκης.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ & Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ για τα Χριστούγεννα
Με αφορμή το βιβλίο της Αγγελικής Δαρλάση «Το ωραιότερο Χριστουγεννιάτικο στολίδι».

Εκδόσεις Μεταίχμιο • ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)

Πώς διαβάζοντας ένα βιβλίο γράφουμε τις δικές μας ιστορίες κι εν τέλει πως ως ομάδα καταλήγουμε σ’ ένα συλλογικό κείμενο για μια θεατρική του παρουσίαση στο σχολείο.
«Η έμπνευση δεν είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ποιητής αλλά η κατάσταση στην οποία ο ποιητής ελπίζει να θέσει τον αναγνώστη» είχε πει ο μεγάλος Γάλλος ποιητής Πολ Βαλερί. Μέσω της δημιουργικής ανάγνωσης της ιστορίας «Το Ωραιότερο Χριστουγεννιάτικο στολίδι» θα προσπαθήσουμε να εμπνευστούμε και να συγγράψουμε τα δικά μας κείμενα για μια ιστορική περίοδο και με αφορμή τα Χριστούγεννα και τελικά ένα συλλογικό κείμενο -καμβά για μια σχολική παράσταση.
Στόχος δεν είναι η δραματοποίηση του βιβλίου, αλλά η ανίχνευση του όποιου συγκινησιακού αντικρίσματος μπορεί να προκαλεί στο μαθητή η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού κειμένου και η μετουσίωσή του σε πρωτότυπη δημιουργία. Ανιχνεύουμε το πώς η ανάγνωση μιας ιστορίας μπορεί να δώσει αφορμή για έμπνευση για να γράψουμε, χρησιμοποιώντας την ενσυναίσθηση και την προσωπική μνήμη, ιστορίες δικές μας. Πως η γνώση μπορεί να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά. Καθώς και το κατά πόσο από την προσωπική έκφραση κι έκθεση μπορούμε να περάσουμε στο στάδιο όπου δουλεύοντας συλλογικά καταλήγουμε σε ένα κείμενο, αποτέλεσμα συνδημιουργίας το οποίο και θα παρουσιάσουμε θεατρικά.
(Για την καλύτερη συμμετοχή τους, θα ήταν επιθυμητό οι συμμετέχοντες να έχουν ήδη διαβάσει το βιβλίο).

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ 
ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΑΤΑ ΜΑΡΡΑ (Δασκάλα, Σωματικού Θεάτρου Δημιουργικής Κίνησης)
ΘΑΛΕΙΑ ΚΑΛΛΙΑΝΤΑ (Δασκάλα, MA: Drama In Education)

Για να φτιάξουμε το αλφαβητάρι της φύσης, παίρνουμε λέξεις , φράσεις, μυρωδιές, ήχους, μελωδίες, χρώματα και κινήσεις εμπνευσμένες από την φύση. Ένα βιωματικό εργαστήριο βασισμένο σε γλωσσικές, θεατρικές κινητικές και ρυθμικές δραστηριότητες. Μέσα από την δραματοποίηση μιας ιστορίας θα ζωντανέψουμε την δική μας φύση όπως εμείς την φανταζόμαστε Θα την χρωματίσουμε και θα της δώσουμε ζωή.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ – ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Με τις τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος φτιάχνουμε ιστορίες και αναζητούμε λύσεις για όλα αυτά που μας βασανίζουν.
ιστορία αυτού του εργαστηρίου έχει τίτλο «Η Δύσκολη Τάξη». Δεν έχει πρόσωπα, δεν έχει τόπο, δεν έχει χρόνο.
Οι συμμετέχοντες θα συνεργαστούν και θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους δίνοντας σάρκα και οστά σε αυτή την ιστορία. Μέσα από ρόλους που οι ίδιοι θα επιλέξουν θα ανιχνεύσουν τις «δύσκολες συμπεριφορές» των παιδιών τους στην τάξη και θα σκεφτούν αιτίεςκαι λόγους που τις δημιουργούν.

Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως εφόσον κριθεί απαραίτητο ή το επιθυμεί ο συμμετέχοντας
χωρίς να παρακωλύεται ο βιωματικός της χαρακτήρας