2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΙΟΣ 2020

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ CARL ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης,
του λόγου και του θεάτρου. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους,
νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις στον τομέα της μουσικοκινητικής ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν
να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική ολοκληρωμένη προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας CARL ORFF,
2. Δημιουργία μουσικών συνόλων,
3. Η μουσική στην εκπαίδευση,
4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες,
5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης,
6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα,
7. Λόγος - Φωνή - Κίνηση,
8. Η μουσικοκινητική σε συνδυασμό με θεατρικό παιχνίδι,
9. Μουσική & Κίνηση,
10. Δημιουργία μουσικοκινητικής παράστασης κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΣΩΛΗΝΕΣ BOOMWHACKERS

Εκδόσεις Fagotto Books • ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)

Το τραγούδι αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών γενικότερα και της μουσικής ειδικότερα. Στο εργαστήριο αυτό το τραγούδι θα τοποθετηθεί στο κέντρο των δράσεών μας, προκειμένου να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας γνωστικές, ψυχοκινητικές και συναισθηματικές δεξιότητες. Τη φωνή μας θα συνοδεύσουν ρυθμικά και μελωδικά κρουστά, μουσικοί σωλήνες, ηχηρά χτυπήματα στο σώμα. Θα παίξουμε μουσικοκινητικά παιχνίδια και παιχνιδοτράγουδα

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρόλους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι.
Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν: • Θεατρικά παιχνίδια • Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης • Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παράστασης • Αυτοσχεδιασμός, • Ασκήσεις λόγου, φωνής • Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού
• Χοροθεατρική Παράσταση • Το θέατρο στην Εκπαίδευση • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής • Δραματοποίηση παραμυθιού • Στοιχεία κουκλοθέατρου & κατασκευή κούκλας • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Θεατρική Παράσταση • Στοιχεία Κινησιολογίας κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ :ΜΥΘΟΙ & ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΗΛΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ (Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής & Θεατρικής Αγωγής)

 Το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ αναζητά κόσμους παραμυθένιους, παλιούς, φανταστικούς καινούργιους, αληθινούς και πραγματικούς. Δε σου ζητά απλά να αναπαραστήσεις αυτούς τους κόσμους αλλά να τους εξερευνήσεις, να βρεις τον εαυτό σου μέσα σε αυτούς. Οι μύθοι είναι από τα αγαπημένα κείμενα που προσφέρουν πλούσιο «υλικό» και πολύ συχνά γίνονται η αφορμή να σχεδιαστεί ένας καινούργιος κόσμος προσφέροντας χαρά και δημιουργία στους συμμετέχοντες σε ένα θεατρικό εργαστήρι σε μια θεατρική παράσταση .

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF 
ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ & ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Οι σύγχρονες τάσεις αγωγής αποτελούν τον αντίποδα στην σημερινή οικονομικο-κοινωνική πραγματικότητα. Η τεχνολογικά προηγμένη κοινωνία, η κοινωνία της πληροφορίας και της εξειδίκευσης καθιστούν απαραίτητη μια αγωγή που δίνει ευκαιρίες ελεύθερης έκφρασης, δυνατότητες ανάπτυξης της φαντασίας, περιβάλλοντα δημιουργικότητας, συνεργατικής αλληλεπίδρασης, αποδοχής της διαφορετικότητας.
Η μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff πρεσβεύει αξίες και αρχές που την καθιστούν επίκαιρη και ωφέλιμη στην παρούσα χρονική συγκυρία.
Στο σεμινάριο αυτό θα αναδείξουμε τα χαρακτηριστικά και τα μέσα με τα οποία η μουσικοκινητική αγωγή Orff λειτουργεί αντισταθμιστικά στον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ & ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Το Θεατρικό Παιχνίδι ως παιδαγωγική και εκπαιδευτική μεθοδολογία αποτελεί ένα εργαλείο εμβάθυνσης και συνειδητοποίησης. Το ζητούμενο είναι η κατανόηση της διαπραγματευόμενης έννοιας όχι μόνο σε ένα γνωσιακό επίπεδο αλλά και σε ένα βιωματικό-συναισθηματικό. Μέσα από τις τεχνικές του Θεατρικού Παιχνιδιού δημιουργείται ένα πλαίσιο όπου τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά έχοντας καλύτερη συγκέντρωση και επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη αφομοίωση των μαθημάτων. Δεδομένου ότι η βιωματική γνώση είναι και αυτή που συνήθως «εγγράφεται» καλύτερα στους μαθητές, το θεατρικό παιχνίδι αποτελεί ισχυρό εργαλείο μετάδοσης γνώσης. Οι μαθητές μέσα από θεατρικές τεχνικές, διαδικασίες παιχνιδιού και πολλαπλά ερεθίσματα έρχονται σε επαφή με την νεοεισερχόμενη έννοια, την κατανοούν καλύτερα και μέσα από τη δυναμική της ομάδας ενισχύονται, έτσι ώστε να κάνουν κτήμα τους τελικά τον εκπαιδευτικό στόχο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΧΑΡΤΑΚΙ»
«Μια εκπαιδευτική πρόταση καλλιτεχνικής δραστηριότητας» (Το παιδικό τραγούδι: είδη, τεχνικές και χρήσεις)
Η ιστορία και την προετοιμασία της παράστασης
καθώς και για την εκπαιδευτική διάσταση των τριών συνισταμένων της παράστασης (Λόγος, Κούκλες, Μουσική)

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΚΠΑ, ΕΕΠ)

Το βιβλίο Τραγούδια από την παράσταση «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι» είναι μια συλλογή από 16 παιδικά τραγούδια τα οποία γράφτηκαν για να επενδύσουν μουσικά την παράσταση κουκλοθέατρου της Αντιγόνης Παρούση. Τα τραγούδια αυτά αποτελούν ένα σύνολο από διαφορετικά είδη και μουσικά ιδιώματα και γίνονται αφορμή να εξελιχθεί η ημερίδα αυτή σε συμμετοχικό σεμινάριο ανάλυσης, επεξεργασίας και χρήσης του παιδικού τραγουδιού ως εργαλείο μουσικής παιδαγωγικής. Για το σκοπό αυτό θα αναλυθούν τα βασικά μουσικολογικά χαρακτηριστικά του παιδικού τραγουδιού και με βάση τα τραγούδια από το χαρτάκι θα γίνει επεξεργασία παραδειγμάτων για να χρησιμοποιηθούν σε ένα αυτοτελές μάθημα μουσικής. Η ακρόαση, η εκμάθηση και η επιτέλεση (τραγούδι και συνοδεία) τους από τα παιδιά γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και χρήση των προφορικών τεχνικών προσέγγισης. Δεν προαπαιτούνται «μουσικές γνώσεις» αλλά η ευαισθησία και η δημιουργική διάθεση την οποία διαθέτουμε όλοι μας. Οι όποιες μουσικές εμπειρίες και γνώσεις των συμμετεχόντων / ουσών ενσωματώνονται προσδίδοντας διαφορετικές διαστάσεις κατά την εφαρμογή των τραγουδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ:
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Διδασκαλία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΜΠΛΕΡ (Μουσικός - Μουσικοθεραπευτής)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 30 ΩΡΕΣ
ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΜΑΡΤΙΟΥ,
ΚΥΡΙΑΚΗ 5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ,, ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΪΟΥ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΜΨΥΧΩΤΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ &ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΩΣ ΒΑΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΦΟΒΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Στην ημερίδα θα ασχοληθούμε με την διαδικασία της εμψύχωσης. Τον εμψυχωτή και τον τρόπο - τις δεξιότητες που καλείται να έχει ο επονομαζόμενος εμψυχωτής. Από που μπορεί να αντλεί ενέργεια και ψυχή και να δίνει στο τετραπλάσιο πίσω, στην ομάδα την οποία χειρίζεται. Πως μπορεί να οργανώσει τη δουλειά του σε επίπεδο ομάδας και σε προσωπικό επίπεδο. Αναλύοντας τα σημεία μέσα από δράσεις θα ανακαλύψουμε πολύ γρήγορα ότι θα πρέπει να συμβαίνει και κάτι άλλο. Να δημιουργεί ο εμψυχωτής στην ομάδα μία σύμβαση μεταξύ των μελών της ομάδας, μία, της ομάδας προς τον εμψυχωτή αλλά και μία από τον εμψυχωτή προς την ομάδα. Η κάθε σύμβαση που θα δημιουργεί θα επιφέρει μία δυναμική, η οποία θα ποικίλει σε κάθε ομάδα. Θα πρέπει να είναι έτοιμος να αντιλαμβάνεται τις αλλαγές που συντελούνται στην ομάδα, πώς θα το εξελίξει και πώς θα το διαχειριστεί.
● Τι είναι εμψύχωση, ● Το παιχνίδι και η σημασία του, ● Δημιουργία ομάδας: διάρκεια, μέγεθος & επιλογή μελών,
● Ο ρόλος του εμψυχωτή, ● Η βιωματική εμπειρία, ● Τεχνικές εμψύχωσης.
♦ Χώρος & υλικά, ♦ Κατηγορίες των παιχνιδιών, ♦ Ηλικιακές ομάδες, ♦ Εργαλεία επικοινωνίας, ♦ Φαντασία, ♦ Λεκτική – μη λεκτική επικοινωνία, ♦ Αναγνώριση δεξιοτήτων ♦ Επαφή με το σώμα, τη φωνή, το χώρο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


 ΗΜΕΡΙΔΑ: "ΕΜΕΝΑ ΠΟΙΟΣ ΜΕ ΠΑΙΖΕΙ;"

Εκδόσεις Δίπτυχο • ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ• Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ (Διδάκτωρ Μουσειακής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ & Συγγραφέας)

Στις αυλές των σχολείων μια μικρή χελώνα κρυφακούει τα παιδιά να λένε:
Εμένα ποιος με παίζει; - Τι θέλεις να παίξουμε; - Θα παίξεις μαζί μου; -Τι παιχνίδι θα παίξουμε;
Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν παίζοντας εκπαιδευτικοί διαφόρων βαθμίδων και εμψυχωτές διαφόρων πολιτισμικών φορέων (π.χ κέντρων δημιουργικής απασχόλησης, μουσείων, κατασκηνώσεων) πως μπορούν να εντάξουν στην καθημερινή ζωή του σχολείου τους παιχνίδια επικοινωνίας, παρατηρητικότητας, παιχνίδια με αντικείμενα και παιχνίδια γιορτινά ανά εποχή του χρόνου.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ:

ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια κατασκευών)

Τα υλικά γύρω μας είναι αμέτρητα και αρκεί να τα κοιτάξουμε λίγο διαφορετικά για να τα μεταμορφώσουμε σε όμορφες χρηστικές και διακοσμητικές κατασκευές. Το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να μας ανοίξει μια πόρτα για υλικά απλά και λειτουργικά που μπορούν να έχουν διαφορετικές εφαρμογές. Θα δουλέψουμε με χαρτοπολτό, pappier mache, σύρμα, τσόχα, φελιζόλ, pate a sel, φυσικά υλικά και άλλα. Θα κάνουμε κατασκευές όπως ψηφιδωτό, mobile, διακοσμητικά μπολ, φωτιστικά, παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά, κοσμήματα, sous plat & Άλλα Πολλά Από Τα Οποία Μπορούμε Εμείς να Εμπνευστούμε.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 20 ΩΡΕΣ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ
ΜΑΤΑ ΜΑΡΡΑ (Δασκάλα, Σωματικού Θεάτρου Δημιουργικής Κίνησης)

Η Δραματοποίηση είναι μια άριστη εκπαιδευτική τεχνική μέσω της οποίας δίνουµε στα παιδιά ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά Στην ημερίδα θα μάθουμε :Πως δραματοποιούμε τους μύθους, κρατώντας την ιστορία τους αλλά προσθέτοντας διαλόγους, κουβέντες και κινήσεις δικές μας; Πως κατανοούμε τους ήρωες και εμβάθυνουμε στα νοήματα των μύθων;
Μια διαφορετική βιωματική προσέγγιση στον μαγικό και συγχρόνως αληθινό κόσμο των μύθων.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ ΓΟΡΓΟΝΑΣ
(Μια παράσταση, ένα τραγούδι…)

ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, κάτοχος RAD Teaching Diploma, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Μία παράσταση, ένα τραγούδι… Μπορεί ένα τραγούδι να μας οδηγήσει σε μία παράσταση; Φυσικά και μπορεί… Μέσα από το παραμυθοτράγουδο: «Ο μύθος της βασίλισσας Γοργόνας» θα ξεδιπλώσουμε το θρύλο της βασίλισσας Γοργόνας αδερφής του Μέγα Αλέξανδρου και θα ανακαλύψουμε τους μηχανισμούς αυτούς που θα μας οδηγήσουν στην θεατρική μας παράσταση. Μουσικοκινητικά και θεατρικά παιχνίδια θα μας δώσουν πολλές, φρέσκιες ιδέες που θα διασκεδάσουν τους μαθητές μας.
1) Γνωριμία με τη βασίλισσα Γοργόνα, 2) Ξεδίπλωμα του θρύλου, 3) Ανάλυση και επεξεργασία κειμένου, 4) Εικόνες & θεατρικές πράξεις, 5) Πρόσωπα & Ρόλοι, 6) Ομάδες εργασίας, 7) Δημιουργικοί Αυτοσχεδιασμοί, 8) Μουσική επιμέλεια, 9) Μουσικοκινητική.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
ΤΙ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ?

Εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή • KΥΡΙΑΚΗ 15 ΜΑΡΤΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός - Συγγραφέας παιδικών βιβλίων)

Αναζητώντας την ταυτότητα πραγματοποιούμε μια κατάδυση στο εσωτερικό της ύπαρξης κι όλα αυτά μέσα από το κείμενο και τις εικόνες ενός βιβλίου για παιδιά. Ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος μας ταξιδεύει στο βιβλίο του "Τι είμαι εγώ;" και μας αποκρυπτογραφεί πώς με λέξεις και εικόνες εκφράζονται τα πιο κρυφά μας συναισθήματα. Ακολουθούν δράσεις θεατρικού παιχνιδιού και δημιουργικής γραφής με στόχο να κατανοήσουμε πως το παιδί αναζητά την ταυτότητά του σε έναν κόσμο φτιαγμένο από ενήλικες. Οι δράσεις μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη προσαρμοσμένες στην ηλικία των παιδιών και να τους δείξουν πως σε ένα βιβλίο μπορεί να βρούμε τον εαυτό μας.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟ-ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF: 
ΑΣ ΕΣΤΙΑΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ
(Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF)

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΟΛΥΜΠΙΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟΥ
(Καθηγήτρια φυσικής αγωγής & χορού – Μουσικοπαιδαγωγός Διδάκτωρ Μουσικοκινητικής Αγωγής ΕΕ.Π,Τ.Ε.Α.Π.H)

Κάθε αναφορά στη μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff, εξ ορισμού περιλαμβάνει την κίνηση ως μέσο και – γενικά- ως δομικό στοιχείο αυτής της προσέγγισης. Όμως σε ποια είδη κίνησης αναφερόμαστε; Πώς συνδέεται η κίνηση με τον ήχο, το ρυθμό και τη μουσική; Πώς αξιοποιείται η κίνηση στη διδασκαλία; Με ποιο τρόπο εξυπηρετεί τους στόχους της μουσικοκινητικής αγωγής Carl Orff και με ποιους τρόπους συμβάλει στη μουσική παιδαγωγική; Στο σεμινάριο θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε αυτά τα ερωτήματα μέσα από πρακτικά παραδείγματα τα οποία συνδέονται με την ιστορία και τη θεωρία της μουσικοκινητικής αγωγή Carl Orff.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Orff (ΦΤΙΑΧΝΩ&ΤΡΑΓΟΥΔΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ)

ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Από ένα βήμα ξεκινάει το ταξίδι, από μια νότα το τραγούδι, από μια λέξη η ιστορία. Και βήμα-βήμα, νότα-νότα, λέξη-λέξη, αρχίζει το ταξίδι της δημιουργίας με το καράβι της Φαντασίας. Η ημερίδα αυτή μας καλεί συνεπιβάτες σ' ένα τετράωρο ταξιδάκι γεμάτο κίνηση, λόγο, μουσική. Μαζί μας: Ασκήσεις απελευθέρωσης της φαντασίας-ομαδικής δημιουργικότητας! Αύξηση εγρήγορσης -Συσπείρωση ομάδας, Βελτίωση αυτοελέγχου - Συντονισμός σε κοινό ρυθμό,. Η μουσική κλίμακα σαν τραγούδι, Η κινητική απελευθέρωση της ομάδας, Λόγος - Μουσική - Κίνηση μ’ ένα παράδειγμα. Τα μουσικά όργανα του συστήματος Orff και πολύ παιχνίδι Καιρός να φτιάξουμε και να παίξουμε το δικό μας παραμύθι!

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΝΑΠΤΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ & ΤΟΝ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ (Εκπαιδευτικός Μουσικής, Διδάκτωρ ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου
«Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου Μουσικής Α΄ και Β΄ Δημοτικού»)

Η μουσικοκινητική αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης του παιδιού της προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας και στοχεύει πρωτίστως στην αισθητική καλλιέργεια και στην ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτων των παιδιών, αλλά και στην ενίσχυση της μάθησης σε άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά και η Μελέτη Περιβάλλοντος. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, θα προταθούν μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες, κάθε εκπαιδευτικός είτε διαθέτει εξειδικευμένες μουσικές γνώσεις είτε όχι, μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατακτήσουν τη μουσική γνώση με ευχάριστο, βιωματικό και δημιουργικό τρόπο. Κύριοι στόχοι των δραστηριοτήτων είναι να αναπτύξουν τη ρυθμική και μελωδική αντίληψη και μνήμη των παιδιών, να καλλιεργήσουν τη μουσική δημιουργικότητά τους και να τροφοδοτήσουν την έμφυτη τάση τους να εκφράζονται και να μαθαίνουν μέσα από το τραγούδι, την κίνηση και τον μουσικό αυτοσχεδιασμό.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ (Συγγραφέας - Αφηγήτρια παραμυθιών)

Τι είναι αφήγηση παραμυθιών; Πρακτική προσέγγιση της αφηγηματικής τέχνης. Με ποια εφόδια μπαίνουμε στο κέντρο του λόγου και «παραδίδουμε» ένα παραμύθι; «Παρασταίνουμε» τον παραμυθά ή «είμαστε» ο παραμυθάς; Με ποιους τρόπους αφηγούμαστε μια ιστορία; Ποιο κείμενο χρησιμοποιούμε για τη δική μας, προσωπική αφήγηση ενός καταγραμμένου παραμυθιού; Τι περιθώρια αυτοσχεδιασμού έχουμε; Πώς υποστηρίζουμε τα πρόσωπα του παραμυθιού; Πώς υποστηρίζουμε τη μουσικότητα της παραλλαγής μας; Υπάρχουν τεχνικές; Τι πρέπει να αποφεύγουμε τη στιγμή της αφήγησης;

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
«ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ»
(ΠΩΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΧΟΡΟ & ΤΡΑΓΟΥΔΙ)

ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, κάτοχος RAD Teaching Diploma, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Μια νοερή κρουαζιέρα θα κινήσουμε με καπετάνιο την μουσική και την κίνηση. Θα επισκεφτούμε μαγικά νησιά, θα μάθουμε χαρακτηριστικές συνήθειες των ντόπιων, θα ακούσουμε παραδοσιακή μουσική, θα χορέψουμε σε πανηγύρι και θα γευτούμε παραδοσιακά προϊόντα.
Μια σειρά δημιουργικών αυτοσχεδιασμών και μουσικοκινητικών δράσεων θα μας οδηγήσει στην καλοκαιρινή εκδήλωση του σχολείου μας.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΡΥΘΜΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΖΕΠΑΤΟΥ (Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου «Μουσική Ε΄ Δημοτικού»)

 

Ο Ρυθμός συνιστά για τον Dalcroze και τον Orff πρωταρχικό παράγοντα που ορίζει τα υπόλοιπα στοιχεία μουσικής έκφρασης. Στο σεμινάριο θα γνωρίσουμε τη σχέση του ρυθμού με άλλα συστατικά στοιχεία της μουσικής, θα προσεγγίσουμε ειδικότερα τη σχέση ρυθμού – λόγου – κίνησης μέσα από την ενεργητική ακρόαση, τη μίμηση και τον αυτοσχεδιασμό παίζοντας με μουσικά όργανα Orff, ηχηρές κινήσεις του σώματος και ακόμη αξιοποιώντας αντικείμενα που μας περιβάλλουν. Θα γνωρίσουμε ακόμη τη σχέση παλμού και μελωδικού ρυθμού και θα δημιουργήσουμε ρυθμικές συνοδείες τραγουδιών. Θα παίξουμε παιχνίδια ρυθμικού συντονισμού και αλληλεπίδρασης, έτσι ώστε να είμαστε πάντα σε θέση «να πιάνουμε το ρυθμό», αλλά και να δίνουμε εμείς οι ίδιοι το ρυθμό!

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ 5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μια πολύ ενεργητική μορφή διδασκαλίας όλων των γνωστικών αντικειμένων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Στο Νηπιαγωγείο δίνει την ευκαιρία στη/στο δασκάλα/ο να προσφέρει στα παιδιά της/ου ένα νέο τρόπο δημιουργικής μάθησης, έκφρασης και επικοινωνίας αλλάζοντας στάσεις, συμπεριφορές, νοοτροπίες. Δεν είναι μόνο η ασφάλεια που προσφέρει ο ρόλος, ούτε η χαρά του παιχνιδιού με τη γλώσσα και το σώμα αλλά και η κριτική σκέψη που συνεχώς ακονίζεται. Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι θα ανιχνεύσουμε: Πώς μπορεί ένας σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Δράματος να «λειτουργήσει» σε μια ομάδα νηπίων; Ποιες είναι οι τεχνικές –συμβάσεις; Πώς χτίζεται μια ιστορία; Τι είναι αυτό που κλιμακώνει την ένταση; Ποιες είναι οι δράσεις και ποιες οι αντιδράσεις;

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
ΜΕ ΑΠΛΑ ΥΛΙΚΑ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΕΠ)

Η Ημερίδα είναι διαρθρωμένη σε α) ένα σύντομο θεωρητικό μέρος σε σχέση με την παιδαγωγική διάσταση της κατασκευής των μουσικών οργάνων ως μέρος της μουσικής εκπαίδευσης στη σχολική τάξη και β) σε ένα πρακτικό όπου θα κατασκευάσουμε ένα ζευγάρι ξυλάκια (claves), μια νουνούρα (kazoo), μια ξύστρα και «δαχτυλοτύμπανα» (finger drums). Οι κατασκευές θα γίνουν με υλικά ανακυκλώσιμα αλλά με επαγγελματικά αποτελέσματα ως προς το τελικό προϊόν και φυσικά ως προς τον ήχο. Θα πλουτίσουμε έτσι τόσο το προσωπικό μας instrumentarium (συλλογή οργάνων) όσο και τις κατασκευαστικές μας γνώσεις για παιδαγωγικές προσαρμογές μέσα στην τάξη. Τα υλικά μας είναι καλάμι, πλαστική σακούλα, ξύλα, σωλήνας υδρορροής κτλ. Στην ημερίδα μπορούν να συμμετέχουν όσοι/όσες ενδιαφέρονται για τις κατασκευές και για την παιδαγωγική χρήση τους σε ομάδες (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, μουσικοί, εμψυχωτές κτλ).


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΧΡΥΣΑ ΚΟΥΡΑΚΗ (PhD, Δασκάλα, Υπεύθυνη Πολιτισμικών Θεμάτων Δ/ΝΣΗΣ ΠΕ Ανατολικής Αττικής)

Ποια είναι η θέση του παιδικού βιβλίου στη σχολική ζωή; Πότε και πώς διαβάζουμε στην τάξη; Ποια βιβλία επιλέγουμε και με ποια κριτήρια; Πώς μπορούμε να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα απαντήσουμε στο εργαστήριο για το Παιδικό Βιβλίο στο Σχολείο, ενώ ταυτόχρονα θα ασχοληθούμε με δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, οι οποίες βοηθούν τα παιδιά να "μπουν" στον κόσμο του βιβλίου και να κατανοήσουν τα βασικά δομικά του στοιχεία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ & Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΥΜΒΑΝ
Με αφορμή το βιβλίο της Αγγελικής Δαρλάση « Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα».

Εκδόσεις Μεταίχμιο • ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)

Πώς διαβάζοντας ένα ιστορικό μυθιστόρημα γράφουμε τις δικές μας ιστορίες (με κοινή θεματική βάση ένα Ιστορικό συμβάν); κι εν τέλει πως ως ομάδα καταλήγουμε σ’ ένα συλλογικό κείμενο για μια θεατρική του παρουσίαση στο σχολείο
«Η έμπνευση δεν είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ποιητής αλλά η κατάσταση στην οποία ο ποιητής ελπίζει να θέσει τον αναγνώστη» είχε πει ο μεγάλος Γάλλος ποιητής Πολ Βαλερί.
Μέσω της δημιουργικής ανάγνωσης του μυθιστορήματος «Όταν έφυγαν τα’ αγάλματα» θα προσπαθήσουμε να εμπνευστούμε και να συγγράψουμε τα δικά μας κείμενα για μια ιστορική περίοδο και τελικά ένα συλλογικό κείμενο -καμβά για μια σχολική παράσταση.
Στόχος δεν είναι η δραματοποίηση του βιβλίου, αλλά η ανίχνευση του όποιου συγκινησιακού αντικρίσματος μπορεί να προκαλεί στο μαθητή η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού κειμένου που αναφέρεται σε ιστορικό συμβάν και η μετουσίωσή του σε πρωτότυπη δημιουργία.
Ανιχνεύουμε το πώς η Ιστορία μπορεί από άγονη και στείρα παπαγαλία να γίνει αφορμή για έμπνευση για να γράψουμε, χρησιμοποιώντας την ενσυναίσθηση και την προσωπική μνήμη, ιστορίες δικές μας. Πως η γνώση μπορεί να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά. Καθώς και το κατά πόσο από την προσωπική έκφραση κι έκθεση μπορούμε να περάσουμε στο στάδιο όπου δουλεύοντας συλλογικά καταλήγουμε σε ένα κείμενο, αποτέλεσμα συνδημιουργίας το οποίο και θα παρουσιάσουμε θεατρικά.
(Για την καλύτερη συμμετοχή τους, θα ήταν επιθυμητό οι συμμετέχοντες να έχουν ήδη διαβάσει το βιβλίο).

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΓΕΦΥΡΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ
& ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΜΑΙΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ (Μουσικός - Μουσικοπαιδαγωγός)

Επικοινωνία, ορίζεται η διαδικασία ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ δύο ή περισσοτέρων μελών για τα οποία η πληροφορία έχει νόημα, οπότε αποκτά νόημα και η ανταλλαγή της ως μια πράξη.
Η πηγαία ανταλλαγή απόψεων και συναισθημάτων είναι ένα δύσκολο εγχείρημα.
Στο σεμινάριο θα πειραματιστούμε, θα ανταλλάξουμε ιδέες και μέσα από τις εμπειρίες που έχουμε αποκομίσει , θα απαντήσουμε στα παρακάτω ερωτήματα:
Είναι αυτονόητο ότι τόσο εμείς, όσο και οι μαθητές μας, αντιλαμβανόμαστε τα μηνύματα που λαμβάνουμε από το περιβάλλον μας?
Ποιος είναι ο ουσιαστικός ρόλος της σωματικής έκφρασης στην ενεργητική και παθητική ακρόαση?
Ποια είναι τα κανάλια της μουσικής δημιουργίας που σχετίζονται με την τέχνη της επικοινωνίας?
Σας περιμένω να εξερευνήσουμε και να χαράξουμε παρέα νέους δρόμους επικοινωνίας!

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΙΟΥ
ΜΑΤΑ ΜΑΡΡΑ (Δασκάλα, Σωματικού Θεάτρου Δημιουργικής Κίνησης)

Πώς μπορώ να συνθέσω κάτι, να φτιάξω μια χορογραφία, αξιοποιώντας τις ιδέες των παιδιών, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά
Πώς ακούω τη μουσική και παίζω μαζί της, με σκοπό να κάνω πιο ενδιαφέροντα τον τρόπο διδασκαλίας μου, αλλά και να φτιάξω μια χορογραφία, μια ιστορία μέσα από την κίνηση.
Μέσα από παιχνίδια, μουσικές και αυτοσχεδιασμούς θα ταξιδέψουμε, με σκοπό να βιώσουμε πώς τα ίδια τα παιδιά λειτουργούν σε ένα περιβάλλον που τους δίνει την ελευθερία, τη δυνατότητα να εκφραστούν και να δημιουργήσουν. Έτσι χαιρόμαστε μαζί τους το μοίρασμα και την επικοινωνία με μέσα που αγαπούν περισσότερο: το παιχνίδι, την κίνηση και τη μουσική.
Παιχνίδια και δραστηριότητες για το σώμα, τον χώρο, τον ρυθμό, την σωματική συνείδηση.
Πως είναι το σώμα μου; Πως λειτουργεί; Τι μπορεί να κάνει; Πώς μπορεί να το κάνει; Αν είμαστε δύο ή τρία σώματα μαζί τι μπορούμε να φτιάξουμε;


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ & ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΙΟΥ

ΘΑΛΕΙΑ ΚΑΛΛΙΑΝΤΑ (Δασκάλα, MA: Drama In Education)

Η Μυθολογία είναι «πλούτος» ιδεών που το Εκπαιδευτικό Δράμα πάντα αγαπά να εξερευνά. Ο κόσμος της γεμάτος ήρωες που μπαίνουν συνεχώς σε περιπέτειες, που πετυχαίνουν το ακατόρθωτο, που παλεύουν με τα δύσκολα είναι «πρόσφορο έδαφος» για να θέσουμε ερωτηματικά και να σχεδιάσουμε θεατρικά εργαστήρια. Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι Εκπαιδευτικού Δράματος οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν έναν μύθο. Θα «ψάξουν» να βρουν τις κρυμμένες ιδέες του. Μέσα από ρόλους θα παίξουν, θα μοιραστούν σκέψεις, θα δημιουργήσουν. Θα γνωρίσουν τις θεατρικές τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και η ιστορία του μύθου θα γίνει η δική τους ιστορία.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΥΘΜΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Orff

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΜΑΙΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Η ημερίδα αυτή έχει στόχο να γνωρίσουμε με ποιόν τρόπο η προσέγγιση Orff χρησιμοποιεί το ρυθμικό λόγο και πώς αυτός ενώνεται με τη μουσική και την κίνηση στο τρίπτυχο Μουσική - Κίνηση - Λόγος που εισηγείται η προσέγγιση Orff δίνοντας τη δυνατότητα ολοκληρωμένης έκφρασης. Με απλά λεκτικά σχήματα θα επενδύσουμε γνωμικά και παροιμίες, θα πειραματιστούμε με ηχηρές κινήσεις και θα παίξουμε στα όργανα όπως οι μικροί μας μαθητές που δεν γνωρίζουν νότες και ρυθμικές αξίες.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ

(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Μπορεί ένας πίνακας ζωγραφικής ή ένα γλυπτό που ανήκει σε ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης να μπουν στη σχολική τάξη και να αποτελέσουν το επίκεντρο δημιουργίας μιας ιστορίας; Μπορούν μινιμαλιστικές φόρμες χωρίς ίχνος αναπαράστασης της απτής πραγματικότητας να εξιστορήσουν ανθρώπινες καθημερινές στιγμές; Μπορούν ψυχρά χρώματα, αδέξια σχήματα και αιχμηρές γραμμές να είναι η αιτία για να εξερευνηθούν πανανθρώπινες αξίες όπως η αλληλεγγύη; Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι θα προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε τη σύγχρονη τέχνη παίζοντας θέατρο. Θα προσπαθήσουμε να την αγαπήσουμε και να κατανοήσουμε πόσο πολύτιμο εργαλείο είναι για να ξεκλειδώσει τις γνώσεις τις δικές μας αλλά προπάντων των μαθητών μας.Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.