ΝΕΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ & ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: ΕΤΟΣ 2023-2024

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ, ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ, ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ & ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

 

 

Υπάρχει δυνατότητα πραγματοποίησης των Προγραμμάτων μας:

 

  1. Στο Πολύτεχνο (Αποκλειστικά και μόνο για το τμήμα σας ή την τάξη σας)
  2. Στο σχολείο σας (Αποκλειστικά και μόνο για το τμήμα σας ή την τάξη σας)

 

 

Το Πολύτεχνο είναι  ξανά κοντά σας για 24η σχολική χρονιά με τα καινούρια του εκπαιδευτικά προγράμματα,

για παιδιά νηπιακής, προσχολικής και σχολικής ηλικίας από 2 έως 15 χρονών, που συνδυάζουν παιχνίδι,

δημιουργικότητα  και μάθηση.

  •   Αναλαμβάνουμε : σχολικές εορτές  28ης Οκτωβρίου, 17ης Νοεμβρίου, Χριστουγέννων, Αποκριών,

    25ης Μαρτίου, καλοκαιρινές γιορτές, καλοκαιρινά προγράμματα ενασχόλησης μαθητών. 

  • Τα προγράμματα μας διαμορφώνονται πάντα ανάλογα την ηλικία των παιδιών.
  • Οι παρακάτω δράσεις δεν είναι απαραίτητο να ακολουθηθούν, ανά μήνα όπως εμείς τις έχουμε σχεδιάσει

    μπορούν να διαμορφωθούν σύμφωνα με τις δικές σας ανάγκες.

 

Οκτώβριος

♦ «Καλωσορίζοντας το Φθινόπωρο»

  • Δραματοποίηση Παραμυθιού: ΔΥΟ ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ , ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
  • Παρουσίαση οπτικό-ακουστικού υλικού :Ο κύκλος του νερού
  • Μουσικοκινητικά παιχνίδια και χοροί
  • Κατασκευή πολύχρωμης ομπρέλας ή φθινοπωρινού κολλάζ

 

♦ «Διατροφή»

  • Θεατρικό Δρώμενο: Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Η πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής
  • Υγιεινά – Ανθυγιεινά προϊόντα & Κατηγορίες Τροφίμων
  • Ομαδική Κατασκευή ή ατομική Κολάζ της Μεσογειακής Διατροφής

 

♦ «ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ»

  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Ιστορική Αναδρομή
  • Θεατρικές Δράσεις και Παιχνίδια

 

Νοέμβριος

♦ «Δραματοποίηση Λαϊκών Παραμυθιών»

  • Δραματοποίηση Παραμυθιού: Η ΚΑΛΥΒΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ
  • Παιχνίδι ρόλων με τα παιδιά
  • Ζωγραφική απεικόνιση του παραμυθιού πριν τη δραματοποίηση

 

♦ «Ανακύκλωση»

  • Θεατρικό Δρώμενο: ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΟΥ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΕΝΕΚΕ
  • Παρουσίαση οπτικό-ακουστικού υλικού Για την Ανακύκλωση
  • Ομαδικά παιχνίδια με ανακυκλωμένα υλικά
  • Ομαδική ή Ατομική Κατασκευή «Το λουλούδι της ανακύκλωσης»

 

  • ♦ «Παραδοσιακά Παιχνίδια – του Παλαιού Καιρού»
  • Παρουσίαση Οπτικοακουστικού Υλικού: Γνωρίζοντας τα παραδοσιακά παιχνίδια
  • Ας παίξουμε Παραδοσιακά Παιχνίδια και ας Γνωρίσουμε τα Αντικείμενα και Παιχνίδια Παλαιότερων εποχών
  • Κατασκευή «Ανεμόμυλος »

 

 

 

♦ «Θεατρικό Παιχνίδι & Συναισθήματα»

  • Θεατρικό Δρώμενο: ΟΤΑΝ ΝΙΩΘΩ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ, ΞΕΡΩ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ
  • Παρουσίαση οπτικό-ακουστικού υλικού: Για τα συναισθήματα
  • Θεατρικά Παιχνίδια: Θυμώνω, Ζηλεύω, Αγαπάω, Φοβάμαι, Λυπάμαι, Ζηλεύω, Βιώνω την απώλεια
  • Ομαδική ή Ατομική Κατασκευή «Το δέντρο των συναισθημάτων»

 

Δεκέμβριος

« Χριστούγεννα Παρέα με Τον Άγιο Βασίλη »

  • Δραματοποίηση Παραμυθιού: Ο ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΣΛΗΣ & ΟΙ ΚΑΛΙΚΑΝΖΑΡΟΙ
  • Μουσικοκινητικά παιχνίδια
  • Κατασκευή Χριστουγεννιάτικης Κάρτας

 

♦ «Διαπολιτισμικό»

  • Θεατρικό Δρώμενο: ΈNA ΤΑΞΙΔΙ ΜΕΣΑ ΑΠ’ ΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ

Αμαζόνιος – Δούναβης – Γάγγης – Νείλος – Κίτρινος Ποταμός

  • Παρουσίαση οπτικό-ακουστικού υλικού: Τα Ποτάμια καθώς κυλούν μας φέρνουν σε επαφή με τους λαούς που ζουν κοντά τους
  • Ήθη και Έθιμα, Μουσικές και Χοροί από τις διαφορετικές χώρες και φυλές
  • Κατασκευή «Το δικό μου ανθρωπάκι»

 

Ιανουάριος

♦ «Καλωσορίζοντας  το Χειμώνα»

  • Δραματοποίηση Παραμυθιού: ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ ΠΙΓΚΟΥΙΝΩΝ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ
  • Παρουσίαση Οπτικοακουσικού Υλικού: Οι Πιγκουίνοι
  • Μουσικοκινητικά Παιχνίδια
  • Κατασκευή Χιονάνθρωπου

 

♦ «Οι 12 Άθλοι του Ηρακλή»

  • Θεατρικό Δρώμενο: ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ
  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Οι 12 Άθλοι του Ηρακλή
  • Θεατρικό Παιχνίδι
  • Ζωγραφική εικόνων από το θέμα

 

♦ «Μινωικός – Κυκλαδικός – Μυκηναϊκός Πολιτισμός »

  • Θεατρικό Δρώμενο: Ο ΜΙΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΑΔΝΗΣ
  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού
  • Θεατρικό παιχνίδι
  • Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα

 

Φεβρουάριος

♦ «Αποκριάτικο Πάρτυ»

  • Δραματοποίηση Παραμυθιού : ΑΠΟΚΡΙΆΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟΚΛΟΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΣΑΡΠΑΝΤΙΝΑΣ
  • Γαϊτανάκι Χορός
  • Μουσικοκινητικά Παιχνίδια
  • Κατασκευή Μάσκας

 

♦ «Γνωρίζοντας τα ζώα υπό εξαφάνιση»

  • Δραματοποίηση Παραμυθιού :ΤΑ ΖΩΑ ΕΚΠΕΜΠΟΥΝ SOS !
  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Για τα ζώα υπό εξαφάνιση
  • Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα

Μάρτιος

«Ήχος και Ρυθμός»

  • Ασκήσεις από το σύστημα ORFF
  • Παιχνίδια Αισθητηριακά – Παιχνίδια από το σύστημα ORFF
  • Κατασκευή Μουσικού Οργάνου
  • ♦ «ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ»
  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Ιστορική Αναδρομή
  • Θεατρικές Δράσεις και Παιχνίδια

 

♦ «Το ταξίδι του Οδυσσέα»

  • Θεατρικό Δρώμενο ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ & Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ
  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Το Ταξίδι του Οδυσσέα
  • Θεατρικά Παιχνίδια
  • Ομαδική ή Ατομική Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα

 

♦ «ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ»

  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Ιστορική Αναδρομή
  • Θεατρικές Δράσεις και Παιχνίδια

 

Απρίλιος

♦ «Καλωσορίζοντας το Πάσχα»

  • Δραματοποίηση Παραμυθιού :ΤΟ ΚΟΤΕΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΑΥΓΑ
  • Μουσικοκινητικά Παιχνίδια
  • Διακόσμηση Λαμπάδας

 

♦ «Οι θεοί του Ολύμπου »      

  • Θεατρικό δρώμενο ΓΗ & ΟΥΡΑΝΟΣ / Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ / ΤΙΤΑΝΟΜΑΧΙΕΣ
  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Οι Θεοί του Ολύμπου
  • Ομαδική ή Ατομική Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα

 

   Μάιος

 ♦ «Η Νεραΐδα του Μελιού στην χώρα των λουλουδιών»

  • Δραματοποίηση Παραμυθιού :ΕΝΑΣ ΚΗΠΟΣ ΑΝΘΙΖΕΙ, ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΡΑΙΔΕΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ
  • Θεατρικό παιχνίδι για το μέλι «Γινόμαστε μελισούλες» Ομαδικά – Μουσικοκινητικά Παιχνίδια
  • Κατασκευή λουλουδένιου στεφανιού

♦ «Γνωρίζοντας τα ζώα του Αγροκτήματος»         

  • Δραματοποίηση Παραμυθιού :Η ΜΙΚΡΗ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Γνωρίζοντας τα ζώα του Αγροκτήματος
  • Ομαδική ή Ατομική Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα

♦ «Ηρωική Μυθολογία»

  • Θεατρικό Δρώμενο: Η ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Η Αργοναυτική Εκστρατεία
  • Θεατρικά Παιχνίδια
  • Ομαδική ή Ατομική Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα

 

Ιούνιος

«Το καλοκαίρι έρχεται παρέα με τους πειρατές»

  • Θεατρικό Δρώμενο Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ & Η ΘΑΛΑΣΣΟΝΕΡΑΙΔΑ
  • Μουσικοκινητικά Παιχνίδια & Χοροί
  • Ατομική Κατασκευή Βυθού

♦ «Ένα ταξίδι στη Μεσόγειο»

  • Δραματοποίηση Παραμυθιού: ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ
  • Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Ένα Οικολογικό μήνυμα για την προστασία της Θάλασσας
  • Ομαδική κατασκευή «Το κολλάζ της Μεσογείου»

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

 «ΑΙΣΩΠΟΥ μύθοι, μύθοι, μύθοι….» (και στα Αγγλικά)

Ο Λαγός και η Χελώνα, Το Λιοντάρι και το Ποντίκι, Η Αλεπού και ο Πελαργός,

Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας, Το Κοράκι και η Αλεπού

 

Ο αρχαιότερος μυθοποιός ο Αίσωπος δίνει λαλιά στα ανθρωπόμορφα ζώα που με λαϊκή
σοφία εξιστορούν με αλληγορικό τρόπο στα παιδιά μύθους για να δουν μέσα
από τα δικά τους μάτια τις αλήθειες της ζωής.

 

 Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία, παίζεται επίσης στο χώρο του Πολύτεχνου. 

***************************************************************************

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΕΝΑΣ ΓΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΒΡΙΣΚΕ ΠΑΡΕΑ (και στα Αγγλικά)

Μια ιστορία για τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη. 

 

Γιατί ένας γάτος δεν μπορεί  να βρει φίλους; Γιατί τα άλλα γατιά της γειτονίας δεν θέλουν να παίξουν  μαζί του; Θα καταφέρουν άραγε στο τέλος, όλοι να γίνουν μια μεγάλη χαρούμενη γατοπαρέα ; Μέσα από το παραμύθι μας, τα παιδιά προσεγγίζουν την διαφορετικότητα  και το δικαίωμα που έχει κάθε άνθρωπος σε αυτήν.

Μιλά για όποιον είναι ξεχωριστός, για το σεβασμό, για τη φιλία και τη συνύπαρξη, για την ενσυναίσθηση, για τη δεξιότητα να ακούμε τον άλλον και όχι μόνο να μιλάμε και το πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να εκφράζουμε και να ανταλλάσσουμε τις απόψεις μας.

 

 Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία, παίζεται επίσης στο χώρο του Πολύτεχνου. 

***************************************************************************

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

 «Ο ΠΟΝΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ & Ο ΠΟΝΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ»
Βασισμένο στο μύθο του Αισώπου «Μῦς ἀρουραῖος καὶ μῦς ἀστικός» (και στα Αγγλικά)

 

Δυο ποντικάκια που “τρυπώνουν” ο ένας στη ζωή του αγρού και ο άλλος στη ζωή της πόλης και μας μαθαίνουν πολλά για αυτές. Πού είναι πιο ιδανικά να ζεις;

 

 Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία, παίζεται επίσης στο χώρο του Πολύτεχνου. 

***************************************************************************

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ – ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΗΘΟΠΟIΟΙ

Ο ΑΙ ΒΑΣΙΛΗΣ & ΟΙ ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΟΙ

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ

 

Στα χωριά των καλικαντζάρων κάθε χρόνο οι κάτοικοι ξυπνούν παραμονές Χριστουγέννων κι ετοιμάζονται, για να σκαρώσουν τη μεγαλύτερη σκανταλιά πάνω στη Γη. Σύμφωνα με την παράδοση, ένας καλικάντζαρος επιλέγεται κάθε φορά, για να εκπληρώσει αυτήν τη μεγάλη αποστολή. Μόνο αν τα καταφέρει, θα στεφθεί με τον τίτλο του Αρχικαλικαντζάρου, που είναι η μεγαλύτερη τιμή. Θα τα καταφέρει κάποιος καλικάντζαρος να γίνει Αρχικαλικάντζαρος ή όχι; Θα καταστραφούν οι καλικάντζαροι να χαλάσουν τα φετινά Χριστούγεννα ή όχι ; Αυτά και άλλα πολλά θα γίνουν τα φετινά Χριστούγεννα παρέα με τους μικρούς μας φίλους.

 

 Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία, παίζεται επίσης στο χώρο του Πολύτεχνου. 

Εφηβική Σκηνή  (και στα αγγλικά)

Η Αλίκη στην Εικονική Πραγματικότητα

 (Πρωταρχική ανάγκη είναι να καταπιαστούμε με το σύγχρονο και σημαντικό θέμα της εικονικής πραγματικότητας)

Διασκευή του βιβλίου «Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» του Λούις Κάρολ

Στη σύγχρονη κοινωνία οι έφηβοι είναι κλεισμένοι σε διαμερίσματα και καταφεύγουν στο διαδίκτυο. Αδιαφορούν για την πραγματικότητα η οποία είναι καταπιεστική και μη επιθυμητή γι αυτούς.  Η Αλίκη ένα κορίτσι στην εφηβεία, που αντιμετωπίζει άγχος, θλίψη και τους κανόνες ενός συστήματος στον οποίο δυσκολεύεται να ενταχτεί. Μπαίνει στο διαδίκτυο για να αποκτήσει λόγο ύπαρξης  και χαρά. Σταδιακά αρχίζει να έχει εξάρτηση από αυτό. Γνωρίζει την αποδοχή  ή την απόρριψη μέσα από τα like, ή dislike,μαθαίνει τα chat rooms, το διαδικτυακό φλερτ, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. …Εκεί σε αυτόν τον φανταστικό κόσμο που η ίδια έχει χτίσει (ή έτσι πιστεύει) βλέπει την επιθυμητή εικόνα του εαυτού της. Υπάρχει νοητική σύγχυση τί είναι πραγματικό και τί είναι ψεύτικο. Έχει μόνο διαδικτυακούς φίλους, Σιγά – σιγά, η μνήμη της ασθενεί ή γίνεται ελλιπής, εγκαταλείπει τα σχολικά της μαθήματα,  σταματάει να τρώει,  δεν εκφράζει τα συναισθήματά της.  Ένας καλός της φίλος τη βοηθάει να βγει από το μαύρο σύννεφο, της εικονικής πραγματικότητας και να επανέλθει στην πραγματική ζωή. Σίγουρα η αφύπνιση δεν είναι εύκολη υπόθεση, όμως η Αλίκη θα καταφέρει να πατήσει και πάλι στα πόδια της, ελεύθερη από τις ψηφιακές  εξαρτήσεις.

Ένα κορίτσι μπλέκεται στον φανταστικό κόσμο της ψηφιακής πραγματικότητας, περνώντας από διάφορα στάδια, μέχρι να φτάσει στην ενηλικίωσή της. Το ερώτημα της ταυτότητας των εφήβων και του ρόλου του κοινωνικού συστήματος είναι πρωταρχικά. Η Αλίκη προσπαθεί να προσαρμοστεί στον κόσμο των μεγάλων  και στον κόσμο του διαδικτύου, μέσα από τους κανόνες που αυτό επιβάλλει. Η μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση είναι δύσκολη γιατί  διαμεσολαβεί η εικονικότητα της ψηφιακής εποχής μας.

 

 

 Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία, παίζεται επίσης στο χώρο του Πολύτεχνου.