2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ CARL ORFF

EΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ  27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης, του λόγου, αλλά και να παρέχει, μέσα από παραδείγματα εφαρμογής, το βασικό θεωρητικό πλαίσιο της σύγχρονης μουσικής παιδαγωγικής. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές με κατάλληλο υλικό στον τομέα της μουσικοκινητικής CARL ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας CARL ORFF & χρήση καθημερινών αντικειμένων (ποτηράκια, κουτάλια, κουβάδες, κτλ.), αλλά και του σώματος ως μουσικών οργάνων – για να καλύψουμε και την εξ αποστάσεως παρακολούθηση

Δημιουργία μουσικών συνόλων

Η Μουσική και άλλες τέχνες – Μουσική και άλλα γνωστικά αντικείμενα

Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες & Ο ρόλος και η σημασία του τραγουδιού στη μουσική αγωγή των παιδιών: Τραγούδι και κίνηση, τραγούδι και λόγος, τραγούδι και αυτοσχεδιασμός

Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης, 6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα,
7. Το τρίπτυχο λόγου, φωνής, κίνησης και η σημασία του για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας
8. Η μουσική ως αφορμή για θεατρικό παιχνίδι και το θεατρικό παιχνίδι ως αφορμή για μουσικές εξερευνήσεις.
9. Μουσική & Ενεργητική μουσική ακρόαση μέσα από κίνηση, εικαστική και θεατρική απόδοση μουσικών ιδεών, ρυθμική συνοδεία ηχογραφημένης μουσικής κ.α.
Μεθοδολογία δημιουργίας μουσικοκινητικής παράστασης με αφορμή τραγούδια, ποιήματα, ιστορίες, μουσικά κομμάτια, κ.α.

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα

Σημείωση: Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 320€

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ CARL ORFF:

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΘΕΩΡΙΑ – ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (ΜSc  Μουσικοπαιδαγωγός)

Ένα μάθημα Ορφ  χρησιμοποιεί μέσα όπως την κίνηση, τη μουσική, το τραγούδι και όργανα από την ορχήστρα Ορφ. Η διδασκαλία ακολουθεί τεχνικές βασισμένες σε σύγχρονες  παιδαγωγικές θεωρίες και το μουσικό  υλικό που χρησιμοποιείται αποτελείται από δομικά στοιχεία που περιέχονται σε απλές αλλά και σύνθετες μουσικές κατασκευές. Στόχος του σεμιναρίου είναι ο σχεδιασμός μιας διδασκαλίας αξιοποιώντας  τα παραπάνω στοιχεία εκφράζοντας τη φιλοσοφία της παιδαγωγικής αυτής προσέγγισης αλλά και ακολουθώντας την πολιτισμική παράδοση της χώρας μας.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ  4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρόλους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!

Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι. Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν:

Θεατρικά παιχνίδια • Οργάνωση του Θεατρικού Παιχνιδιού ανάλογα με τους στόχους του εκπαιδευτικού
Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης • Θέατρο Σκιών
Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παράστασης
Ασκήσεις λόγου, φωνής • Αυτοσχεδιασμός,
Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού  • Δημιουργία Χοροθεατρικής Παράστασης
Το θέατρο στην Εκπαίδευση • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής
Δραματοποίηση παραμυθιού • Δημιουργική Γραφή • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Εκπαιδευτικό Δράμα
Αφήγηση Παραμυθιού • Το Θέατρο στην Εκπαίδευση κ.α.

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα

Σημείωση: Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 350€

ΗΜΕΡΙΔΑ: : ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ : ΜΥΘΟΙ & ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ  4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΗΛΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ (Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής & Θεατρικής Αγωγής)

Το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ αναζητά  κόσμους παραμυθένιους, παλιούς, φανταστικούς καινούργιους, αληθινούς  και πραγματικούς. Δε σου ζητά απλά να αναπαραστήσεις αυτούς τους κόσμους αλλά να τους εξερευνήσεις, να βρεις τον εαυτό σου μέσα σε αυτούς. Οι μύθοι είναι από τα αγαπημένα κείμενα που προσφέρουν πλούσιο «υλικό» και πολύ συχνά γίνονται η αφορμή να σχεδιαστεί ένας καινούργιος κόσμος προσφέροντας χαρά και δημιουργία στους συμμετέχοντες σε ένα θεατρικό εργαστήρι σε μια θεατρική παράσταση .

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

 ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF

(Ένα ποίημα, ένα πεζό, ένας πίνακας ζωγραφικής ή μια ασπρόμαυρη φωτογραφία μπορούν να ζωντανέψουν μουσικά, εμπλουτίζοντας το μάθημα μας.)

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Οι τέχνες, παρόλο που είναι γνωστό πως έχουν κοινά στοιχεία μεταξύ τους, σπάνια αντιμετωπίζονται ολιστικά. Όταν γίνεται αυτό, συνήθως, συμβαίνει επικοινωνώντας δύο τέχνες μεταξύ τους προσφέροντας έμπνευση η μία στην άλλη (Παράδειγμα, η μουσική για το χορό, ένας πίνακας ζωγραφικής για τη μουσική ή ένα γλυπτό για τη ζωγραφική).

Οι τέχνες, όμως, αποτελούν τα μέσα κατανόησης του πολιτισμού, τα οφέλη τους για το παιδί, τον ενήλικα, στα πλαίσια της εκπαίδευσης ή έξω από αυτήν, είναι κοινά και ευρέως γνωστά. Η δημιουργική σκέψη των παιδιών, από την άλλη μεριά, εξαρτάται από τις τέχνες, πόσο μάλλον, από τη σύνδεση αυτών. Σ’ αυτό το σεμινάριο θα δούμε ολιστικά τις τέχνες μέσα από τις δυνατότητες που μας δίνει το σύστημα Carl Orff.  Η ζωγραφική, η γλυπτική, το θέατρο, ο λόγος (λογοτεχνία και ποίηση), ο κινηματογράφος κλπ  θα ενωθούν με τη μουσική για να δημιουργήσουμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την εκπαίδευση, αλλά και για να δούμε με μία νέα οπτική εμείς οι ίδιοι, το πως μπορούν να ενσωματωθούν οι τέχνες συνολικά στη ζωή.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ & ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ  11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ (ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μια μορφή θεατρικής τέχνης με παιδαγωγικό χαρακτήρα.

Τα στάδια που περνάνε οι συμμετέχοντες τους οδηγούν στη δημιουργία ενός φανταστικού κόσμου. Μέσα από την ασφάλεια του ρόλου αλληλεπιδρούν, συνεργάζονται και «βιώνουν» ακόμη και τις πιο δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να περάσει  ο ήρωας μιας ιστορίας. Η χρήση της κούκλας στον φανταστικό κόσμο που έχουν δημιουργήσει θα τους βοηθήσει να υιοθετήσουν ακόμη περισσότερες οπτικές  γωνίες από τις οποίες κάθε ρόλος βλέπει τα πράγματα. Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι θα αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες που προσφέρουν οι κούκλες όταν παρεμβαίνουν στη μαθησιακή διαδικασία κεντρίζοντας το ενδιαφέρον, ζωντανεύοντας την αφήγηση ή τη δράση. Με έναν διαφορετικό τρόπο θα προσφέρουν  ευκαιρίες μιας βαθύτερης κατανόησης του εκάστοτε θέματος που αναδύεται κάθε φορά από την εξέλιξη της ιστορίας.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΟΛΥΜΠΙΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟΥ (PhD,Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, Χορού & Μουσικοκινητικής Αγωγής –Ε.Ε.Π., Τ.Ε.Α.Π.Η., Ε.Κ.Π.Α.)

Κάθε αναφορά στη μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff, εξ ορισμού περιλαμβάνει την κίνηση ως  δομικό στοιχείο  και ως βασικό μέσο αυτής  της προσέγγισης. Όμως σε ποια είδη κίνησης αναφερόμαστε; Πώς συνδέεται η κίνηση με τον ήχο, το ρυθμό και τη μουσική; Πώς αξιοποιείται η κίνηση στη διδασκαλία; Με ποιο τρόπο οι συνδέσεις αυτές συμβάλουν  στους στόχους της μουσικοκινητικής αγωγής Carl Orff και –γενικότερα- στη μουσική παιδαγωγική; Στο σεμινάριο θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε αυτά τα ερωτήματα μέσα από πρακτικά παραδείγματα τα οποία συνδέονται με την ιστορία και τη θεωρία της μουσικοκινητικής αγωγή Carl Orff.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ  18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής  Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού)

Σκοπός του εργαστηρίου είναι:  Να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με τη μέθοδο του Θεατρικού Παιχνιδιού και της Δραματοποίησης.  Να παρουσιάσει Θεατρικές Τεχνικές και Παιχνίδια που μπορούν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς στις καλλιτεχνικές δραστηριότητες όσο και στη διαθεματική εργασία στο σχολείο. Να αναπτύξει δραστηριότητες αίσθησης, κίνησης, έκφρασης, ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν  να  μπαίνουν στη σύμβαση του παιχνιδιού   Να αποκτήσουν επαφή με την Παιδαγωγική Θεάτρου σε θεωρητικό επίπεδο. Το εργαστήρι περιλαμβάνει τα παρακάτω θέματα: Θεατρικό Παιχνίδι – Δραματοποίηση, Θεατρικές Τεχνικές, Παιχνίδια Θεατρικής Έκφρασης, Επινόηση και σκηνική απόδοση ιστοριών.Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν: Παιχνίδια Γνωριμίας, Παιχνίδια Μεταμόρφωσης, Ασκήσεις Χαλάρωσης – Παρατήρησης και Συγκέντρωσης της Προσοχής, Παιχνίδια Σωματικής Κίνησης και Έκφρασης, Λεκτικά και Ρυθμικά Παιχνίδια, Αυτοσχεδιασμούς.

Το εργαστήρι θα διερευνήσει στην πράξη ερωτήματα όπως: τι παιχνίδια μπορώ να χρησιμοποιήσω και πώς μπορώ να επινοώ παιχνίδια; Πώς διευκολύνω τις ιδέες των παιδιών στο να φτιάχνουν τις δικές τους ιστορίες; Πώς χρησιμοποιώ τη θεατρική εμπειρία για να κάνω το μάθημα ενδιαφέρον; Πώς εμψυχώνω ένα θεατρικό εργαστήρι; Ποιος είναι ο ρόλος μου ως εμψυχωτή-τριας;

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Στραντ… ένα βιολί για βαλς και ορχήστρα!

Εκδόσεις Διάπλαση   •   ΣΑΒΒΑΤΟ  24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  •   Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ (Διδάκτωρ Μουσειακής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ & Συγγραφέας)

Ποιος είναι ο Στραντ; Πώς θα βγουν πάλι νότες από το δοξάρι και τις χορδές ενός βιολιού; Τι σηµαίνει για έναν βιολιστή να παίζει µ’ ένα Στραντιβάριους; Πώς γίνεται κι ακούγονται µελωδίες σ’ ένα σταθµό του µετρό;

Με αφορμή το βιβλίο «Στραντ… ένα βιολί για βαλς και ορχήστρα» οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου μέσα από ποικίλες αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες ταξιδεύουν στον µαγικό κόσµο της κλασικής µουσικής, γνωρίζουν γνωστούς συνθέτες και µαθαίνουν για τα µουσικά όργανα συνδυάζοντάς τα µε έργα ζωγραφικής. Κατανοούν τις διαδρομές που κάνει ένας καλλιτέχνης μέσα από τους ήχους και τη μουσική. Επιπρόσθετα θα έχουν την δυνατότητα να αντιληφθούν τι σημαίνει έμπνευση, δημιουργία, μουσική  και ότι η μουσική είναι παντού. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους αγαπούν να ακούν και να στροβιλίζονται με τη μουσική! Για όλους όσους αγαπούν την ελευθερία της Τέχνης!

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 20€

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 20 ΩΡΕΣ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ (Παιδαγωγός – Εμψυχώτρια κατασκευών)

Τα υλικά γύρω μας είναι αμέτρητα και αρκεί να τα κοιτάξουμε λίγο διαφορετικά για να τα μεταμορφώσουμε σε όμορφες χρηστικές και διακοσμητικές κατασκευές. Το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να μας ανοίξει μια πόρτα για υλικά απλά και λειτουργικά που μπορούν να έχουν διαφορετικές εφαρμογές. Θα δουλέψουμε με decoupage, χαρτοπολτό, pappier mache, σύρμα, τσόχα, φελιζόλ, pate a sel, φυσικά υλικά και άλλα. Θα κάνουμε κατασκευές όπως ψηφιδωτό, mobile, διακοσμητικά, παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά. Κατασκευές που μπορούν να κάνουν τα παιδιά στην τάξη μας & Άλλα Πολλά Από Τα Οποία Μπορούμε Εμείς να Εμπνευστούμε.

Σημείωση: Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 150€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ :

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ

(Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα τους και να τα διαχειρισθούν )

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΒΕΡΑ ΒΟΡΥΛΛΑ

(M.Ed.,Υποψ.Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων-Υπ.Περιβαλ.Εκπαίδευσης Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής)

Στρες: Μπορούν τα παιδιά να διαχειριστούν το στρες τους; Ποιες είναι οι κατάλληλες τεχνικές; Στο εργαστήριο θα επεξεργαστούμε βιβλία παιδικής λογοτεχνίας ως αφόρμηση για κοινωνικοσθηματική μάθηση: αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα των ηρώων, τα επεξεργαζόμαστε μέσα από παιχνίδι ρόλων και καταλήγουμε σε διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αναγνώρισης των συναισθημάτων (λύπη, φόβος, θυμός) και τεχνικές χαλάρωσης για μικρά παιδιά ως μέσο για τη διαχείριση των συναισθημάτων και του στρες.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΒΛΕΠΩ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ: Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΓΩΝΙΑΣ PERSPECTIVE TAKING ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΧΡΥΣΑ ΚΟΥΡΑΚΗ (PhD), Μέλος ΕΔΙΠ, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ

Το εργαστήριο διαπραγματεύεται το θέμα της καλλιέργειας υιοθέτησης διαφορετικής οπτικής γωνίας (perspective taking), δηλαδή της ικανότητας να βλέπουμε και να ερμηνεύουμε τα πράγματα από την οπτική γωνία του “άλλου”. Η άσκηση στην αντίληψη της οπτικής γωνίας αναπτύσσει την ενσυναίσθηση και ανοίγει τους κοινωνικούς και συναισθηματικούς ορίζοντες των παιδιών δίνοντάς τους ταυτόχρονα τη δυνατότητα να αντιληφθούν “κρυμμένα”, έμμεσα νοήματα σε κείμενα και εικόνες.

Ως εργαλεία προτείνονται εικονογραφημένα βιβλία παιδικής λογοτεχνίας, τα οποία θα αποτελέσουν αφόρμηση για δραστηριότητες επικοινωνίας, προφορικής και γραπτής έκφρασης μέσα από τις οποίες υιοθετούνται διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ της ΜουσικοκινητικήΣ Αγωγή Carl Orff

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (MSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Το βασικό στοιχείο που ενώνει τη μουσική, την κίνηση και τον λόγο είναι ο ρυθμός. Πώς απελευθερώνεται ο ρυθμός; Πώς οι ηχηρές κινήσεις οδηγούν στα μουσικά όργανα; πώς  από το body percussion αρχίζει ένας χορός; Ποιος ο ρόλος του λόγου με τη μουσική και την κίνηση; Στόχος του σεμιναρίου είναι να γνωρίσουμε την ολιστική αυτή προσέγγιση μέσα από το κατάλληλο υλικό και τις τεχνικές που αξιοποιεί στην πράξη και θεωρία.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΊΔΙ &  ΠΑΙΓΝΊΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ  2 ΜΑΡΤΙΟΥ

Αναστασία Κατσούγκρη

(Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Το θέατρο  ήταν για τους αρχαίους  Αθηναίους   σχολείο, ήταν εκπαίδευση.  Στις μέρες μας ολοένα και περισσότερο το θέατρο γίνεται κομμάτι της εκπαίδευσης και της σχολικής ζωής. Στην Ειδική Αγωγή  το θεατρικό παιχνίδι κερδίζει συνεχώς έδαφος και γίνεται εργαλείο  στα χέρια των εκπαιδευτικών και ο  εναλλακτικός τρόπος  εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παράλληλα το θεατρικό παιχνίδι και το παιχνίδι ρόλων βοηθάει τα παιδιά με αυτισμό στην κοινωνικοποίησή τους και στην ένταξη τους στην ομάδα. Σε ένα σύγχρονο σχολείο , στο σχολείο του 21ου αιώνα , ο θεσμός της συμπερίληψης  και το όραμα ένα σχολείο για όλους φαντάζει πλέον εφικτό. Στην κατεύθυνση αυτή της  συνεκπαίδευσης παιδιών με  και χωρίς αναπηρία το θέατρο και το θεατρικό παιχνίδι είναι η οδός και  ο εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας που θα μας οδηγήσει στην άρση των αγκυλώσεων και των προκαταλήψεων για τα άτομα με αναπηρία. Γιατί η  αποδοχη στην διαφορετικότητα ξεκινάει από τις σχολικές τάξεις , όπου τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο γλώσσα και μαθηματικά αλλά  αποκτούν δεξιότητες και αναπτύσσουν άλλες  ενώ εκπαιδεύονται πως να ζουν αρμονικά σε μία κοινωνία που δεν θα κάνει διακρίσεις σε άτομα με αναπηρία και σε άτομα χωρίς αναπηρία.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ «Ο ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ »

ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ (ΜΑ of Arts in Education, of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

«Στη Μύκονο, στη Σέριφο, στη Σίκινο, στη Μήλο, πετάς κυπαρισσόμηλο και γω πετάω μήλο. Στην Αμοργό, στην Κίμωλο, στη Νιο, στη Σαντορίνη, μου στέλνεις κιτρολέμονο σου στέλνω μανταρίνι» λέει ο Ν. Γκάτσος τραγουδώντας την ομορφιά  των Κυκλάδων. Ο Κυκλαδικός πολιτισμός χάνεται στα βάθη των αιώνων όμως τα χνάρια του μας αφηγούνται το μεγαλείο του. Τα ειδώλια , αυτά τα μαρμάρινα αγαλματίδια που σήμερα στολίζουν το μουσείο μπορούν να μας περιγράψουν πολλές καθημερινές ιστορίες. Στο συγκεκριμένο θεατρικό εργαστήριο δε θα μείνουμε στην περιγραφή και την αφήγηση θα μπούμε σε ρόλους για να περιηγηθούμε  στα σοκάκια εκείνων των καιρών. Το σμιλευμένο μάρμαρο θα σπάσει και θα πιάσει το νήμα της ζωής για να το φέρει στο εδώ και το τώρα.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ ΓΟΡΓΟΝΑΣ (Μια παράσταση, ένα τραγούδι…)

ΣΑΒΒΑΤΟ  9  ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ  (Καθηγήτρια Μπαλέτου, κάτοχος RAD Teaching Diploma, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Μία παράσταση, ένα τραγούδι… Μπορεί ένα τραγούδι να μας οδηγήσει σε μία παράσταση; Φυσικά και μπορεί… Μέσα από το παραμυ­θο­τράγουδο: «Ο μύθος της βασίλισσας Γοργόνας» θα ξεδιπλώσουμε το θρύλο της βασίλισσας Γοργόνας αδερφής του Μέγα Αλέξανδρου και θα ανακαλύψουμε τους μηχανισμούς αυτούς που θα μας οδηγήσουν στην θεατρική μας παράσταση. Μουσικοκινητικά και θεατρικά παιχνίδια θα μας δώσουν πολλές, φρέσκιες ιδέες που θα διασκεδάσουν τους μαθητές μας.

1) Γνωριμία με τη βασίλισσα Γοργόνα, 2) Ξεδίπλωμα του θρύλου, 3) Ανάλυση και επεξεργασία κειμένου, 4) Εικόνες & θεατρικές πράξεις, 5) Πρόσωπα & Ρόλοι, 6) Ομάδες εργασίας, 7) Δημιουργικοί Αυτοσχεδιασμοί, 8) Μουσική επιμέλεια, 9) Μουσικοκινητική.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

ΤΙ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ;

Εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή   •  KΥΡΙΑΚΗ  10 ΜΑΡΤΙΟΥ    •   Κόστος 20 ευρώ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός – Συγγραφέας παιδικών βιβλίων)

Αναζητώντας την ταυτότητα πραγματοποιούμε μια κατάδυση στο εσωτερικό της ύπαρξης κι όλα αυτά μέσα από το κείμενο και τις εικόνες ενός βιβλίου για παιδιά. Ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος μας ταξιδεύει στο νέο του βιβλίο “Τι είμαι εγώ;” και μας αποκρυπτογραφεί πώς με λέξεις και εικόνες εκφράζονται τα πιο κρυφά μας συναισθήματα. Ακολουθούν δράσεις θεατρικού παιχνιδιού και δημιουργικής γραφής με στόχο να κατανοήσουμε πως το παιδί αναζητά την ταυτότητά του σε έναν κόσμο φτιαγμένο από ενήλικες. Οι δράσεις μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη προσαρμοσμένες στην ηλικία των παιδιών και να τους δείξουν πως σε ένα βιβλίο μπορεί να βρούμε τον εαυτό μας.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΜΙΚΡΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

Εκδόσεις Νήσος   •  ΣΑΒΒΑΤΟ  30 ΜΑΡΤΙΟΥ  •   Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (Μέλος ΕΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία)

Η φωνή είναι ένα σημαντικό μέσον για να προσεγγίσει το παιδί τη μουσική. Οι δυνατότητες που έχει όμως η φωνή του είναι περιορισμένες. Για αυτό το λόγο απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή ως προς το τι θα χαρακτηριστεί παιδικό τραγούδι και κατ’ επέκταση θα χρησιμοποιηθεί σε ένα μάθημα μουσικής. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο θα γίνει μια προσπάθεια να αναλύσουμε και να επεξεργαστούμε τα μουσικά χαρακτηριστικά τα οποία πρέπει να έχει ένα τραγούδι για να μπορεί να χαρακτηριστεί παιδικό ή σωστότερα για να μπορεί να αποδοθεί από παιδιά. 1) Θα εξετάσουμε μια σειρά τραγουδιών από την ελληνική δισκογραφία. 2) Θα τα τραγουδήσουμε. 3) Θα τα συνοδεύσουμε με μικρά ρυθμικά και μελωδικά όργανα. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους εκείνους που θέλουν να χρησιμοποιούν τη φωνή τους ανεξάρτητα από την όποια προηγούμενη εμπειρία ή ενασχόλησή τους με τη μουσική. Δεν απαιτούνται ειδικές μουσικές γνώσεις, ούτε συγκεκριμένες φωνητικές δυνατότητες, αλλά μόνο η πεποίθηση ότι η φωνή μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιείται όχι μόνο από τον/την ειδικό δάσκαλο/α αλλά και από όσους/ες έχουν σχέση με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 20€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ- ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ 

ΚΥΡΙΑΚΗ  31 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής  Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού)

Στην ημερίδα θα μας δοθεί η ευκαιρία να μιλήσουμε για την αναζήτηση παραμυθιού κατάλληλου για δραματοποίηση, για τη δημιουργία διαλόγων για τη δομή, την πλοκή, το χώρο, καθώς και την δημιουργία παράστασης. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν ένα συνοπτικό θεωρητικό πλαίσιο και μια λίστα παιχνιδιών.  Η ημερίδα περιλαμβάνει βιωματικά παιχνίδια μουσικοκινητικά παιχνίδια και ασκήσεις δημιουργικής γραφής.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΩΣ ΟΧΗΜΑ ΓΙΑ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΑ & ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ(PROJECTS)

ΣΑΒΒΑΤΟ  6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΕΦΗ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΥ  (M.Α. Music Education, Μουσικοπαιδαγωγός)

Σε αυτό το σεμινάριο θα εστιάσουμε σε μια αναλυτική παρουσίαση όλων των βημάτων που οδηγούν σε ένα επιτυχημένο project(σχέδιο εργασίας). Η εκπαιδευτική αξία και ο ρόλος των project έχει αναδειχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια όπως διαφαίνεται και από τα νέα προγράμματα σπουδών ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ καθολικού σχεδιασμού. Η μέθοδος project είναι μια βιωματική εκπαιδευτική μέθοδος που εμπλέκει δημιουργικά όλα τα παιδιά, προσεγγίζει διαθεματικά το αναλυτικό πρόγραμμα και εφαρμόζεται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο. Τα project μπορούν επίσης να υποστηρίξουν καίρια και σύγχρονα εκπαιδευτικά αιτήματα, όπως τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την ομαδοσυνεργατικότητα, την διαφοροποιημένη διδασκαλία, την ανεστραμμένη τάξη κ.λπ. Συγκεκριμένα το σεμινάριο θα εστιάσει στις παρακάτω έννοιες:

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ(Η ΙΣΤΟΡΙΑ & ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ)

ΚΥΡΙΑΚΗ  7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ (ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Πολύ συχνά καλλιτέχνες έχουν εμπνευστεί από σημαντικά ιστορικά γεγονότα του παρελθόντος  για να δημιουργήσουν έργα τέχνης που διακρίνονται για την εκφραστικότητα και τους συμβολισμούς τους . Πίσω από ένα τέτοιο έργο τέχνης μπορούμε να ανακαλύψουμε κοινωνικά και ιστορικά ντοκουμέντα και να «αφηγηθούμε» εκ νέου τη ζωή των ανθρώπων εκείνης της εποχής. Με όχημα τις τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και πυξίδα ένα έργο τέχνης θα ταξιδέψουμε στο παρελθόν και θα αφουγκραστούμε με ενσυναίσθηση μια σημαντική στιγμή από την ιστορία. Θα υποδυθούμε ρόλους και θα τους μεταφέρουμε από το παρελθόν στο παρόν μας για να τους γνωρίσουμε αλλά και να μας γνωρίσουν.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Στο εργαστήριο αυτό θα ασχοληθούμε με τη γραφή των ήχων και της μουσικής. Η χρήση της γραφικής παρτιτούρας στην αρχή της μουσικής εκπαίδευσης των παιδιών είναι μια δημιουργική διαδικασία. Πολλές φορές στην προσέγγιση Ορφ η δημιουργία γραφικής παρτιτούρας γίνεται αφορμή για τη σύνδεση της μουσικής, της  κίνησης, του λόγου. Η μουσική κάνει διάλογο με την κίνηση και αποτυπώνεται στο χαρτί. Άλλες φορές ο διάλογος αποδίδεται σαν μια απλή γραφική παρτιτούρα… και άλλες φορές καταλήγει σε πρωτότυπη εικαστική δημιουργία.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ & Η ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ  ΤΗΣ  ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΖΕΠΑΤΟΥ  (ΜSc Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου «Μουσική Ε΄ Δημοτικού»)

Στο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής του Νέου Σχολείου (2014) επιδιώκεται «η σύνδεση της σχολικής γνώσης με τη βιωματική εμπειρία του παιδιού, την οποία αποκτά μέσα στον ενιαίο κόσμο όπου κινείται».  Το βίωμα αυτό δεν είναι μονομερές, αλλά σύνθετο, πολυπρισματικό και ολιστικό. Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται οι διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις της μουσικής που επιχειρούν τη σύνδεση της μουσικής με άλλα γνωστικά αντικείμενα κι ακόμη την ολιστική προσέγγιση ενός θέματος και τη συσχέτιση της μουσικής με την ίδια τη ζωή, με τη βιωμένη εμπειρία του παιδιού.Στην ημερίδα, μέσα από  βιωματικές δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης, εκτέλεσης, και δημιουργίας μουσικής θα γνωρίσουμε και θα διερευνήσουμε ενδεικτικές διαθεματικές και διεπιστημονικές μουσικές δραστηριότητες για το επίπεδο του δημοτικό σχολείο, όπως περιγράφονται στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ & ΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ 

ΚΥΡΙΑΚΗ 14  ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΓΑΒΡΙΕΛΑΤΟΣ  (Δάσκαλος)

Το Θέατρο Σκιών με πρωταγωνιστή τον Καραγκιόζη και την παρέα του αποτελεί εδώ και πολλές δεκαετίες ένα από τα πιο αγαπημένα και κλασικά θεάματα των μικρών παιδιών στην Ελλάδα. Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να αξιοποιήσουν τα ερεθίσματα των παιδιών για το θέμα και να προσεγγίσουν πολύπλευρα το Θέατρο Σκιών με στόχο να κατευθύνουν τα παιδιά στην κατασκευή φιγούρας, στην ανάλυση της προσωπικότητας των χαρακτήρων,  στη δημιουργία σεναρίου ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, στην επιλογή κατάλληλης μουσικής, στην σκηνοθεσία μίας παράστασης και τέλος στην παρουσίαση της. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα διερευνήσουμε   τις τεχνικές για την υλοποίηση των παράπανω βημάτων – στόχων και θα προτείνουμε κατάλληλες ψηφιακές εφαρμογές που θα συνδυάσουν τις παραδοσιακές τεχνικές με τις νέες τεχνολογίες.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ Μικρό αλφαβητάρι της αφήγησης «ηομο fabulator»

Εκδόσεις Πατάκη   •   ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ  •   Κόστος 20 ευρώ

ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ (Συγγραφέας – Αφηγήτρια παραμυθιών)

Πρακτικό σεμινάριο αφήγησης παραμυθιών. Οι συμμετέχοντες θα επιχειρήσουν να αφηγηθούν ένα παραμύθι ή την αρχή ενός παραμυθιού και θα κουβεντιάσουμε το τι και το πως του αφηγητή («Homo Fabulator»), με βάση

το «Μικρό αλφαβητάρι αφήγησης». Τι είναι ο αφηγητής; Τι η αφήγηση; Τι το παραμύθι; Η ζωή; Ο θάνατος; Ο χρόνος; Το γέλιο; Η ελευθερία; Το θάρρος; Η ίαση; Η καλοσύνη;

Τι είναι όλα αυτά κι άλλα, κι άλλα, σε σχέση με τα παραμύθια, τους παραμυθάδες, την τέχνη της αφήγησης;

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 20€

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ – ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 6   ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών, Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει , όπου οι δημογραφικές αλλαγές ακολουθούν την τεχνολογική πρόοδο, απαιτείται ανάπτυξη των κατάλληλων δεξιοτήτων  αποτελεί το κρίσιμο στοιχείο για  κάθε εκπαιδευτικό σύστημα. (European Commission,  2008) Οι αλλαγές που επιτεύχθηκαν αυτό το διάστημα των δύο τελευταίων  αιώνων, οδήγησαν τις κοινωνίες σε μετασχηματισμό κοινωνιών γνώσεων,   και επηρέασαν το  σύγχρονο σχολείο. Οι απαιτήσεις και οι ανάγκες του σύγχρονου τρόπου εκπαίδευσης έχει διαφοροποιηθεί από τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίες .Ειδικότερα σήμερα σε μία κοινωνία πολυπολιτισμική , με δεδομένο την κυριαρχία της τεχνολογίας την εξέλιξη των επιστημών καθώς επίσης την ταχύτατη ανανέωση της γνώσης , το σύγχρονο σχολείο καλείται να επιτελέσει το ρόλο του, όχι μόνο τις λειτουργίες της διαχείρισης της πληροφορίας και της γνώσης αλλά και  την προετοιμασία των μαθητών του για  ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο μέλλον. Στο μάθημα θα παρουσιαστούν οι οριζόντιες δεξιότητες  ο ρόλος τους  για τα παιδιά και η συσχέτισή τους με την αγορά εργασίας καθώς επίσης πως μπορούν να αναπτυχθούν μέσα  από την διαφοροποιημένη διδασκαλία.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΓΟΝΙΟΣ ΓΙΝΕΣΑΙ, ΔΕΝ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ

ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΣΑΛΩΜΗ ΚΑΦΟΥΡΗ  (PhD Ψυχολόγος- Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια)

Οι περισσότεροι γονείς παλεύουν καθημερινά με τον μητρικό/ πατρικό τους ρόλο καθότι η καθοδήγηση των παιδιών είναι πλέον αδιαμφισβήτητα πολύ δύσκολη, λόγω διαφόρων πιέσεων που βιώνουν οι γονείς, καθώς επίσης και των προσωπικών ιστοριών που κουβαλά κάθε γονιός. Στην Ημερίδα αυτή, θα αναπτύξουμε τις δυσκολίες που βιώνουν οι σημερινοί γονείς, τους διαφορετικούς τύπους γονέων βάσει της θεωρίας της συναισθηματικής νοημοσύνης, και θα πραγματοποιηθεί συζήτηση επιτρέποντας χρόνο για προβληματισμό στην ομάδα. Έπειτα, θα αναφερθούμε στο μοντέλο συναισθηματικής νοημοσύνης όπως αναπτύχθηκε από τον D.Goleman, και πως αυτό, μέσα από παραδείγματα, μπορεί να εφαρμοστεί.

Η Ημερίδα απευθύνεται σε φοιτητές και επαγγελματίες ψυχολόγους, κοιν. λειτουργούς, παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ-

ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ- ΑΥΤΟΑΠΟΔΟΧΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ  3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΙΩΡΟΥ  (Φιλόλογος, Ψυχολόγος MSc Εφηβικής & Αναπτυξιακής Υγείας)

Το σεμινάριο-ημερίδα απευθύνεται σε όλους τους ειδικούς και φοιτητές που ασχολούνται με θέματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας (δασκάλους, νηπιαγωγούς, λογοπεδικούς, ψυχολόγους, ιατρούς, εκπαιδευτικούς κ.α.)καθώς και γονείς που θέλουν να κατανοήσουν τις ανάγκες και δυσκολίες του γονέα σε σχέση με τον ρόλο του.

Στόχοι:

1.Να αναγνωρίσουν ιδιότητες και χαρακτηριστικά της ψυχικής αυτοεκτίμησης,      αυτοπεποίθησης, αυτοαποδοχής σε παιδιά και εφήβους.

2.Να γνωρίσουν στρατηγικές προώθησής τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

3.Να έρθουν σε επαφή με τεχνικές καλλιέργειάς τους στην τάξη ή στη συμβουλευτική γονέων και εφήβων.

4.Να ασκηθούν βιωματικά σε κάποιες από αυτές τις τεχνικές.

  Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

HΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΤΡΟΦΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PsyD Ψυχολογια της Επικοινωνίας ECP Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου και Οικογένειας)

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

-διαταραχές πρόληψης τροφής  – ψυχογενής ανορεξία – ψυχογενής βουλιμία – επεισοδιακή υπερφαγία

Η τροφή είναι το καύσιμο που χρειάζεται το σώμα μας για να λειτουργεί. Είναι όμως μόνο αυτό; Η τροφή είναι ένα δώρο που προσφέρουμε σε αυτούς που αγαπάμε. Είναι μία μορφή επικοινωνίας όταν όλοι καθόμαστε στο ίδιο τραπέζι και τη μοιραζόμαστε. Είναι απόλαυση αλλά και ένας τρόπος να ρυθμίσουμε τα συναισθήματά μας όταν είναι έντονα και ανυπόφορα. Οι Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής (ΔΠΤ) είναι ψυχικές παθήσεις, δηλαδή ένα σύνολο από συμπεριφορές, σκέψεις και συναισθήματα που παρατηρούμε όταν η ψυχική κατάσταση του ατόμου είναι ιδιαίτερα διαταραγμένη. Η τροφή ανακουφίζει έστω και πρόσκαιρα, από τα δύσκολα  συναισθήματά. Στο σεμινάριο αυτό θα εξετάσουμε τους λόγους που μπορεί να οδηγήσουν στην εκδήλωση των συγκεκριμένων διαταραχών (χαμηλή αυτοεκτίμηση, αίσθημα ανεπάρκειας ή έλλειψης ελέγχου στη ζωή, κατάθλιψη, άγχος, θυμός, μοναξιά). Ποια είναι τα συμπτώματα που πρέπει να προσέξουν οι γονείς και ποιοι οι ενδεδειγμένοι τρόποι αντιμετώπισης αλλά και πρόληψης των διατροφικών διαταραχών.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση  εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

HΜΕΡΙΔΑ: Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓEΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ  24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΣΑΛΩΜΗ ΚΑΦΟΥΡΗ  (PhD Ψυχολόγος- Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια)

Πως νιώθεις μέσα στην οικογένεια σου αυτή τη στιγμή; Νιώθεις χαρά, ασφάλεια; τι σκέφτεσαι για τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας σου; Πως επικοινωνείτε, με τι αποτέλεσμα; πως συνδέεσαι με τα μέλη της οικογένειας σου;

Στο σεμινάριο αυτό θα συζητήσουμε διάφορους τρόπους επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια βασισμένους στη θεωρία της Βιρτζίνια Σάτιρ. Το σεμινάριο απευθύνεται σε φοιτητές και επαγγελματίες ψυχολόγους, κοιν. λειτουργούς, παιδαγωγούς, και εκπαιδευτικούς και γονείς.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση  εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΊΔΙ &  ΠΑΙΓΝIΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ  2 ΜΑΡΤΙΟΥ

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Το θέατρο  ήταν για τους αρχαίους  Αθηναίους   σχολείο, ήταν εκπαίδευση.  Στις μέρες μας ολοένα και περισσότερο το θέατρο γίνεται κομμάτι της εκπαίδευσης και της σχολικής ζωής. Στην Ειδική Αγωγή  το θεατρικό παιχνίδι κερδίζει συνεχώς έδαφος και γίνεται εργαλείο  στα χέρια των εκπαιδευτικών και ο  εναλλακτικός τρόπος  εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παράλληλα το θεατρικό παιχνίδι και το παιχνίδι ρόλων βοηθάει τα παιδιά με αυτισμό στην κοινωνικοποίησή τους και στην ένταξη τους στην ομάδα. Σε ένα σύγχρονο σχολείο , στο σχολείο του 21ου αιώνα , ο θεσμός της συμπερίληψης  και το όραμα ένα σχολείο για όλους φαντάζει πλέον εφικτό. Στην κατεύθυνση αυτή της  συνεκπαίδευσης παιδιών με  και χωρίς αναπηρία το θέατρο και το θεατρικό παιχνίδι είναι η οδός και  ο εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας που θα μας οδηγήσει στην άρση των αγκυλώσεων και των προκαταλήψεων για τα άτομα με αναπηρία. Γιατί η  αποδοχη στην διαφορετικότητα ξεκινάει από τις σχολικές τάξεις , όπου τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο γλώσσα και μαθηματικά αλλά  αποκτούν δεξιότητες και αναπτύσσουν άλλες  ενώ εκπαιδεύονται πως να ζουν αρμονικά σε μία κοινωνία που δεν θα κάνει διακρίσεις σε άτομα με αναπηρία και σε άτομα χωρίς αναπηρία.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PsyD Ψυχολογια της Επικοινωνίας ECP Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου και Οικογένειας)

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ  (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

Βασικές αρχές συστημικής προσέγγισης • Εφαρμογή συστημικής προσέγγισης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο • Τεχνικές Συστημικής προσέγγισης στο σχολείο Το σχολείο αποτελεί ένα σύστημα, το οποίο ανήκει σε ευρύτερα συστήματα και εμπεριέχει υποσυστήματα. Στην ημερίδα αυτή οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της συστημικής προσέγγισης και πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε εκπαιδευτικά πλαίσια, ενισχύοντας τους μαθητές και βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Θα έρθουν, επίσης, σε επαφή, με βιωματικό τρόπο, με συγκεκριμένες τεχνικές της συστημικής προσέγγισης και πώς αυτές μπορούν να βελτιώσουν την επικοινωνία μεταξύ των διαφόρων συστημάτων αλλά και να αξιοποιηθούν για ένα διαφορετικό χειρισμό δύσκολων καταστάσεων.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 6   ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών, Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει , όπου οι δημογραφικές αλλαγές ακολουθούν την τεχνολογική πρόοδο, απαιτείται ανάπτυξη των κατάλληλων δεξιοτήτων  αποτελεί το κρίσιμο στοιχείο για  κάθε εκπαιδευτικό σύστημα. (European Commission,  2008) Οι αλλαγές που επιτεύχθηκαν αυτό το διάστημα των δύο τελευταίων  αιώνων, οδήγησαν τις κοινωνίες σε μετασχηματισμό κοινωνιών γνώσεων,   και επηρέασαν το  σύγχρονο σχολείο. Οι απαιτήσεις και οι ανάγκες του σύγχρονου τρόπου εκπαίδευσης έχει διαφοροποιηθεί από τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίες .Ειδικότερα σήμερα σε μία κοινωνία πολυπολιτισμική , με δεδομένο την κυριαρχία της τεχνολογίας την εξέλιξη των επιστημών καθώς επίσης την ταχύτατη ανανέωση της γνώσης , το σύγχρονο σχολείο καλείται να επιτελέσει το ρόλο του, όχι μόνο τις λειτουργίες της διαχείρισης της πληροφορίας και της γνώσης αλλά και  την προετοιμασία των μαθητών του για  ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο μέλλον. Στο μάθημα θα παρουσιαστούν οι οριζόντιες δεξιότητες  ο ρόλος τους  για τα παιδιά και η συσχέτισή τους με την αγορά εργασίας καθώς επίσης πως μπορούν να αναπτυχθούν μέσα  από την διαφοροποιημένη διδασκαλία.

ΚΟΣΤΟΣ: 50€