ΝΕΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ & ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: ΕΤΟΣ 2024-2025
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ, ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ, ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ & ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Υπάρχει δυνατότητα πραγματοποίησης των Προγραμμάτων μας:
Στο Πολύτεχνο (Αποκλειστικά και μόνο για το τμήμα σας ή την τάξη σας)
Στο σχολείο σας (Αποκλειστικά και μόνο για το τμήμα σας ή την τάξη σας)
Το Πολύτεχνο είναι ξανά κοντά σας για 25η σχολική χρονιά με τα καινούρια του εκπαιδευτικά προγράμματα, για παιδιά νηπιακής, προσχολικής και σχολικής ηλικίας από 2 έως 14 χρονών, που συνδυάζουν παιχνίδι, δημιουργικότητα και μάθηση.
Αναλαμβάνουμε:
Σχολικές εορτές: 28ης Οκτωβρίου, 17ης Νοεμβρίου, Χριστουγέννων, Αποκριών, 25ης Μαρτίου, καλοκαιρινές γιορτές, καλοκαιρινά προγράμματα ενασχόλησης μαθητών.
Τα προγράμματα μας διαμορφώνονται πάντα ανάλογα την ηλικία των παιδιών.
Οι παρακάτω δράσεις δεν είναι απαραίτητο να ακολουθηθούν ανά μήνα, όπως εμείς τις έχουμε σχεδιάσει, αλλά μπορούν να διαμορφωθούν σύμφωνα με τις δικές σας ανάγκες.
Οκτώβριος
♦ «Καλωσορίζοντας το Φθινόπωρο»
- Δραματοποίηση Παραμυθιού: Δύο σταγόνες ταξιδεύουν, στον κύκλο του νερού
- Παρουσίαση οπτικό-ακουστικού υλικού: Ο κύκλος του νερού
- Μουσικοκινητικά παιχνίδια και χοροί
- Κατασκευή: Πολύχρωμη ομπρέλα ή φθινοπωρινό κολλάζ
♦ «Διατροφή»
- Θεατρικό Δρώμενο: Ο χορός των λαχανικών
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Η πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής
- Υγιεινά – Ανθυγιεινά προϊόντα & Κατηγορίες Τροφίμων
- Ομαδική Κατασκευή ή ατομική: Κολάζ της Μεσογειακής Διατροφής
♦ «Διαδραστική Παράσταση για την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου»
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Ιστορική Αναδρομή Θεατρικές Δράσεις και Παιχνίδια
Νοέμβριος
♦ «Δραματοποίηση Λαϊκών Παραμυθιών»
- Δραματοποίηση Παραμυθιού: Η Καλύβα στο Δάσος
- Παιχνίδι ρόλων με τα παιδιά
- Ζωγραφική απεικόνιση του παραμυθιού της δραματοποίησης
♦ «Ανακύκλωση»
- Θεατρικό Δρώμενο: Το παράπονο του σκουπιδοτενεκέ
- Παρουσίαση οπτικό-ακουστικού υλικού: Για την Ανακύκλωση
- Ομαδικά παιχνίδια με ανακυκλωμένα υλικά
- Ομαδική ή Ατομική Κατασκευή: Το λουλούδι της ανακύκλωσης
♦ «Παραδοσιακά Παιχνίδια – του Παλαιού Καιρού»
- Παρουσίαση Οπτικοακουστικού Υλικού: Γνωρίζοντας τα παραδοσιακά παιχνίδια
- Ας παίξουμε Παραδοσιακά Παιχνίδια και ας Γνωρίσουμε τα Αντικείμενα και Παιχνίδια Παλαιότερων εποχών
- Κατασκευή: Ανεμόμυλος
♦ «Θεατρικό Παιχνίδι & Συναισθήματα»
- Θεατρικό Δρώμενο: Όταν νιώθω κάθε φορά, ξέρω να το αναγνωρίζω
- Παρουσίαση οπτικό-ακουστικού υλικού: Για τα συναισθήματα
Θεατρικά Παιχνίδια: Θυμώνω, Ζηλεύω, Αγαπάω, Φοβάμαι, Λυπάμαι, Ζηλεύω, Βιώνω την απώλεια
Ομαδική ή Ατομική Κατασκευή: Το δέντρο των συναισθημάτων
Δεκέμβριος
♦ «Χριστούγεννα Παρέα με Τον Άγιο Βασίλη»
- Δραματοποίηση Παραμυθιού: «Ο Κουφοκαφατζής των Χριστουγέννων»
- Μουσικοκινητικά παιχνίδια
- Κατασκευή: Χριστουγεννιάτικη Κάρτα
♦ «Διαπολιτισμικό»
- Θεατρικό Δρώμενο: Ένα ταξίδι μέσα από τα ποτάμια: Αμαζόνιος – Δούναβης – Γάγγης – Νείλος – Κίτρινος Ποταμός
Παρουσίαση οπτικό-ακουστικού υλικού: «Τα Ποτάμια καθώς κυλούν μας φέρνουν σε επαφή με τους λαούς που ζουν κοντά τους» - Ήθη και Έθιμα, Μουσικές και Χοροί από τις διαφορετικές χώρες και φυλές
- Κατασκευή: Το δικό μου ανθρωπάκι
Ιανουάριος
♦ «Καλωσορίζοντας το Χειμώνα»
- Δραματοποίηση Παραμυθιού: «Μία παρέα πιγκουίνων ταξιδεύουν»
- Παρουσίαση Οπτικοακουσικού Υλικού: «Οι Πιγκουίνοι»
- Μουσικοκινητικά Παιχνίδια
- Κατασκευή: Χιονάνθρωπος
♦ «Οι 12 Άθλοι του Ηρακλή»
- Θεατρικό Δρώμενο: «Οι άθλοι του Ηρακλή»
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: «Οι 12 Άθλοι του Ηρακλή»
- Θεατρικό Παιχνίδι
- Ζωγραφική εικόνων από το θέμα
♦ «Μινωικός – Κυκλαδικός – Μυκηναϊκός Πολιτισμός»
- Θεατρικό Δρώμενο: «Ο Μίτος της Αριάδνης»
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού
- Θεατρικό παιχνίδι
- Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα
Φεβρουάριος
♦ «Αποκριάτικο Πάρτυ»
- Δραματοποίηση Παραμυθιού: «Αποκριάτικο πάρτυ με τον τρελοκλόουν στη χώρα της σερπαντίνας»
- Γαϊτανάκι Χορός
- Μουσικοκινητικά Παιχνίδια
- Κατασκευή: Μάσκα
♦ «Γνωρίζοντας τα ζώα υπό εξαφάνιση»
- Δραματοποίηση Παραμυθιού : «Τα ζώα εκπέμπουν SOS»
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: «Για τα ζώα υπό εξαφάνιση»
- Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα
Μάρτιος
♦ «Ήχος και Ρυθμός»
- Ασκήσεις από το σύστημα ORFF
- Παιχνίδια Αισθητηριακά – Παιχνίδια από το σύστημα ORFF
- Κατασκευή: Μουσικό Όργανο
♦ «Το ταξίδι του Οδυσσέα»
- Θεατρικό Δρώμενο «Το ταξίδι του Οδυσσέα & η επιστροφή στην Ιθάκη»
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: «Το Ταξίδι του Οδυσσέα»
- Θεατρικά Παιχνίδια
- Ομαδική ή Ατομική Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα
♦ «Διαδραστική Παράσταση για την επέτειο της 25η Μαρτίου»
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: Ιστορική Αναδρομή
- Θεατρικές Δράσεις και Παιχνίδια
Απρίλιος
♦ «Καλωσορίζοντας το Πάσχα»
- Δραματοποίηση Παραμυθιού: «Το κοτέτσι με τα κόκκινα αυγά»
- Μουσικοκινητικά Παιχνίδια
- Διακόσμηση Λαμπάδας
♦ «Οι θεοί του Ολύμπου»
- Θεατρικό δρώμενο: «Γη & Ουρανός/ Η γέννηση των θεών/ Τιτανομαχίες»
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: «Οι Θεοί του Ολύμπου»
- Ομαδική ή Ατομική Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα
Μάϊος
♦ «Η Νεραΐδα του Μελιού στη χώρα των λουλουδιών»
- Δραματοποίηση Παραμυθιού: Ένας κήπος ανθίζει, παρέα με τις νεράιδες της Άνοιξης»
- Θεατρικό παιχνίδι για το μέλι «Γινόμαστε μελισσούλες»
- Ομαδικά – Μουσικοκινητικά Παιχνίδια
- Κατασκευή: Λουλουδένιο στεφάνι
♦ «Γνωρίζοντας τα ζώα του Αγροκτήματος»
- Δραματοποίηση Παραμυθιού: «Η μικρή αυλή μας»
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: «Γνωρίζοντας τα ζώα του Αγροκτήματος»
- Ομαδική ή Ατομική Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα
♦ «Ηρωική Μυθολογία»
- Θεατρικό Δρώμενο: «Η Αργοναυτική Εκστρατεία»
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: «Η Αργοναυτική Εκστρατεία»
- Θεατρικά Παιχνίδια
- Ομαδική ή Ατομική Ζωγραφική Εικόνων από το θέμα
Ιούνιος
♦ «Το καλοκαίρι έρχεται παρέα με τους πειρατές»
- Θεατρικό Δρώμενο «Ο πειρατής Κάπτεν Σπαιν & η γοργόνα του βυθού»
- Μουσικοκινητικά Παιχνίδια & Χοροί
- Ατομική Κατασκευή: Βυθός
♦ «Ένα ταξίδι στη Μεσόγειο»
- Δραματοποίηση Παραμυθιού: «Το παράπονο της Μεσογείου»
- Παρουσίαση Οπτικό-Ακουστικού Υλικού: «Ένα Οικολογικό μήνυμα για την προστασία της Θάλασσας»
- Ομαδική κατασκευή: Το κολλάζ της Μεσογείου
***************************************************************************
Θεατρική Παράσταση: «ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ, ΜΥΘΟΙ, ΜΥΘΟΙ» (και στα Αγγλικά)
♦ Ο Λαγός και η Χελώνα,
♦ Το Λιοντάρι και το Ποντίκι,
♦ Η Αλεπού και ο Πελαργός,
♦ Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας,
♦ Το Κοράκι και η Αλεπού
Ο αρχαιότερος μυθοποιός, ο Αίσωπος, δίνει λαλιά στα ανθρωπόμορφα ζώα που με λαϊκή σοφία εξιστορούν με αλληγορικό τρόπο στα παιδιά μύθους για να δουν μέσα από τα δικά τους μάτια τις αλήθειες της ζωής.
Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία, παίζεται επίσης στο χώρο του Πολύτεχνου.
***************************************************************************
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: «ΈΝΑΣ ΓΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΒΡΙΣΚΕ ΠΑΡΕΑ» (και στα Αγγλικά)
Μια ιστορία για τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη.
Γιατί ένας γάτος δεν μπορεί να βρει φίλους; Γιατί τα άλλα γατιά της γειτονίας δεν θέλουν να παίξουν μαζί του; Θα καταφέρουν άραγε στο τέλος, όλοι να γίνουν μια μεγάλη χαρούμενη γατοπαρέα; Μέσα από το παραμύθι μας, τα παιδιά προσεγγίζουν την διαφορετικότητα και το δικαίωμα που έχει κάθε άνθρωπος σε αυτήν.
Μιλά για όποιον είναι ξεχωριστός, για το σεβασμό, για τη φιλία και τη συνύπαρξη, για την ενσυναίσθηση, για τη δεξιότητα να ακούμε τον άλλον και όχι μόνο να μιλάμε και το πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να εκφράζουμε και να ανταλλάσσουμε τις απόψεις μας.
Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία, παίζεται επίσης στο χώρο του Πολύτεχνου.
***************************************************************************
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: «Ο ΠΟΝΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ & Ο ΠΟΝΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ» (και στα Αγγλικά)
Βασισμένο στο μύθο του Αισώπου «Μῦς ἀρουραῖος καὶ μῦς ἀστικός»
Δυο ποντικάκια που “τρυπώνουν” ο ένας στη ζωή του αγρού και ο άλλος στη ζωή της πόλης και μας μαθαίνουν πολλά για αυτές. Πού είναι πιο ιδανικά να ζεις;
Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία, παίζεται επίσης στο χώρο του Πολύτεχνου.
***************************************************************************
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ» (και στα Αγγλικά)
Οπτικοακουστικό υλικό
Τα παιδιά θα μάθουν τα πάντα για το διάστημα, τους γαλαξίες και το ηλιακό μας σύστημα
Ο Ντιν και η Νταν, οι Γενναίοι αστροναύτες του διαστήματος διασκεδάζουν αλλά και μαθαίνουν. Γνωρίζουν έναν άλλο κόσμο γίνονται αστροναύτες εξερευνητές και λύνουν τις απορίες των μικρών μας μαθητών μέσα από την δραματοποίηση του παραμυθιού ταξίδι στο διάστημα.
Ένας εξωγήινος προσγειώνεται στη Γη! Τώρα; Πότε; Ένας επισκέπτης από το διάστημα; Με ένα τι; Διαστημόπλοιό; Τι είναι αυτό; Που δεν παίρνει μπροστά! Ακούω καλά; Θέλουμε και εμείς να πάμε εκεί… ζωή είναι ίδια εκεί με τη ζωή στη Γη;Πώς προετοιμάζονται οι αστροναύτες για αποστολές μακράς διαρκείας στο Διάστημα;
Τι κίνδυνους θα αντιμετωπίσουμε; και πώς μπορούμε να προστατευθούμε; Θα πετύχει την αποστολή μας να ανακαλύψουν ζωή στο διάστημα; Μια συναρπαστική περιπέτεια αρχίζει …
Έλα να μετρήσουμε αντίστροφα για να ξεκινήσει το ταξίδι μας στο Διάστημα!
Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία, παίζεται επίσης στο χώρο του Πολύτεχνου.
***************************************************************************
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:
«Ο ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΑΝΟΥΣ»
-Εσύ Κουφογκαφατζή έλα κοντά. Από εσένα δεν θέλω τίποτα για τα φετινά Χριστούγεννα, μπορείς να ξεκουραστείς, είπε ο Άγιος Βασίλης. Αρκετά έχεις κάνει τόσα χρόνια. Το μόνο που θέλω να κάνεις είναι να κλείσεις καλά την πόρτα στο ανώι γιατί μπαίνει κρύο. Εντάξει Κουφογκαφατζή;
-Ναι, εντάξει Αϊ Βασίλη να κλείσω την πόρτα στο κατώι.
– Όχι, στο ανώι Κουφογκαφατζή. Βάλε σε παρακαλώ στο αυτί σου το χωνί για να ακούς καλύτερα. Πρέπει να κλείσεις καλά την πόρτα στο ανώι γιατί μπαίνει κρύο.
– Εντάξει! Εντάξει! το άκουσα. Να κλείσω την πόρτα στο ανώι. Σπουδαία δουλειά θα κάνω φέτος! […] Όλα θα γίνουν όπως πάντα, είπε ο Κουφογκαφατζής, στεναχωρημένος που φέτος δεν του ζητήθηκε να βοηθήσει στην προετοιμασία των Χριστουγέννων. Τί μου είπε, ανώι ή κατώι; Αχ! Τώρα αρχίζω και να ξεχνάω. Τι θα κάνω; ποια πόρτα να κλείσω από τις δύο; Λοιπόν το σκέφτηκα! Θα κλείσω και τις δύο για να είμαι σίγουρος.
Ο Κουφογκαφατζής έτρεξε να κλείσει και τις δύο πόρτες. Έκλεισε την πόρτα στο ανώι και σαν έφτασε στην πόρτα στο κατώι, της έδωσε μια… και όπως ήταν παλιά και λίγο ξεχαρβαλωμένη, έπεσε το βαρύ μεταλλικό μάνταλο και η πόρτα φράκαρε και δεν άνοιγε με τίποτα. Στην συνέχεια, σίγουρος ότι έκανε σωστά τη δουλειά του, πήγε να ξαποστάσει.
Και έτσι ο Άγιος Βασίλης κλειδώθηκε στο κατώι και κανείς δεν μπορούσε να τον βρει…
Τα Χριστούγεννα ήταν σε κίνδυνο….
Γιατί Χριστούγεννα χωρίς Αι Βασίλη γίνονται;
Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία αλλά στο χώρο του Πολύτεχνο με γονείς ή χωρίς γονείς.
Αναλαμβάνουμε τη σχολική σας γιορτή!
***************************************************************************
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΦΗΒΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (και στα Αγγλικά)
(Πρωταρχική ανάγκη είναι να καταπιαστούμε με το σύγχρονο και σημαντικό θέμα της εικονικής πραγματικότητας)
Διασκευή του βιβλίου «Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» του Λούις Κάρολ.
Στη σύγχρονη κοινωνία οι έφηβοι είναι κλεισμένοι σε διαμερίσματα και καταφεύγουν στο διαδίκτυο. Αδιαφορούν για την πραγματικότητα η οποία είναι καταπιεστική και μη επιθυμητή γι’ αυτούς.
Η Αλίκη ένα κορίτσι στην εφηβεία, που αντιμετωπίζει άγχος, θλίψη και τους κανόνες ενός συστήματος στον οποίο δυσκολεύεται να ενταχτεί. Μπαίνει στο διαδίκτυο για να αποκτήσει λόγο ύπαρξης και χαρά. Σταδιακά αρχίζει να έχει εξάρτηση από αυτό. Γνωρίζει την αποδοχή ή την απόρριψη μέσα από τα like, ή dislike, μαθαίνει τα chat rooms, το διαδικτυακό φλερτ, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Εκεί σε αυτόν τον φανταστικό κόσμο που η ίδια έχει χτίσει (ή έτσι πιστεύει) βλέπει την επιθυμητή εικόνα του εαυτού της. Υπάρχει νοητική σύγχυση τί είναι πραγματικό και τί είναι ψεύτικο. Έχει μόνο διαδικτυακούς φίλους.
Σιγά – σιγά, η μνήμη της ασθενεί ή γίνεται ελλιπής, εγκαταλείπει τα σχολικά της μαθήματα, σταματάει να τρώει, δεν εκφράζει τα συναισθήματά της. Ένας καλός της φίλος τη βοηθάει να βγει από το μαύρο σύννεφο, της εικονικής πραγματικότητας και να επανέλθει στην πραγματική ζωή. Σίγουρα η αφύπνιση δεν είναι εύκολη υπόθεση, όμως η Αλίκη θα καταφέρει να πατήσει και πάλι στα πόδια της, ελεύθερη από τις ψηφιακές εξαρτήσεις.
Ένα κορίτσι μπλέκεται στον φανταστικό κόσμο της ψηφιακής πραγματικότητας, περνώντας από διάφορα στάδια, μέχρι να φτάσει στην ενηλικίωσή της. Το ερώτημα της ταυτότητας των εφήβων και του ρόλου του κοινωνικού συστήματος είναι πρωταρχικά. Η Αλίκη προσπαθεί να προσαρμοστεί στον κόσμο των μεγάλων και στον κόσμο του διαδικτύου, μέσα από τους κανόνες που αυτό επιβάλλει. Η μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση είναι δύσκολη γιατί διαμεσολαβεί η εικονικότητα της ψηφιακής εποχής μας.
Η παράσταση ταξιδεύει στα σχολεία, παίζεται επίσης στο χώρο του Πολύτεχνου.