2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2022

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ CARL ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης,του λόγου και του θεάτρου. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις στον τομέα της Μουσικοκινητικής ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική ολοκληρωμένη προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας CARL ORFF,2. Δημιουργία μουσικών συνόλων,

3. Η μουσική στην εκπαίδευση,

4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες,5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης,

6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα, 7. Λόγος – Φωνή – Κίνηση,

8. Η μουσικοκινητική σε συνδυασμό με θεατρικό παιχνίδι,

9. Μουσική & Κίνηση, 10. Δημιουργία μουσι­κοκινητικής παράστασης κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

ΚΟΣΤΟΣ: 320 ΕΥΡΏ

Σημείωση: Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

********************************************************************************

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλι­κά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρόλους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι.

Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν:

• Θεατρικά παιχνίδια

• Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης

• Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παρά­στα­σης

• Αυτοσχεδια­σμός, • Ασκήσεις λόγου, φωνής

• Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού

•Χοροθεατρική Παράσταση

• Το θέατρο στην Εκπαίδευση

Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής • Δραματοποίηση παραμυθιού

•Στοιχεία κουκλοθέατρου • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Θεατρική Παράσταση• Δημιουργική Γραφή

•Στοιχεία Κινησιολογίας κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

ΚΟΣΤΟΣ : 350 ΕΥΡΏ

Σημείωση: Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΜΨΥΧΩΤΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΗΛΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ (Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής & Θεατρικής Αγωγής)

Στην ημερίδα θα ασχοληθούμε με την διαδικασία της εμψύχωσης. Τον εμψυχωτή και τον τρόπο – τις δεξιότητες που καλείται να έχει ο επονο­μαζόμενος εμψυχωτής. Από που μπορεί να αντλεί ενέργεια και ψυχή και να δίνει στο τετραπλάσιο πίσω, στην ομάδα την οποία χειρίζεται. Πως μπορεί να οργανώσει τη δουλειά του σε επίπεδο ομάδας και σε προσωπικό επίπεδο. Αναλύοντας τα σημεία μέσα από δράσεις θα ανακαλύψουμε πολύ γρήγορα ότι θα πρέπει να συμβαίνει και κάτι άλλο. Να δημιουργεί ο εμψυ­χωτής στην ομάδα μία σύμβαση μεταξύ των μελών της ομάδας, μία, της ομάδας προς τον εμψυχωτή αλλά και μία από τον εμψυχωτή προς την ομάδα. Η κάθε σύμβαση που θα δημιουργεί θα επιφέρει μία δυναμική, η οποία θα ποικίλει σε κάθε ομάδα. Θα πρέπει να είναι έτοιμος να αντιλαμβάνεται τις αλλαγές που συντελούνται στην ομάδα, πώς θα το εξελίξει και πώς θα το διαχειριστεί.● Τι είναι εμψύχωση, ● Το παιχνίδι και η σημασία του, ● Δημιουργία ομάδας: διάρκεια, μέγεθος & επιλογή μελών, ● Ο ρόλος του εμψυχωτή, ● Η βιωματική εμπειρία, ● Τεχνικές εμψύχωσης. ♦ Χώρος & υλικά, ♦ Κατηγορίες των παιχνιδιών, ♦ Ηλικιακές ομάδες, ♦ Εργαλεία επικοινωνίας, ♦ Φαντασία, ♦ Λεκτική – μη λεκτική επικοινωνία, ♦ Αναγνώριση δεξιοτήτων ♦ Επαφή με το σώμα, τη φωνή, το χώρο.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η Μουσικοκινητική Αγωγή Carl Orff στην προσχολική & πρωτοσχολική εκπαίδευση Η παιδαγωγική, καλλιτεχνική & ανθρωπιστική συμβολή της

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (MSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Οι σύγχρονες τάσεις αγωγής αποτελούν τον αντίποδα στην σημερινή οικονομικο-κοινωνική πραγματικότητα. Η τεχνολογικά προηγμένη κοινωνία, η κοινωνία της πληροφορίας και της εξειδίκευσης καθιστούν απαραίτητη μια αγωγή που δίνει ευκαιρίες ελεύθερης έκφρασης, δυνατότητες ανάπτυξης της φαντασίας, περιβάλλοντα δημιουργικότητας, συνεργατικής αλληλεπίδρασης, αποδοχής της διαφορετικότητας.
Η μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff πρεσβεύει αξίες και αρχές που την καθιστούν επίκαιρη και ωφέλιμη στην παρούσα χρονική συγκυρία.
Στο σεμινάριο αυτό θα αναδείξουμε τα χαρακτηριστικά και τα μέσα με τα οποία η μουσικοκινητική αγωγή Orff λειτουργεί αντισταθμιστικά στον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ (Παιδαγωγός – Εμψυχώτρια κατασκευών)

Τα υλικά γύρω μας είναι αμέτρητα και αρκεί να τα κοιτάξουμε λίγο διαφορετικά για να τα μεταμορφώσουμε σε όμορφες χρηστικές και διακοσμητικές κατασκευές. Το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να μας ανοίξει μια πόρτα για υλικά απλά και λειτουργικά που μπορούν να έχουν διαφορετικές εφαρμογές. Θα δουλέψουμε με χαρτοπολτό, pappier mache, σύρμα, τσόχα, φελιζόλ, pate a sel, φυσικά υλικά και άλλα. Θα κάνουμε κατασκευές όπως ψηφιδωτό, mobile, διακοσμητικά μπολ, φωτιστικά, παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά, κοσμήματα, sous plat & Άλλα Πολλά Από Τα Οποία Μπορούμε Εμείς να Εμπνευστούμε.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 20 ΩΡΕΣ

Σημείωση: Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 150 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ: Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Διδασκαλία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΜΠΛΕΡ (Μουσικός – Μουσικοθεραπευτής)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 30 ΩΡΕΣ

ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ,

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΚΟΣΤΟΣ: 300 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: BUCKET DRUMMING : Ο ΡΥΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Εκδόσεις Φαγκότο• ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΕΦΗ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΥ (M.Α. Music Education, Μουσικοπαιδαγωγός)

«Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να γίνουν μικροί κρουστοί μουσικοί;»

Στο σεμινάριο θα ασχοληθούμε βιωματικά με την ανάπτυξη της αίσθησης του ρυθμού, πρωταρχικό μέλημα της διδασκαλίας της μουσικής. Ως εργαλείο μας θα χρησιμοποιήσουμε μια δραστηριότητα που κερδίζει ολοένα έδαφος στην διεθνή μουσικοπαιδαγωγική πρακτική, το bucket drumming. Θα μάθουμε να παίζουμε με αβίαστο και φυσικό τρόπο απλά και περίπλοκα ρυθμικά μοτίβα και πολυρυθμίες, να συνοδεύουμε τραγούδια από την δημοφιλή μουσική, να αυτοσχεδιάζουμε αλλά και να προσεγγίζουμε βιωματικά έννοιες όπως η μουσική φόρμα, εναρμόνιση και ενορχήστρωση.

Για την παρακολούθηση του σεμιναρίου οι μουσικές γνώσεις δεν είναι απαραίτητες.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF

(Φτιάχνω & τραγουδώ μια ιστορία)

ΚΥΡΙΑΚΗ 20ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Από ένα βήμα ξεκινάει το ταξίδι, από μια νότα το τραγούδι, από μια λέξη η ιστορία. Και βήμα-βήμα, νότα-νότα, λέξη-λέξη, αρχίζει το ταξίδι της δημιουργίας με το καράβι της Φαντασίας. Η ημερίδα αυτή μας καλεί συνεπιβάτες σ’ ένα τετράωρο ταξιδάκι γεμάτο κίνηση, λόγο, μουσική. Μαζί μας: Ασκήσεις απελευθέρωσης της φαντασίας-ομαδικής δημιουργικότητας! Αύξηση εγρήγορσης -Συσπείρωση ομάδας, Βελτίωση αυτοελέγχου – Συντονισμός σε κοινό ρυθμό,. Η μου­σική κλίμακα σαν τραγούδι, Η κινητική απε­λευθέρωση της ομάδας, Λόγος – Μουσική – Κίνηση μ’ ένα παράδειγμα. Τα μουσικά όργανα του συστήματος Orff και πολύ παιχνίδι Καιρός να φτιάξουμε και να παίξουμε το δικό μας παραμύθι!

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: Τραγούδια από την παράσταση «ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΧΑΡΤΑΚΙ»

«Μια εκπαιδευτική πρόταση καλλιτεχνικής δραστηριότητας»

Η ιστορία, η προετοιμασία της παράστασης,

καθώς και η εκπαιδευτική διάσταση των τριών συνισταμένων της παράστασης (Λόγος, Κούκλες, Μουσική)

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (MA, PhD), εκτός παρένθεσης το ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΚΠΑ

Το βιβλίο Τραγούδια από την παράσταση «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι» είναι μια συλλογή από 16 παιδικά τραγούδια τα οποία γράφτηκαν για να επενδύσουν μουσικά την παράσταση κουκλοθέατρου της Αντιγόνης Παρούση. Τα τραγούδια αυτά αποτελούν ένα σύνολο από διαφορετικά είδη και μουσικά ιδιώματα και γίνονται αφορμή να εξελιχθεί η ημερίδα αυτή σε συμμετοχικό σεμινάριο ανάλυσης, επεξεργασίας και χρήσης του παιδικού τραγουδιού ως εργαλείο μουσικής παιδαγωγικής. Για το σκοπό αυτό θα αναλυθούν τα βασικά μουσικολογικά χαρακτηριστικά του παιδικού τραγουδιού και με βάση τα τραγούδια από το χαρτάκι θα γίνει επεξεργασία παραδειγμάτων για να χρησιμοποιηθούν σε ένα αυτοτελές μάθημα μουσικής. Η ακρόαση, η εκμάθηση και η επιτέλεση (τραγούδι και συνοδεία) τους από τα παιδιά γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και χρήση των προφορικών τεχνικών προσέγγισης. Δεν προαπαιτούνται «μουσικές γνώσεις» αλλά η ευαισθησία και η δημιουργική διάθεση την οποία διαθέτουμε όλοι μας. Οι όποιες μουσικές εμπειρίες και γνώσεις των συμμετεχόντων / ουσών ενσωματώνονται προσδίδοντας διαφορετικές διαστάσεις κατά την εφαρμογή των τραγου­διών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 20 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ & ΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΓΑΒΡΙΕΛΑΤΟΣ (Δάσκαλος)

Το Θέατρο Σκιών με πρωταγωνιστή τον Καραγκιόζη και την παρέα του αποτελεί εδώ και πολλές δεκαετίες ένα από τα πιο αγαπημένα και κλασικά θεάματα των μικρών παιδιών στην Ελλάδα. Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να αξιοποιήσουν τα ερεθίσματα των παιδιών για το θέμα και να προσεγγίσουν πολύπλευρα το Θέατρο Σκιών με στόχο να κατευθύνουν τα παιδιά στην κατασκευή φιγούρας, στην ανάλυση της προσωπικότητας των χαρακτήρων, στη δημιουργία σεναρίου ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, στην επιλογή κατάλληλης μουσικής, στην σκηνοθεσία μίας παράστασης και τέλος στην παρουσίαση της. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα διερευνήσουμε τις τεχνικές για την υλοποίηση των παράπανω βημάτων – στόχων και θα προτείνουμε κατάλληλες ψηφιακές εφαρμογές που θα συνδυάσουν τις παραδοσιακές τεχνικές με τις νέες τεχνολογίες.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: BODY MUSIC & Η ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ

Ολυμπία Αγαλιανού

( (PhD),  Ε.Ε.Π., διδακτικής της κίνησης και της μουσικής Τ.Ε.Α.Π.Η. , Ε.Κ.Π.Α.)

Οι ηχηρές κινήσεις αποτελούν μέρος πολλών παραδοσιακών παιχνιδιών και χορών σε όλο το ν κόσμο. Η μουσικοκινητική αγωγή Orff αξιοποιεί αυτή την παγκόσμια παράδοση και αντιμετωπίζει το ανθρώπινο σώμα ως ένα πλήρες και πλούσιο ηχοχρωματικά όργανο το οποίο μπορεί να οδηγήσει τον καθένα στην έκφραση και τη δημιουργία. Παράλληλα, τις τελευταίες δεκαετίες η παγκόσμια σκηνή του Βody Βusic μεγαλώνει συνεχώς. Η δε συνάντησή της με το Orff-Schulwerk παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Στόχος του εργαστηρίου είναι μια πρώτη γνωριμία με διάφορες βασικές τεχνικές του Body Music και ο τρόπος με τον οποίο αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν στη μουσικοκινητική αγωγή Orff. Θα εξερευνήσουμε τους ήχους που παράγει το σώμα μας, θα τους συνδυάσουμε με τη φωνή και το τραγούδι, θα μελετήσουμε απλούς και σύνθετους ρυθμούς, θα αυτοσχεδιάσουμε και θα συνθέσουμε. Η μουσικοκινητική αγωγή και το Βody Μusic μπορούν να οδηγήσουν κάθε άνθρωπο στο μονοπάτι της μουσικής δημιουργίας και έκφρασης.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΦΩΚΟΥ –ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΒΩΝ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ

Εκδόσεις Πατάκη •  ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ •   Κόστος 20 ευρώ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός – Συγγραφέας παιδικών βιβλίων)

Τα μικρά παιδιά αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρες καταστάσεις, όπως ο αποχωρισμός από τους γονείς για να κοιμηθούν πρώτη φορά μόνα τους, η πρώτη φορά στο Σχολείο, η επίσκεψη στο γιατρό, οι οποίες τους δημιουργούν φοβίες. Με κατάλληλα παραμύθια μπορούν να τις αναγνωρίσουν, να τις αντιμετωπίσουν, να τις εκλογικεύσουν. Τα παραμύθια αυτά χρειάζεται να έχουν χιούμορ, φαντασία, ευαισθησία και να δείχνουν τη φωτεινη πλευρά των ανησυχιών τους. Με τα βιβλία:  Ο Φώκος νόμιζε ότι μισούσε το σχολείο, Ο Φώκος νόμιζε τι ήθελε να κοιμάται με παρέα, Ο Φώκος νόμιζε ότι ήταν άρρωστος, δημιουργούμε πένα Πρόγραμμα αντιμετώπισης των νέων καταστάσεων που δημιουργούν άγχος στα παιδιά, στα οποία δίνουμε τη σκυτάλη να φτιάξουν τα δικά τους παραμύθια ενάντια στους δικούς τους φόβους.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 20 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ & ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση , για να μπορέσεις να βοηθήσεις τα παιδιά ουσιαστικά θα πρέπει να βρεις εναλλακτικούς τρόπους εκπαίδευσης

Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού και ειδικά του ειδικού παιδαγωγού, είναι το θεατρικό παιχνίδι και το παιχνίδι ρόλων Μέσα από αυτό μαθαίνει δεξιότητες ,αναπτύσσει την επικοινωνία του και μαθαίνει πώς να συναναστρέφεται με τους συνομήλικους του Ειδικά για τα παιδιά που είναι στο φάσμα του αυτισμού είναι πολύ σημαντικό. Από την θεωρία στην πράξη θα μάθουμε παίζοντας κι εμείς πως θα βοηθήσουμε τα παιδιά με αναπηρία να βρούνε το χώρο τους στην ομάδα της τάξης τους.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ(ΜΑ of Arts in Education, of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Πώς μπορεί να ξεκινήσει ο σχεδιασμός ενός Εκπαιδευτικού Δράματος; Ποιά μπορεί να είναι η αφορμή; Ένα ποίημα, ένα θεατρικό έργο, ένα παραμύθι, ένας μύθος. Όλα και το καθένα ξεχωριστά μπορεί να είναι η αιτία να εξερευνηθεί, να δημιουργηθεί εκ νέου, να αφηγηθεί με μια πιο φρέσκια ματιά, μια ιστορία. Το συγκεκριμένο θεατρικό εργαστήρι θα βασιστεί σε ένα λογοτεχνικό κείμενο. Το Εκπαιδευτικό Δράμα θα προσφέρει τις τεχνικές του και οι συμμετέχοντες με βιωματικό τρόπο θα διερευνήσουν με φαντασία, με κριτική σκέψη, με δημιουργικότητα μια σειρά από κοινωνικά θέματα που μπορεί να «κρύβονται» σε αυτό. Κυρίως όμως, θα γνωρίσουν μια μεθοδολογία που έχει σα στόχο τη μάθηση που βάζει στο επίκεντρό της την κατανόηση του εαυτού και του κόσμου που μας περιβάλλει.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ ΓΟΡΓΟΝΑΣ

(Μια παράσταση, ένα τραγούδι…)

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, κάτοχος RAD Teaching Diploma, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Μία παράσταση, ένα τραγούδι… Μπορεί ένα τραγούδι να μας οδηγήσει σε μία παράσταση; Φυσικά και μπορεί… Μέσα από το παραμυ­θο­τράγουδο: «Ο μύθος της βασίλισσας Γοργόνας» θα ξεδιπλώσουμε το θρύλο της βασίλισσας Γοργόνας αδερφής του Μέγα Αλέξανδρου και θα ανακαλύψουμε τους μηχανισμούς αυτούς που θα μας οδηγήσουν στην θεατρική μας παράσταση. Μουσικοκινητικά και θεατρικά παιχνίδια θα μας δώσουν πολλές, φρέσκιες ιδέες που θα διασκεδάσουν τους μαθητές μας. 1) Γνωριμία με τη βασίλισσα Γοργόνα, 2) Ξεδίπλωμα του θρύλου, 3) Ανάλυση και επεξεργασία κειμένου, 4) Εικόνες & θεατρικές πράξεις, 5) Πρόσωπα & Ρόλοι

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΦΗΓΗΣΗ

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ (Συγγραφέας – Αφηγήτρια παραμυθιών)

Μικρά μυστικά για όσους θέλουν να λένε παραμύθια σε παιδιά

Τι είναι αφήγηση παραμυθιών; Πώς διαβάζουμε ένα παραμύθι; Διαβάζουμε με τον ίδιο τρόπο για να αποκοιμίσουμε, για να αφυπνίσουμε ή για να μοιραστούμε με ένα ή πολλά παιδιά την απόλαυση της ανάγνωσης μιας ωραίας ιστορίας;

Πώς αφήνουμε το γραπτό κείμενο και μπαίνουμε στον μαγικό κόσμο της προφορικότητας; Τι περιθώρια αυτοσχεδιασμού έχουμε; Πώς υποστηρίζουμε τα πρόσωπα του παραμυθιού; Πώς υποστηρίζουμε τη μουσικότητα της παραλλαγής μας; Υπάρχουν τεχνικές; Τι πρέπει να αποφεύγουμε τη στιγμή της αφήγησης;

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΜΟΥΣΙΚΗ & ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΩΝ ΩΣ ΠΥΡΗΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΑΘΗΣΗ (4Cs)ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ (Εκπαιδευτικός Μουσικής, Διδάκτωρ ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δ.Π.Ε. Γ΄ Αθήνας. Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου Μουσικής Α΄ και Β΄ Δημοτικού)

Βασικός προσανατολισμός των σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες είναι η επικέντρωση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, οι οποίες αποτελούν βασική προϋπόθεση για την προσωπική ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη, την ιδιότητα του δημοκρατικού και ενεργού πολίτη και τη μελλοντική επιτυχία στο εργασιακό περιβάλλον. Βασική κατηγορία των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα είναι οι δεξιότητες μάθησης (4Cs), που περιλαμβάνουν την επικοινωνία, τη συνεργατικότητα, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη. Στη διάρκεια της ημερίδας θα εξερευνήσουμε το ρόλο των μαθημάτων τέχνης, με ιδιαίτερη επικέντρωση στη μουσική αγωγή, στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων μάθησης. Μέσα από βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες θα ανακαλύψουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να σχεδιάζουμε το μάθημά μας, ώστε να προωθεί τη δημιουργικότητα και τη φαντασία, την επικοινωνία και την αποδοτική συνεργασία, καθιστώντας τους σημερινούς μαθητές/τις σημερινές μαθήτριες  και αυριανούς/ές πολίτες ικανούς/ές να εξελίσσονται διαρκώς και να προσαρμόζονται με ευελιξία στις απαιτήσεις ενός διαρκώς μεταβαλλόμενου κοινωνικού περιβάλλοντος

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: «Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΩΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΝΟΗΣΗΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΥΜΒΑΝ»

Εκδόσεις Μεταίχμιο • ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)

Πώς διαβάζοντας ένα λογοτεχνικό κείμενο με αναφορές σε ιστορικά πρόσωπα μπορούμε να προσεγγίσουμε αλλιώς την Ιστορία;

Πως διαβάζοντας ένα βιβλίο μπορούμε να εμπνευστούμε να δημιουργήσουμε δικές μας ιστορίες έχοντας ως κοινή θεματική βάση ένα Ιστορικό συμβάν ή ένα ιστορικό πρόσωπο; Κι επιπλέον πως ως ομάδα καταλήγουμε σ’ ένα συλλογικό κείμενο για μια θεατρική του παρουσίαση στο σχολείο;«Η έμπνευση δεν είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ποιητής αλλά η κατάσταση στην οποία ο ποιητής ελπίζει να θέσει τον αναγνώστη» είχε πει ο μεγάλος Γάλλος ποιητής Πολ Βαλερί. Μέσω της δημιουργικής ανάγνωσης ιστοριών από τη σειρά «Οι Μεγάλοι…μικροί» θα προσπαθήσουμε να εμπνευστούμε και να συγγράψουμε τα δικά μας κείμενα για ιστορικά πρόσωπα που μας κινούν το ενδιαφέρον και τελικά ένα συλλογικό κείμενο -καμβά για μια σχολική παράσταση. Στόχος δεν είναι η δραματοποίηση του κειμένου, αλλά η ανίχνευση του όποιου συγκινησιακού αντικρίσματος μπορεί να προκαλεί στο μαθητή η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού κειμένου και η μετουσίωσή του σε πρωτότυπη δημιουργία. Ανιχνεύουμε το πώς η Ιστορία μπορεί από άγονη και στείρα παπαγαλία να γίνει αφορμή για έμπνευση για να δημιουργήσουμε, χρησιμοποιώντας δημιουργικά τόσο τις γνώσεις μας όσο και την ενσυναίσθηση και την προσωπική μνήμη, ιστορίες δικές μας. Καθώς και το κατά πόσο από την προσωπική έκφραση κι έκθεση μπορούμε να περάσουμε στο στάδιο όπου δουλεύοντας συλλογικά καταλήγουμε σε ένα κείμενο, το αποτέλεσμα θα παρουσιάσουμε θεατρικά.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΡΥΘΜΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΖΕΠΑΤΟΥ (Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου «Μουσική Ε΄ Δημοτικού»)

Ο Ρυθμός συνιστά για τον Dalcroze και τον Orff πρωταρχικό παράγοντα που ορίζει τα υπόλοιπα στοιχεία μουσικής έκφρασης. Στο σεμινάριο θα γνωρίσουμε τη σχέση του ρυθμού με άλλα συστατικά στοιχεία της μουσικής, θα προσεγγίσουμε ειδικότερα τη σχέση ρυθμού – λόγου – κίνησης μέσα από την ενεργητική ακρόαση, τη μίμηση και τον αυτοσχεδιασμό παίζοντας με μουσικά όργανα Orff, ηχηρές κινήσεις του σώματος και ακόμη αξιοποιώντας αντικείμενα που μας περιβάλλουν. Θα γνωρίσουμε ακόμη τη σχέση παλμού και μελωδικού ρυθμού και θα δημιουργήσουμε ρυθμικές συνοδείες τραγουδιών. Θα παίξουμε παιχνίδια ρυθμικού συντονισμού και αλληλεπίδρασης, έτσι ώστε να είμαστε πάντα σε θέση «να πιάνουμε το ρυθμό», αλλά και να δίνουμε εμείς οι ίδιοι το ρυθμό!

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: : ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ : ΜΥΘΟΙ & ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΜΑΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού)

Το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ αναζητά  κόσμους παραμυθένιους, παλιούς, φανταστικούς καινούργιους, αληθινούς  και πραγματικούς. Δε σου ζητά απλά να αναπαραστήσεις αυτούς τους κόσμους αλλά να τους εξερευνήσεις, να βρεις τον εαυτό σου μέσα σε αυτούς. Οι μύθοι είναι από τα αγαπημένα κείμενα που προσφέρουν πλούσιο «υλικό» και πολύ συχνά γίνονται η αφορμή να σχεδιαστεί ένας καινούργιος κόσμος προσφέροντας χαρά και δημιουργία στους συμμετέχοντες σε ένα θεατρικό εργαστήρι σε μια θεατρική παράσταση .

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Στραντ… ένα βιολί για βαλς και ορχήστρα!

Εκδόσεις Διάπλαση • ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΜΑΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ (Διδάκτωρ Μουσειακής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ & Συγγραφέας

Ποιος είναι ο Στραντ; Πώς θα βγουν πάλι νότες από το δοξάρι και τις χορδές ενός βιολιού; Τι σηµαίνει για έναν βιολιστή να παίζει µ’ ένα Στραντιβάριους; Πώς γίνεται κι ακούγονται µελωδίες σ’ ένα σταθµό του µετρό;

Με αφορμή το βιβλίο «Στραντ… ένα βιολί για βαλς και ορχήστρα» οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου μέσα από ποικίλες αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες ταξιδεύουν στον µαγικό κόσµο της κλασικής µουσικής, γνωρίζουν γνωστούς συνθέτες και µαθαίνουν για τα µουσικά όργανα συνδυάζοντάς τα µε έργα ζωγραφικής. Κατανοούν τις διαδρομές που κάνει ένας καλλιτέχνης μέσα από τους ήχους και τη μουσική. Επιπρόσθετα θα έχουν την δυνατότητα να αντιληφθούν τι σημαίνει έμπνευση, δημιουργία, μουσική και ότι η μουσική είναι παντού. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους αγαπούν να ακούν και να στροβιλίζονται με τη μουσική! Για όλους όσους αγαπούν την ελευθερία της Τέχνης!

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ & ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΜΑΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ

(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μια μορφή θεατρικής τέχνης με παιδαγωγικό χαρακτήρα.

Τα στάδια που περνάνε οι συμμετέχοντες τους οδηγούν στη δημιουργία ενός φανταστικού κόσμου. Μέσα από την ασφάλεια του ρόλου αλληλεπιδρούν, συνεργάζονται και «βιώνουν» ακόμη και τις πιο δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να περάσει ο ήρωας μιας ιστορίας. Η χρήση της κούκλας στον φανταστικό κόσμο που έχουν δημιουργήσει θα τους βοηθήσει να υιοθετήσουν ακόμη περισσότερες οπτικές γωνίες από τις οποίες κάθε ρόλος βλέπει τα πράγματα. Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι θα αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες που προσφέρουν οι κούκλες όταν παρεμβαίνουν στη μαθησιακή διαδικασία κεντρίζοντας το ενδιαφέρον, ζωντανεύοντας την αφήγηση ή τη δράση. Με έναν διαφορετικό τρόπο θα προσφέρουν ευκαιρίες μιας βαθύτερης κατανόησης του εκάστοτε θέματος που αναδύεται κάθε φορά από την εξέλιξη της ιστορίας.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ : ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ

(Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα τους και να τα διαχειρισθούν )

ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΜΑΙΟΥ

ΒΕΡΑ ΒΟΡΥΛΛΑ (M.Ed.,Υποψ.Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων-Υπ.Περιβαλ.Εκπαίδευσης Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής)

Στρες: Μπορούν τα παιδιά να διαχειριστούν το στρες τους; Ποιες είναι οι κατάλληλες τεχνικές; Στο εργαστήριο θα επεξεργαστούμε βιβλία παιδικής λογοτεχνίας ως αφόρμηση για κοινωνικοσθηματική μάθηση: αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα των ηρώων, τα επεξεργαζόμαστε μέσα από παιχνίδι ρόλων και καταλήγουμε σε διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αναγνώρισης των συναισθημάτων (λύπη, φόβος, θυμός) και τεχνικές χαλάρωσης για μικρά παιδιά ως μέσο για τη διαχείριση των συναισθημάτων και του στρες.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΒΛΕΠΩ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ:Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΓΩΝΙΑΣ

PERSPECTIVE TAKING ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΜΑΙΟΥ

ΧΡΥΣΑ ΚΟΥΡΑΚΗ (PhD, Δασκάλα, Υπεύθυνη Πολιτισμικών Θεμάτων Δ/ΝΣΗΣ ΠΕ Ανατολικής Αττικής)

Το εργαστήριο διαπραγματεύεται το θέμα της καλλιέργειας υιοθέτησης διαφορετικής οπτικής γωνίας (perspective taking), δηλαδή της ικανότητας να βλέπουμε και να ερμηνεύουμε τα πράγματα από την οπτική γωνία του “άλλου”. Η άσκηση στην αντίληψη της οπτικής γωνίας αναπτύσσει την ενσυναίσθηση και ανοίγει τους κοινωνικούς και συναισθηματικούς ορίζοντες των παιδιών δίνοντάς τους ταυτόχρονα τη δυνατότητα να αντιληφθούν “κρυμμένα”, έμμεσα νοήματα σε κείμενα και εικόνες.

Ως εργαλεία προτείνονται εικονογραφημένα βιβλία παιδικής λογοτεχνίας, τα οποία θα αποτελέσουν αφόρμηση για δραστηριότητες επικοινωνίας, προφορικής και γραπτής έκφρασης μέσα από τις οποίες υιοθετούνται διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ της Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΜΑΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (MSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Το βασικό στοιχείο που ενώνει τη μουσική, την κίνηση και τον λόγο είναι ο ρυθμός. Πώς απελευθερώνεται ο ρυθμός; Πώς οι ηχηρές κινήσεις οδηγούν στα μουσικά όργανα; πώς από το body percussion αρχίζει ένας χορός; Ποιος ο ρόλος του λόγου με τη μουσική και την κίνηση; Στόχος του σεμιναρίου είναι να γνωρίσουμε την ολιστική αυτή προσέγγιση μέσα από το κατάλληλο υλικό και τις τεχνικές που αξιοποιεί στην πράξη και θεωρία.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ(Η ΙΣΤΟΡΙΑ & ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ)

ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΜΑΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ

(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Πολύ συχνά καλλιτέχνες έχουν εμπνευστεί από σημαντικά ιστορικά γεγονότα του παρελθόντος για να δημιουργήσουν έργα τέχνης που διακρίνονται για την εκφραστικότητα και τους συμβολισμούς τους . Πίσω από ένα τέτοιο έργο τέχνης μπορούμε να ανακαλύψουμε κοινωνικά και ιστορικά ντοκουμέντα και να «αφηγηθούμε» εκ νέου τη ζωή των ανθρώπων εκείνης της εποχής. Με όχημα τις τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και πυξίδα ένα έργο τέχνης θα ταξιδέψουμε στο παρελθόν και θα αφουγκραστούμε με ενσυναίσθηση μια σημαντική στιγμή από την ιστορία. Θα υποδυθούμε ρόλους και θα τους μεταφέρουμε από το παρελθόν στο παρόν μας για να τους γνωρίσουμε αλλά και να μας γνωρίσουν.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΜΕ ΑΠΛΑ ΥΛΙΚΑ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΜΑΙΟΥ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (MA, PhD), εκτός παρένθεσης το ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΚΠΑ

Η Ημερίδα είναι διαρθρωμένη σε α) ένα σύντομο θεωρητικό μέρος σε σχέση με την παιδαγωγική διάσταση της κατασκευής των μουσικών οργάνων ως μέρος της μουσικής εκπαίδευσης στη σχολική τάξη και β) σε ένα πρακτικό όπου θα κατασκευάσουμε ένα ζευγάρι ξυλάκια (claves), μια νουνούρα (kazoo), μια ξύστρα και «δαχτυλοτύμπανα» (finger drums). Οι κατασκευές θα γίνουν με υλικά ανακυκλώσιμα αλλά με επαγγελματικά αποτελέσματα ως προς το τελικό προϊόν και φυσικά ως προς τον ήχο. Θα πλουτίσουμε έτσι τόσο το προσωπικό μας instrumentarium (συλλογή οργάνων) όσο και τις κατασκευαστικές μας γνώσεις για παιδαγωγικές προσαρμογές μέσα στην τάξη. Τα υλικά μας είναι καλάμι, πλαστική σακούλα, ξύλα, σωλήνας υδρορροής κτλ.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ

ΗΜΕΡΙΔΑ: (ΔΕΠ-Υ)ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (PhD Παιδοψυχίατρος)

«Δεν είναι συγκεντρωμένος», «Είναι αφηρημένος», «Δεν προσέχει στο μάθημα», «Είναι συνεχώς όρθιος μέσα στην τάξη». Τέτοιου είδους φράσεις ακούγονται πολύ συχνά στην καθημερινότητα τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς. Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις φράσεις; Ποια παιδιά αφορά; Που οφείλεται και τι μπορεί να γίνει; Μπορεί λοιπόν να κρύβεται μία αναπτυξιακή διαταραχή που ονομάζεται Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) και επηρεάζει αρνητικά αρκετά παιδιά που πηγαίνουν σχολείο. Ίσως είναι ένα από τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και μέσω αυτών οι δάσκαλοι και οι γονείς.

Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες με την προσήλωση της προσοχής τους σε μία δραστηριότητα ενώ ενδέχεται, παράλληλα, να εμφανίζουν σωματική υπερδραστηριότητα. Χαρακτηρίζονται από απροσεξία, αδεξιότητα, δυσκολίες στην αφοσίωση στις σχολικές υποχρεώσεις ή τη συμμόρφωση σε υποδείξεις. Η συγκεκριμένη διαταραχή συχνά σχετίζεται με αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο, καθυστέρηση (ελλείμματα) στη μάθηση και στην επικοινωνία. Τα συμπτώματα συνήθως ξεκινούν στην προσχολική ηλικία. Στην παρούσα ημερίδα θα παρουσιασθούν αναλυτικά η συμπτωματολογία σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο, τα αίτια, οι επιπτώσεις καθώς και τρόποι ντιμετώπισης της συγκεκριμένης διαταραχής. Η ημερίδα απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, συμβούλους, παιδαγωγούς και νηπιαγωγούς καθώς και σε φοιτητές των παραπάνω κλάδων.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (PhD Παιδοψυχίατρος)

Οι μαθησιακές δυσκολίες και οι διαραραχές της συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον είναι αλληλοτροφοδοτούμενες καταστάσεις που η αντιμετώπισή τους συνιστά πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς – μαθητές – γονείς. Στην ημερίδα γίνεται μια διερεύνηση των αιτίων που μπορούν να προκαλέσουν εναντιωματικές και διασπαστικές συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον, του τρόπου με τον οποίο συνδέονται οι μαθησιακές δυσκολίες με τις συμπεριφορές αυτές αλλά και πως η βαθύτερη και ευρεία κατανόηση της αιτιοπαθογένειας, μπορεί να βοηθήσει ειδικό, εκπαιδευτικο και οικογένεια να στηρίξει αποτελεσματικά το παιδί. Θα γίνει παρουσίαση και σχολιασμός περιστατικών.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: Αγχώδεις διαταραχές & διαταραχή πανικού:

ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ & ΕΦΗΒΟΥΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (PhD ,Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια)

• Άγχος φυσιολογικό και παθολογικό • αγχώδεις διαταραχές σε παιδιά και εφήβους •  διαταραχή πανικού σε παιδιά και εφήβους

Το άγχος αποτελεί φυσιολογικό συναίσθημα σε όλες τις ηλικίες. Στις περισσότερες περιπτώσεις προσκαλείται από ένα συγκεκριμένο ερέθισμα, σε άλλες περιπτώσεις, όμως είναι γενικευμένο και επηρεάζει συνολικά τη ζωή του ατόμου, ενήλικα αλλά και παιδιού/εφήβου. Το έντονο άγχος είναι πιθανό να οδηγήσει και σε κρίσεις πανικού που δεν παρατηρούνται μόνο στον ενήλικό πληθυσμό. Στο παρόν σεμινάριο θα γίνει η διάκριση μεταξύ φυσιολογικών και παθολογικών εκδηλώσεων άγχους και θα αναφερθούν οι διαταραχές άγχους στα παιδιά και τους εφήβους (άγχος αποχωρισμού, γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, κοινωνική αγχώδης διαταραχή κ.λπ.). Επίσης, θα αναφερθούν τα συμπτώματα της διαταραχής πανικού και θα προταθούν τρόποι αντιμετώπισης τόσο από τους γονείς όσο και από τους εκπαιδευτικούς και ειδικούς. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ : 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: Σχολικός Εκφοβισμός: Οι Ενέργειες του Σχολείου & της Οικογένειας για την Πρόληψη του Bullying

ΣΑΒΒΑΤΟ  5 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΙΩΡΟΥ (Φιλόλογος, Ψυχολόγος MSc Εφηβικής & Αναπτυξιακής Υγείας)

●Είδη σχολικού εκφοβισμού ● Παιδιά θύτες και θύματα ● Επιπτώσεις στο παιδί ● cyber-bullying και τρολάρισμα.

●Προληπτικές ενέργειες, στήριξη και αντιμετώπιση από γονείς και εκπαιδευτικούς.

Ο εκφοβισμός και η επιθετικότητα στο χώρο του σχολείου αναδύεται ως σημαντικό πρόβλημα στη σημερινή εποχή και αποτελεί κοινωνικό φαινόμενο. Στόχος του σεμιναρίου είναι η εις βάθος κατανόηση του φαινομένου και η ανάδειξη της πολυπλοκότητάς του, των αιτίων και των επιπτώσεών του στο παιδί, την οικογένεια και το σχολείο.

Θα εξεταστούν τα είδη του σχολικού εκφοβισμού καθώς και οι ρόλοι των παιδιών ως θυτών και θυμάτων. Ταυτόχρονα θα αναφερθούν οι μέθοδοι αντιμετώπισης και πρόληψης του φαινομένου και οι πρακτικές διαχείρισής του σε σχολικό αλλά και οικογενειακό επίπεδο.

Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Ή ΜΕ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

•Οι δυσκολίες των παιδιών στην σχολική τάξη • Σχέσεις με τους συμμαθητές τους
•Στενή επαφή συνεργασίας με τους γονείς ή τους κηδεμόνες• Οργάνωση της μάθησης έξω από την τάξη, σε δραστηριότητες όπως επισκέψεις στην κοινότητα, σχολικές εκδρομές ή αθλητικές εκδηλώσεις·

Σήμερα, μετά από τη διακήρυξη της Σαλαμάνκα (1994), η παιδαγωγική συζήτηση έχει μετατοπιστεί από την πρόταση της ενσωμάτωσης (mainstreaming) και της ένταξης (integration) σε αυτήν της συνεκπαίδευσης (inclusion) των μαθητών με και χωρίς Αναπηρία σε «ένα σχολείο για όλους» όπως αναφέρεται στη Χάρτα του Λουξεμβούργου (1996), (Watkins 2003). Σε αντίθεση με την πολιτική της ένταξης, που προωθεί την ιδέα της προσαρμογής του μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος και του σχολείου, η συνεκπαίδευση αναφέρεται στην αναδιοργάνωση του σχολείου ώστε να συμπεριλάβει (Include) και τους μαθητές με Αναπηρία (Χατζημανώλη, 2005). Μέχρι σήμερα αυτό που γίνεται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι η ένταξη των ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο τυπικό σχολείο. Με το ΦΕΚ 3561/2016 μπαίνει ο όρος Συνεκπαίδευση – Συμπερίληψη σε ένα σχολείο για όλους σε μία τάξη που μπορεί να δεχτεί και να εκπαιδεύσει όλα τα παιδιά με ή χωρίς αναπηρία

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: (ΔΕΠ-Υ)ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (PhD Παιδοψυχίατρος)

«Δεν είναι συγκεντρωμένος», «Είναι αφηρημένος», «Δεν προσέχει στο μάθημα», «Είναι συνεχώς όρθιος μέσα στην τάξη». Τέτοιου είδους φράσεις ακούγονται πολύ συχνά στην καθημερινότητα τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς. Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις φράσεις; Ποια παιδιά αφορά; Που οφείλεται και τι μπορεί να γίνει; Μπορεί λοιπόν να κρύβεται μία αναπτυξιακή διαταραχή που ονομάζεται Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) και επηρεάζει αρνητικά αρκετά παιδιά που πηγαίνουν σχολείο. Ίσως είναι ένα από τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και μέσω αυτών οι δάσκαλοι και οι γονείς.

Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες με την προσήλωση της προσοχής τους σε μία δραστηριότητα ενώ ενδέχεται, παράλληλα, να εμφανίζουν σωματική υπερδραστηριότητα. Χαρακτηρίζονται από απροσεξία, αδεξιότητα, δυσκολίες στην αφοσίωση στις σχολικές υποχρεώσεις ή τη συμμόρφωση σε υποδείξεις. Η συγκεκριμένη διαταραχή συχνά σχετίζεται με αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο, καθυστέρηση (ελλείμματα) στη μάθηση και στην επικοινωνία. Τα συμπτώματα συνήθως ξεκινούν στην προσχολική ηλικία. Στην παρούσα ημερίδα θα παρουσιασθούν αναλυτικά η συμπτωματολογία σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο, τα αίτια, οι επιπτώσεις καθώς και τρόποι ντιμετώπισης της συγκεκριμένης διαταραχής. Η ημερίδα απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, συμβούλους, παιδαγωγούς και νηπιαγωγούς καθώς και σε φοιτητές των παραπάνω κλάδων.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΗ (ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (PhD ,Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια)

• Τα συμπτώματα και η κλινική εικόνα του παιδιού που πενθεί • Στάδια του πένθους στα παιδιά • Τεχνικές στη θεραπεία και τη συμβουλευτική του παιδιού •Διαζύγιο των γονέων •Αναγνωρίσιμες απώλειες στη ζωή του παιδιού (το επόμενο αδερ­φάκι, η έναρξη του σχολείου, η αποκαθήλωση των γονέων ως πρό­τυπα κ.α.)

Στην παρούσα ημερίδα θα αναλύσουμε τη συμπτωματολογία και την κλινική εικόνα του παιδιού που πενθεί. Θα περιγραφούν τα στάδια του πένθους στα παιδιά καθώς και τεχνικές διαχείρισης του πένθους στη θεραπεία παιδιών και στη συμβουλευτική γονέων. Θα παρουσιασθούν επίσης σημαντικές συμβολικές απώλειες στη ζωή του παιδιού, όπως διαζύγιο γονέων, απόκτηση αδερφού, έναρξη σχολείου κ.α. και θα αναλυθούν τρόποι αντιμετώπισής τους.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ & ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ

Αναστασία Κατσούγκρη

(Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών, Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση , για να μπορέσεις να βοηθήσεις τα παιδιά ουσιαστικά θα πρέπει να βρεις εναλλακτικούς τρόπους εκπαίδευσης

Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού και ειδικά του ειδικού παιδαγωγού, είναι το θεατρικό παιχνίδι και το παιχνίδι ρόλων Μέσα από αυτό μαθαίνει δεξιότητες ,αναπτύσσει την επικοινωνία του και μαθαίνει πώς να συναναστρέφεται με τους συνομήλικους του Ειδικά για τα παιδιά που είναι στο φάσμα του αυτισμού είναι πολύ σημαντικό. Από την θεωρία στην πράξη θα μάθουμε παίζοντας κι εμείς πως θα βοηθήσουμε τα παιδιά με αναπηρία να βρούνε το χώρο τους στην ομάδα της τάξης τους.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ & Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ SOCIAL DISTANCING ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΙΩΡΟΥ (Φιλόλογος, Ψυχολόγος MSc Εφηβικής & Αναπτυξιακής Υγείας)

●Διατήρηση των σημαντικών σχέσεων και προστασία του εαυτού ● νέοι τρόποι ικανοποιητικής σύνδεσης και κοινωνικοποίησης

Τα νέα δεδομένα της πανδημίας επέβαλαν τις κοινωνικές αποστάσεις. Η διατήρηση των κοινωνικών σχέσεων και σχέσεων οικειότητας, όμως, είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τους γονείς τόσο να εξηγήσουν στα παιδιά τους τη νέα πραγματικότητα όσο και να διατηρήσουν την επαφή και την επικοινωνία με τους αγαπημένους, τηρώντας παράλληλα τις αποστάσεις και κρατώντας ασφαλείς τον εαυτό και τους γύρω τους. Στο σεμινάριο αυτό θα δούμε ποιες τεχνικές μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι γονείς για να κοινωνικοποιήσουν τα παιδιά τους όσο ισχύει αυτή η νέα συνθήκη αλλά και πώς να τους μιλήσουν για αυτή, να τα καθησυχάσουν και να τα μάθουν να προστατεύουν τον εαυτό τους. Επίσης, πώς θα βρουν νέους τρόπους ικανοποιητικής επικοινωνίας με τους οικείους, πώς θα εκτιμούν περισσότερο τις στιγμές που μοιράζονται μαζί τους και πώς θα παραμείνουν συνδεδεμένοι σε ένα βαθύτερο επίπεδο, μειώνοντας έτσι το άγχος και το στρες που αναμφίβολα υπάρχει.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (PhD Παιδοψυχίατρος)

Οι μαθησιακές δυσκολίες και οι διαραραχές της συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον είναι αλληλοτροφοδοτούμενες καταστάσεις που η αντιμετώπισή τους συνιστά πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς – μαθητές – γονείς. Στην ημερίδα γίνεται μια διερεύνηση των αιτίων που μπορούν να προκαλέσουν εναντιωματικές και διασπαστικές συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον, του τρόπου με τον οποίο συνδέονται οι μαθησιακές δυσκολίες με τις συμπεριφορές αυτές αλλά και πως η βαθύτερη και ευρεία κατανόηση της αιτιοπαθογένειας, μπορεί να βοηθήσει ειδικό, εκπαιδευτικο και οικογένεια να στηρίξει αποτελεσματικά το παιδί. Θα γίνει παρουσίαση και σχολιασμός περιστατικών.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας -Συστημική Θεραπεύτρια)

• Βασικές αρχές συστημικής προσέγγισης • Εφαρμογή συστημικής προσέγγισης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο • Τεχνικές Συστημικής προσέγγισης στο σχολείο Το σχολείο αποτελεί ένα σύστημα, το οποίο ανήκει σε ευρύτερα συστήματα και εμπεριέχει υποσυστήματα. Στην ημερίδα αυτή οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της συστημικής προσέγγισης και πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε εκπαιδευτικά πλαίσια, ενισχύοντας τους μαθητές και βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Θα έρθουν, επίσης, σε επαφή, με βιωματικό τρόπο, με συγκεκριμένες τεχνικές της συστημικής προσέγγισης και πώς αυτές μπορούν να βελτιώσουν την επικοινωνία μεταξύ των διαφόρων συστημάτων αλλά και να αξιοποιηθούν για ένα διαφορετικό χειρισμό δύσκολων καταστάσεων.

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 50 ΕΥΡΏ

********************************************************************

ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ

(PhD ΜSc Κλινική Νοσοκομειακή Ψυχολόγος – Οικογενειακή Σύμβουλος, Συνεργάτιδα Παν/μίου Αθηνών)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ/Υ-ΙV

Στόχος:

Εκπαίδευση στη χρήση και ερμηνεία της Ελληνικής κλίμακας αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ-IV

Κατασκευαστές: Κλίμακα ADHD-IV G. J. Du Paul, T. J. Power, A. D. Anastopoulos
(στάθμιση Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία, Αγγελή Κατερίνα, Ευσταθίου Γιώργος)

Απευθύνεται:

Σε Ψυχολόγους, Εκπαιδευτικούς, Εργοθεραπευτές, Νηπιαγωγούς, Λογοπεδικούς κ.λ.π.

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ

Εκπαίδευση: 10 ωρών

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά και για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.

ΚΟΣΤΟΣ: 150 ΕΥΡΏ

********************************************************************************