2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΙΟΣ 2025 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ 

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ CARL ORFF 

 

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ  25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ 

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης, του λόγου , Αλλά και να παρέχει, μέσα από παραδείγματα εφαρμογής, το βασικό θεωρητικό πλαίσιο της σύγχρονης μουσικής παιδαγωγικής. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές με κατάλληλο υλικό στον τομέα της μουσικοκινητικής CARL ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 

  1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας CARL ORFF & χρήση καθημερινών αντικειμένων (ποτηράκια, κουτάλια, κουβάδες, κτλ.), αλλά και του σώματος ως μουσικών οργάνων – για να καλύψουμε και την εξ αποστάσεως παρακολουθηση
  2. Δημιουργία μουσικών συνόλων,
  3. Η Μουσική και άλλες τέχνες- Μουσική και άλλα γνωστικά αντικείμενα
  4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με  χορογραφίες & Ο ρόλος και η σημασία του τραγουδιού στη μουσική αγωγή των παιδιών: Τραγούδι και κίνηση, τραγούδι και λόγος, τραγούδι και αυτοσχεδιασμός 
  5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης, 6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα,
    7. Το τρίπτυχο λόγου, φωνής, κίνησης και η σημασία του για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας
    8. Η μουσική ως αφορμή για θεατρικό παιχνίδι και το θεατρικό παιχνίδι ως αφορμή για μουσικές εξερευνήσεις.
    9. Μουσική & Ενεργητική μουσική ακρόαση μέσα από κίνηση, εικαστική και θεατρική απόδοση μουσικών ιδεών, ρυθμική συνοδεία ηχογραφημένης μουσικής κ.α.  
  6. Μεθοδολογία δημιουργίας μουσικοκινητικής παράστασης με αφορμή τραγούδια, ποιήματα, ιστορίες, μουσικά κομμάτια, κ.α.   

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα 

Σημείωση: Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

******************************************************************************** 

Κόστος 320 ευρώ  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ CARL ORFF 

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΘΕΩΡΙΑ – ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ  

 

 ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ      

 

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (ΜSc  Μουσικοπαιδαγωγός) 

 

Ένα μάθημα Ορφ  χρησιμοποιεί μέσα όπως την κίνηση, τη μουσική, το τραγούδι και όργανα από την ορχήστρα Ορφ. Η διδασκαλία ακολουθεί τεχνικές βασισμένες σε σύγχρονες  παιδαγωγικές θεωρίες και το μουσικό  υλικό που χρησιμοποιείται αποτελείται από δομικά στοιχεία που περιέχονται σε απλές αλλά και σύνθετες μουσικές κατασκευές. Στόχος του σεμιναρίου είναι ο σχεδιασμός μιας διδασκαλίας αξιοποιώντας  τα παραπάνω στοιχεία εκφράζοντας τη φιλοσοφία της παιδαγωγικής αυτής προσέγγισης αλλά και ακολουθώντας την πολιτισμική παράδοση της χώρας μας. 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

    ******************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ 

 ΑΚΟΥΩ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΩ, ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ με την μουσικοκινητικη αγωγη CARL ORFF ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (Υπ. Διδάκτωρ, ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός) 

 

Η μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης του παιδιού της προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας και στοχεύει πρωτίστως στην αισθητική καλλιέργεια και στην ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτωντων παιδιών, αλλά και στην ενίσχυση της μάθησης σε άλλα γνωστικά αντικείμενα. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, θα παρουσιαστούν οι βασικές αρχές της μουσικής διδασκαλίας-μάθησης στην πρώτη παιδική ηλικία και θα προταθούν  δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες, κάθε εκπαιδευτικός, είτε διαθέτει εξειδικευμένες μουσικές γνώσεις, είτε όχι, μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατακτήσουν τη μουσική γνώση με ευχάριστο, βιωματικό και δημιουργικό τρόπο. Ερωτήματα όπως τα παρακάτω θα διερευνηθούν κυρίως μέσα από ποικίλες βιωματικές δραστηριότητες, αλλά και μέσα από αναφορές στα δεδομένα της σύγχρονης βιβλιογραφίας. Πώς αναπτύσσεται και ενισχύεται η ρυθμική και μελωδική αντίληψη και μνήμη των παιδιών; Με ποιους τρόπους μπορεί να καλλιεργηθεί η μουσική δημιουργικότητά τους και να τροφοδοτηθεί η έμφυτη τάση τους να εκφράζονται και να μαθαίνουν μέσα από το τραγούδι, την κίνηση, την ενεργητική μουσική ακρόαση και τον μουσικό αυτοσχεδιασμό; Θα προταθεί επίσης κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους μικρούς μαθητές. 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

    ******************************************************************** 

 

 

 

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ 

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ  9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ     

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ 

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρόλους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι. Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν: 

  • Θεατρικά παιχνίδια • Οργάνωση του Θεατρικού Παιχνιδιού ανάλογα με τους στόχους του εκπαιδευτικού
  • Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης • Θέατρο Σκιών 
  • Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παράστασης 
  • Ασκήσεις λόγου, φωνής • Αυτοσχεδιασμός,
  • Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού  • Δημιουργία Χοροθεατρικής Παράστασης
  • Το θέατρο στην Εκπαίδευση • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής 
  • Δραματοποίηση παραμυθιού • Δημιουργική Γραφή  • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Εκπαιδευτικό Δράμα 
  • Αφήγηση Παραμυθιού • Το Θέατρο στην Εκπαίδευση κ.α.

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα 

Σημείωση: Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 350 ευρώ  

 

******************************************************************************** 

 

 

 

 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: : ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ : ΜΥΘΟΙ & ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ  

 

ΚΥΡΙΑΚΗ  9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ    

 

ΜΗΛΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ (Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής & Θεατρικής Αγωγής) 

 

Το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ αναζητά  κόσμους παραμυθένιους, παλιούς, φανταστικούς καινούργιους, αληθινούς  και πραγματικούς. Δε σου ζητά απλά να αναπαραστήσεις αυτούς τους κόσμους αλλά να τους εξερευνήσεις, να βρεις τον εαυτό σου μέσα σε αυτούς. Οι μύθοι είναι από τα αγαπημένα κείμενα που προσφέρουν πλούσιο «υλικό» και πολύ συχνά γίνονται η αφορμή να σχεδιαστεί ένας καινούργιος κόσμος προσφέροντας χαρά και δημιουργία στους συμμετέχοντες σε ένα θεατρικό εργαστήρι σε μια θεατρική παράσταση . 

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 

Στραντ… ένα βιολί για βαλς και ορχήστρα! 

 

Εκδόσεις Διάπλαση   •   ΣΑΒΒΑΤΟ  15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  •   Κόστος 20 ευρώ 

 

ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ (Διδάκτωρ Μουσειακής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ & Συγγραφέας 

 

Ποιος είναι ο Στραντ; Πώς θα βγουν πάλι νότες από το δοξάρι και τις χορδές ενός βιολιού; Τι σηµαίνει για έναν βιολιστή να παίζει µ’ ένα Στραντιβάριους; Πώς γίνεται κι ακούγονται µελωδίες σ’ ένα σταθµό του µετρό; 

Με αφορμή το βιβλίο «Στραντ… ένα βιολί για βαλς και ορχήστρα» οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου μέσα από ποικίλες αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες ταξιδεύουν στον µαγικό κόσµο της κλασικής µουσικής, γνωρίζουν γνωστούς συνθέτες και µαθαίνουν για τα µουσικά όργανα συνδυάζοντάς τα µε έργα ζωγραφικής. Κατανοούν τις διαδρομές που κάνει ένας καλλιτέχνης μέσα από τους ήχους και τη μουσική. Επιπρόσθετα θα έχουν την δυνατότητα να αντιληφθούν τι σημαίνει έμπνευση, δημιουργία, μουσική  και ότι η μουσική είναι παντού. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους αγαπούν να ακούν και να στροβιλίζονται με τη μουσική! Για όλους όσους αγαπούν την ελευθερία της Τέχνης! 

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 20 ευρώ  

 

******************************************************************************** 

 

 

 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 

 

ΚΥΡΙΑΚΗ  16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής  Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού) 

 

Σκοπός του εργαστηρίου είναι:  Να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με τη μέθοδο του Θεατρικού Παιχνιδιού και της Δραματοποίησης.  Να παρουσιάσει Θεατρικές Τεχνικές και Παιχνίδια που μπορούν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς στις καλλιτεχνικές δραστηριότητες όσο και στη διαθεματική εργασία στο σχολείο. Να αναπτύξει δραστηριότητες αίσθησης, κίνησης, έκφρασης, ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν  να  μπαίνουν στη σύμβαση του παιχνιδιού   Να αποκτήσουν επαφή με την Παιδαγωγική Θεάτρου σε θεωρητικό επίπεδο. Το εργαστήρι περιλαμβάνει τα παρακάτω θέματα: Θεατρικό Παιχνίδι – Δραματοποίηση, Θεατρικές Τεχνικές, Παιχνίδια Θεατρικής Έκφρασης, Επινόηση και σκηνική απόδοση ιστοριών.Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν: Παιχνίδια Γνωριμίας, Παιχνίδια Μεταμόρφωσης, Ασκήσεις Χαλάρωσης – Παρατήρησης και Συγκέντρωσης της Προσοχής, Παιχνίδια Σωματικής Κίνησης και Έκφρασης, Λεκτικά και Ρυθμικά Παιχνίδια, Αυτοσχεδιασμούς. 

Το εργαστήρι θα διερευνήσει στην πράξη ερωτήματα όπως: τι παιχνίδια μπορώ να χρησιμοποιήσω και πώς μπορώ να επινοώ παιχνίδια; Πώς διευκολύνω τις ιδέες των παιδιών στο να φτιάχνουν τις δικές τους ιστορίες; Πώς χρησιμοποιώ τη θεατρική εμπειρία για να κάνω το μάθημα ενδιαφέρον; Πώς εμψυχώνω ένα θεατρικό εργαστήρι; Ποιος είναι ο ρόλος μου ως εμψυχωτή-τριας; 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

 

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ   

ΣΑΒΒΑΤΟ 22  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 

 

ΠΑΥΛΙΝΑ ΑΝΔΡΟΥΛΗ(Καθηγήτρια Δημιουργικού Χορού Master of Arrts) 

 

Σκοπός αυτής της ημερίδας  είναι  να γνωρίσουμε  τον Δημιουργικό χορό και τα στοιχεία του . Θα τα εξερευνήσουμε και θα τα κατανοήσουμε. Εργαλεία  μας  θα είναι το παιγνίδι, οι  ιστορίες, τα αντικείμενα, οι μουσικοκινητικές δράσεις και πολλή φαντασία. Στόχος μας θα είναι μέσα από το παιχνίδι τα μικρά παιδιά να αγαπήσουν τον χορό. 

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

************************************************************** 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ 

 

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 20 ΩΡΕΣ 

 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ (Παιδαγωγός – Εμψυχώτρια κατασκευών) 

 

 

Τα υλικά γύρω μας είναι αμέτρητα και αρκεί να τα κοιτάξουμε λίγο διαφορετικά για να τα μεταμορφώσουμε σε όμορφες χρηστικές και διακοσμητικές κατασκευές. Το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να μας ανοίξει μια πόρτα για υλικά απλά και λειτουργικά που μπορούν να έχουν διαφορετικές εφαρμογές. Θα δουλέψουμε με decoupage, χαρτοπολτό, pappier mache, σύρμα, τσόχα, φελιζόλ, pate a sel, φυσικά υλικά και άλλα. Θα κάνουμε κατασκευές όπως ψηφιδωτό, mobile, διακοσμητικά, παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά. Κατασκευές που μπορούν να κάνουν τα παιδιά στην τάξη μας & Άλλα Πολλά Από Τα Οποία Μπορούμε Εμείς να Εμπνευστούμε. 

 

Σημείωση: Το σεμινάριο προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 150 ευρώ  

 

 

 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ :  

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ 

(Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα τους και να τα διαχειρισθούν ) 

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  

 

ΒΕΡΑ ΒΟΡΥΛΛΑ 

 (M.Ed.,Υποψ.Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων-Υπ.Περιβαλ.Εκπαίδευσης Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής) 

Στρες: Μπορούν τα παιδιά να διαχειριστούν το στρες τους; Ποιες είναι οι κατάλληλες τεχνικές; Στο εργαστήριο θα επεξεργαστούμε βιβλία παιδικής λογοτεχνίας ως αφόρμηση για κοινωνικοσθηματική μάθηση: αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα των ηρώων, τα επεξεργαζόμαστε μέσα από παιχνίδι ρόλων και καταλήγουμε σε διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αναγνώρισης των συναισθημάτων (λύπη, φόβος, θυμός) και τεχνικές χαλάρωσης για μικρά παιδιά ως μέσο για τη διαχείριση των συναισθημάτων και του στρες.  

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

 

******************************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ της ΜουσικοκινητικήΣ Αγωγή Carl Orff
 

ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ 

 

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (MSc Μουσικοπαιδαγωγός) 

 

Το βασικό στοιχείο που ενώνει τη μουσική, την κίνηση και τον λόγο είναι ο ρυθμός. Πώς απελευθερώνεται ο ρυθμός; Πώς οι ηχηρές κινήσεις οδηγούν στα μουσικά όργανα; πώς  από το body percussion αρχίζει ένας χορός; Ποιος ο ρόλος του λόγου με τη μουσική και την κίνηση; Στόχος του σεμιναρίου είναι να γνωρίσουμε την ολιστική αυτή προσέγγιση μέσα από το κατάλληλο υλικό και τις τεχνικές που αξιοποιεί στην πράξη και θεωρία. 

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

 

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ 

ΤΙ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ? 

 

Εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή  •  KΥΡΙΑΚΗ  9 ΜΑΡΤΙΟΥ    •   Κόστος 20 ευρώ  

 

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός – Συγγραφέας παιδικών βιβλίων) 

  

Αναζητώντας την ταυτότητα πραγματοποιούμε μια κατάδυση στο εσωτερικό της ύπαρξης κι όλα αυτά μέσα από το κείμενο και τις εικόνες ενός βιβλίου για παιδιά. Ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος μας ταξιδεύει στο νέο του βιβλίο “Τι είμαι εγώ;” και μας αποκρυπτογραφεί πώς με λέξεις και εικόνες εκφράζονται τα πιο κρυφά μας συναισθήματα. Ακολουθούν δράσεις θεατρικού παιχνιδιού και δημιουργικής γραφής με στόχο να κατανοήσουμε πως το παιδί αναζητά την ταυτότητά του σε έναν κόσμο φτιαγμένο από ενήλικες. Οι δράσεις μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη προσαρμοσμένες στην ηλικία των παιδιών και να τους δείξουν πως σε ένα βιβλίο μπορεί να βρούμε τον εαυτό μας.  

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 20 ευρώ  

 

******************************************************************** 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ:ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ 

ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΜΙΚΡΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ  15 ΜΑΡΤΙΟΥ   

 

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (Μέλος ΕΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία) 

 

Η φωνή είναι ένα σημαντικό μέσον για να προσεγγίσει το παιδί τη μουσική. Οι δυνατότητες που έχει όμως η φωνή του είναι περιορισμένες. Για αυτό το λόγο απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή ως προς το τι θα χαρακτηριστεί παιδικό τραγούδι και κατ’ επέκταση θα χρησιμοποιηθεί σε ένα μάθημα μουσικής. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο θα γίνει μια προσπάθεια να αναλύσουμε και να επεξεργαστούμε τα μουσικά χαρακτηριστικά τα οποία πρέπει να έχει ένα τραγούδι για να μπορεί να χαρακτηριστεί παιδικό ή σωστότερα για να μπορεί να αποδοθεί από παιδιά. 1) Θα εξετάσουμε μια σειρά τραγουδιών από την ελληνική δισκογραφία. 2) Θα τα τραγουδήσουμε. 3) Θα τα συνοδεύσουμε με μικρά ρυθμικά και μελωδικά όργανα. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους εκείνους που θέλουν να χρησιμοποιούν τη φωνή τους ανεξάρτητα από την όποια προηγούμενη εμπειρία ή ενασχόλησή τους με τη μουσική. Δεν απαιτούνται ειδικές μουσικές γνώσεις, ούτε συγκεκριμένες φωνητικές δυνατότητες, αλλά μόνο η πεποίθηση ότι η φωνή μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιείται όχι μόνο από τον/την ειδικό δάσκαλο/α αλλά και από όσους/ες έχουν σχέση με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.  

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 20 ευρώ  

 

******************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ  ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ & ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ  

 

ΚΥΡΙΑΚΗ  16  ΜΑΡΤΙΟΥ 

 

ΧΡΥΣΑ ΚΟΥΡΑΚΗ (PhD, Δασκάλα, Μέλος ΕΙΔΙΠ, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΛΠΑ) 

 

Ποια είναι η θέση του παιδικού βιβλίου στη σχολική ζωή; Πότε και πώς διαβάζουμε στην τάξη; Ποια βιβλία επιλέγουμε και με ποια κριτήρια; Πώς οργανώνεται και λειτουργεί μια σχολική βιβλιοθήκη; Ποιος είναι ο ρόλος της; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα απαντήσουμε στο εργαστήριο για το Παιδικό Βιβλίο και τη Σχολική Βιβλιοθήκη, ενώ ταυτόχρονα θα προτείνουμε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας και δραστηριότητες ενίσχυσης της λειτουργίας της σχολικής βιβλιοθήκης. 

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

 

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************************** 

 

 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ ΓΟΡΓΟΝΑΣ  

(Μια παράσταση, ένα τραγούδι…) 

 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ  22  ΜΑΡΤΙΟΥ  

 

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, κάτοχος RAD Teaching Diploma, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας) 

 

Μία παράσταση, ένα τραγούδι… Μπορεί ένα τραγούδι να μας οδηγήσει σε μία παράσταση; Φυσικά και μπορεί… Μέσα από το παραμυθοτράγουδο: «Ο μύθος της βασίλισσας Γοργόνας» θα ξεδιπλώσουμε το θρύλο της βασίλισσας Γοργόνας αδερφής του Μέγα Αλέξανδρου και θα ανακαλύψουμε τους μηχανισμούς αυτούς που θα μας οδηγήσουν στην θεατρική μας παράσταση. Μουσικοκινητικά και θεατρικά παιχνίδια θα μας δώσουν πολλές, φρέσκιες ιδέες που θα διασκεδάσουν τους μαθητές μας.  

1) Γνωριμία με τη βασίλισσα Γοργόνα, 2) Ξεδίπλωμα του θρύλου, 3) Ανάλυση και επεξεργασία κειμένου, 4) Εικόνες & θεατρικές πράξεις, 5) Πρόσωπα & Ρόλοι, 6) Ομάδες εργασίας, 7) Δημιουργικοί Αυτοσχεδιασμοί, 8) Μουσική επιμέλεια, 9) Μουσικοκινητική. 

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

 

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΊΔΙ &  ΠΑΙΓΝΊΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ  

 

ΣΑΒΒΑΤΟ  22 ΜΑΡΤΙΟΥ 

 

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας) 

Το θέατρο  ήταν για τους αρχαίους  Αθηναίους   σχολείο, ήταν εκπαίδευση.  Στις μέρες μας ολοένα και περισσότερο το θέατρο γίνεται κομμάτι της εκπαίδευσης και της σχολικής ζωής. Στην Ειδική Αγωγή  το θεατρικό παιχνίδι κερδίζει συνεχώς έδαφος και γίνεται εργαλείο  στα χέρια των εκπαιδευτικών και ο  εναλλακτικός τρόπος  εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παράλληλα το θεατρικό παιχνίδι και το παιχνίδι ρόλων βοηθάει τα παιδιά με αυτισμό στην κοινωνικοποίησή τους και στην ένταξη τους στην ομάδα. Σε ένα σύγχρονο σχολείο , στο σχολείο του 21ου αιώνα , ο θεσμός της συμπερίληψης  και το όραμα ένα σχολείο για όλους φαντάζει πλέον εφικτό. Στην κατεύθυνση αυτή της  συνεκπαίδευσης παιδιών με  και χωρίς αναπηρία το θέατρο και το θεατρικό παιχνίδι είναι η οδός και  ο εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας που θα μας οδηγήσει στην άρση των αγκυλώσεων και των προκαταλήψεων για τα άτομα με αναπηρία. Γιατί η  αποδοχη στην διαφορετικότητα ξεκινάει από τις σχολικές τάξεις , όπου τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο γλώσσα και μαθηματικά αλλά  αποκτούν δεξιότητες και αναπτύσσουν άλλες  ενώ εκπαιδεύονται πως να ζουν αρμονικά σε μία κοινωνία που δεν θα κάνει διακρίσεις σε άτομα με αναπηρία και σε άτομα χωρίς αναπηρία. 

Κόστος 50 ευρώ  

 

************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ 

« Ο ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ » 

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 23  ΜΑΡΤΙΟΥ 

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ (ΜΑ of Arts in Education, of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός) 

 

«Στη Μύκονο, στη Σέριφο, στη Σίκινο, στη Μήλο, πετάς κυπαρισσόμηλο και γω πετάω μήλο. Στην Αμοργό, στην Κίμωλο, στη Νιο, στη Σαντορίνη, μου στέλνεις κιτρολέμονο σου στέλνω μανταρίνι» λέει ο Ν. Γκάτσος τραγουδώντας την ομορφιά  των Κυκλάδων. Ο Κυκλαδικός πολιτισμός χάνεται στα βάθη των αιώνων όμως τα χνάρια του μας αφηγούνται το μεγαλείο του. Τα ειδώλια , αυτά τα μαρμάρινα αγαλματίδια που σήμερα στολίζουν το μουσείο μπορούν να μας περιγράψουν πολλές καθημερινές ιστορίες. Στο συγκεκριμένο θεατρικό εργαστήριο δε θα μείνουμε στην περιγραφή και την αφήγηση θα μπούμε σε ρόλους για να περιηγηθούμε  στα σοκάκια εκείνων των καιρών. Το σμιλευμένο μάρμαρο θα σπάσει και θα πιάσει το νήμα της ζωής για να το φέρει στο εδώ και το τώρα. 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

 

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ 

 

Εκδόσεις Πατάκη   •   ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ  •   Κόστος 20 ευρώ 

 

ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ (Συγγραφέας – Αφηγήτρια παραμυθιών) 

 

Τι είναι αφήγηση παραμυθιών; Πρακτική προσέγγιση της αφηγηματικής τέχνης. Με ποια εφόδια μπαίνουμε στο κέντρο του λόγου και «παραδίδουμε» ένα παραμύθι; «Παρασταίνουμε» τον παραμυθά ή «είμαστε» ο παραμυθάς; Με ποιους τρόπους αφηγούμαστε μια ιστορία; Ποιο κείμενο χρησιμοποιούμε για τη δική μας, προσωπική αφήγηση ενός καταγραμμένου παραμυθιού; Τι περιθώρια αυτοσχεδιασμού έχουμε; Πώς υποστηρίζουμε τα πρόσωπα του παραμυθιού; Πώς υποστηρίζουμε τη μουσικότητα της παραλλαγής μας; Υπάρχουν τεχνικές; Τι πρέπει να αποφεύγουμε τη στιγμή της αφήγησης; 

 

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

 

Κόστος 20 ευρώ  

 

 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ & Η ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ  ΤΗΣ  ΜΟΥΣΙΚΗΣ  

ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 5  ΑΠΡΙΛΙΟΥ  

 

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΖΕΠΑΤΟΥ (ΜSc Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου «Μουσική Ε΄ Δημοτικού») 

          

               Στο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής του Νέου Σχολείου (2014) επιδιώκεται «η σύνδεση της σχολικής γνώσης με τη βιωματική εμπειρία του παιδιού, την οποία αποκτά μέσα στον ενιαίο κόσμο όπου κινείται».  Το βίωμα αυτό δεν είναι μονομερές, αλλά σύνθετο, πολυπρισματικό και ολιστικό. Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται οι διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις της μουσικής που επιχειρούν τη σύνδεση της μουσικής με άλλα γνωστικά αντικείμενα κι ακόμη την ολιστική προσέγγιση ενός θέματος και τη συσχέτιση της μουσικής με την ίδια τη ζωή, με τη βιωμένη εμπειρία του παιδιού.Στην ημερίδα, μέσα από  βιωματικές δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης, εκτέλεσης, και δημιουργίας μουσικής θα γνωρίσουμε και θα διερευνήσουμε ενδεικτικές διαθεματικές και διεπιστημονικές μουσικές δραστηριότητες για το επίπεδο του δημοτικό σχολείο, όπως περιγράφονται στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής. 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

 

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ & ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ  

 

ΚΥΡΙΑΚΗ  6  ΑΠΡΙΛΙΟΥ  

 

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ 

(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός) 

 

Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μια μορφή θεατρικής τέχνης με παιδαγωγικό χαρακτήρα. 

Τα στάδια που περνάνε οι συμμετέχοντες τους οδηγούν στη δημιουργία ενός φανταστικού κόσμου. Μέσα από την ασφάλεια του ρόλου αλληλεπιδρούν, συνεργάζονται και «βιώνουν» ακόμη και τις πιο δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να περάσει  ο ήρωας μιας ιστορίας. Η χρήση της κούκλας στον φανταστικό κόσμο που έχουν δημιουργήσει θα τους βοηθήσει να υιοθετήσουν ακόμη περισσότερες οπτικές  γωνίες από τις οποίες κάθε ρόλος βλέπει τα πράγματα. Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι θα αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες που προσφέρουν οι κούκλες όταν παρεμβαίνουν στη μαθησιακή διαδικασία κεντρίζοντας το ενδιαφέρον, ζωντανεύοντας την αφήγηση ή τη δράση. Με έναν διαφορετικό τρόπο θα προσφέρουν  ευκαιρίες μιας βαθύτερης κατανόησης του εκάστοτε θέματος που αναδύεται κάθε φορά από την εξέλιξη της ιστορίας. 

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

 

******************************************************************************** 

 

 

 

 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ- ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ   

 

ΣΑΒΒΑΤΟ  12  ΑΠΡΙΛΙΟΥ 

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής  Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού) 

 

Στην ημερίδα θα μας δοθεί η ευκαιρία να μιλήσουμε για την αναζήτηση παραμυθιού κατάλληλου για δραματοποίηση, για τη δημιουργία διαλόγων για τη δομή, την πλοκή, το χώρο, καθώς και την δημιουργία παράστασης. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν ένα συνοπτικό θεωρητικό πλαίσιο και μια λίστα παιχνιδιών.  Η ημερίδα περιλαμβάνει βιωματικά παιχνίδια μουσικοκινητικά παιχνίδια και ασκήσεις δημιουργικής γραφής.  

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ & ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΕΣ ΕΠΟΧΕΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ 

 

ΚΥΡΙΑΚΗ  13  ΑΠΡΙΛΙΟΥ 

 

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ (ΜΑ of Arts in Education, of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός) 

 

Οι τέσσερις εποχές έχουν εμπνεύσει μεγάλους μουσικούς και ζωγράφους. Για τις τέσσερις εποχές πλέκονται ιστορίες στο λαϊκό παραμύθι. Είναι οι εναλλαγές των εικόνων στη φύση. Είναι τα χρώματα που αλλάζουν. Είναι τα συναισθήματα που μας επηρεάζουν. Στο θεατρικό αυτό εργαστήρι οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία για τις τέσσερις εποχές. Με πυξίδα τις τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος θα ταξιδέψουν στο χρόνο. Μέσα από ρόλους που θα επιλέξουν, θα βιώσουν , θα δημιουργήσουν , θα μοιραστούν ιδέες , θα αναπτερώσουν τη φαντασία τους με κύριο και βασικό στόχο τη χαρά της γνώσης! 

 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

 

 

 

 

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ  

 

 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ  8  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 

 

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας) 

 

Οι μαθησιακές δυσκολίες και οι διαταραχές της συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον είναι αλληλοτροφοδοτούμενες καταστάσεις που η αντιμετώπισή τους συνιστά πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς – μαθητές – γονείς. Στην ημερίδα γίνεται μια διερεύνηση των αιτίων που μπορούν να προκαλέσουν εναντιωματικές και διασπαστικές συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον, του τρόπου με τον οποίο συνδέονται οι μαθησιακές δυσκολίες με τις  συμπεριφορές αυτές αλλά και πως η βαθύτερη και ευρεία κατανόηση της αιτιοπαθογένειας, μπορεί να βοηθήσει ειδικό, εκπαιδευτικό και οικογένεια να στηρίξει αποτελεσματικά το παιδί. Θα γίνει παρουσίαση και σχολιασμός περιστατικών. 

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΊΔΙ &  ΠΑΙΓΝΊΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ  

 

ΣΑΒΒΑΤΟ  22 ΜΑΡΤΙΟΥ 

 

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας) 

Το θέατρο  ήταν για τους αρχαίους  Αθηναίους   σχολείο, ήταν εκπαίδευση.  Στις μέρες μας ολοένα και περισσότερο το θέατρο γίνεται κομμάτι της εκπαίδευσης και της σχολικής ζωής. Στην Ειδική Αγωγή  το θεατρικό παιχνίδι κερδίζει συνεχώς έδαφος και γίνεται εργαλείο  στα χέρια των εκπαιδευτικών και ο  εναλλακτικός τρόπος  εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παράλληλα το θεατρικό παιχνίδι και το παιχνίδι ρόλων βοηθάει τα παιδιά με αυτισμό στην κοινωνικοποίησή τους και στην ένταξη τους στην ομάδα. Σε ένα σύγχρονο σχολείο , στο σχολείο του 21ου αιώνα , ο θεσμός της συμπερίληψης  και το όραμα ένα σχολείο για όλους φαντάζει πλέον εφικτό. Στην κατεύθυνση αυτή της  συνεκπαίδευσης παιδιών με  και χωρίς αναπηρία το θέατρο και το θεατρικό παιχνίδι είναι η οδός και  ο εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας που θα μας οδηγήσει στην άρση των αγκυλώσεων και των προκαταλήψεων για τα άτομα με αναπηρία. Γιατί η  αποδοχη στην διαφορετικότητα ξεκινάει από τις σχολικές τάξεις , όπου τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο γλώσσα και μαθηματικά αλλά  αποκτούν δεξιότητες και αναπτύσσουν άλλες  ενώ εκπαιδεύονται πως να ζουν αρμονικά σε μία κοινωνία που δεν θα κάνει διακρίσεις σε άτομα με αναπηρία και σε άτομα χωρίς αναπηρία. 

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ  

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 

 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ  

(PsyD Ψυχολογια της Επικοινωνίας ECP Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου και Οικογένειας)  

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ 

 (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος, Συστημική Θεραπεύτρια Ατόμου & Οικογένειας) 

 

  • Βασικές αρχές συστημικής προσέγγισης • Εφαρμογή συστημικής προσέγγισης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο • Τεχνικές Συστημικής προσέγγισης στο σχολείο Το σχολείο αποτελεί ένα σύστημα, το οποίο ανήκει σε ευρύτερα συστήματα και εμπεριέχει υποσυστήματα. Στην ημερίδα αυτή οι συμμετέχοντες  θα εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της συστημικής προσέγγισης και πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε εκπαιδευτικά πλαίσια, ενισχύοντας τους μαθητές και βελτιώνοντας  την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Θα έρθουν, επίσης, σε επαφή, με βιωματικό τρόπο, με συγκεκριμένες τεχνικές της συστημικής προσέγγισης και πώς αυτές μπορούν να βελτιώσουν την επικοινωνία μεταξύ των διαφόρων συστημάτων αλλά και να αξιοποιηθούν για ένα διαφορετικό χειρισμό δύσκολων καταστάσεων.

 

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

********************************************************************ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ: 

ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ – ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ – ΑΥΤΟΑΠΟΔΟΧΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ  1  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 

 

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΙΩΡΟΥ  (Φιλόλογος, Ψυχολόγος MSc Εφηβικής & Αναπτυξιακής Υγείας) 

 

   Το σεμινάριο-ημερίδα απευθύνεται σε όλους τους ειδικούς και φοιτητές που ασχολούνται με θέματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας (δασκάλους, νηπιαγωγούς, λογοπεδικούς, ψυχολόγους, ιατρούς, εκπαιδευτικούς κ.α.)καθώς και γονείς που θέλουν να κατανοήσουν τις ανάγκες και δυσκολίες του γονέα σε σχέση με τον ρόλο του.  

Στόχοι:  

1.Να αναγνωρίσουν ιδιότητες και χαρακτηριστικά της ψυχικής αυτοεκτίμησης,      αυτοπεποίθησης, αυτοαποδοχής σε παιδιά και εφήβους.  

2.Να γνωρίσουν στρατηγικές προώθησής τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.  

3.Να έρθουν σε επαφή με τεχνικές καλλιέργειάς τους στην τάξη ή στη συμβουλευτική γονέων και εφήβων.  

4.Να ασκηθούν βιωματικά σε κάποιες από αυτές τις τεχνικές.  

 

 

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

 

 

 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ  8  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 

 

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας) 

 

Οι μαθησιακές δυσκολίες και οι διαταραχές της συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον είναι αλληλοτροφοδοτούμενες καταστάσεις που η αντιμετώπισή τους συνιστά πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς – μαθητές – γονείς. Στην ημερίδα γίνεται μια διερεύνηση των αιτίων που μπορούν να προκαλέσουν εναντιωματικές και διασπαστικές συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον, του τρόπου με τον οποίο συνδέονται οι μαθησιακές δυσκολίες με τις  συμπεριφορές αυτές αλλά και πως η βαθύτερη και ευρεία κατανόηση της αιτιοπαθογένειας, μπορεί να βοηθήσει ειδικό, εκπαιδευτικό και οικογένεια να στηρίξει αποτελεσματικά το παιδί. Θα γίνει παρουσίαση και σχολιασμός περιστατικών. 

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ 

(ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ) 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 15  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 

ΣΑΛΩΜΗ ΚΑΦΟΥΡΗ  (PhD Ψυχολόγος- Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια) 

 

Στο σεμινάριο αυτό θα γίνει αναφορά στον ορισμό και στα χαρακτηριστικά της σεξουαλικής κακοποίησης σε παιδιά, καθώς επίσης και στις επιπτώσεις της κακοποίησης στο παιδί και στο οικογενειακό σύστημα.  

Τέλος, θα συζητηθούν προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης της σεξουαλικής κακοποίησης σε παιδιά. 

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

******************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ & ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 

 

 ΣΑΒΒΑΤΟ 22  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 

 

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΙΩΡΟΥ  (Φιλόλογος, Ψυχολόγος MSc Εφηβικής & Αναπτυξιακής Υγείας) 

 

Το σεμινάριο-ημερίδα απευθύνεται σε όλους τους ειδικούς και φοιτητές που ασχολούνται με θέματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας (δασκάλους, νηπιαγωγούς, λογοπεδικούς, ψυχολόγους, ιατρούς, εκπαιδευτικούς κ.α.) καθώς και γονείς που θέλουν να κατανοήσουν τη φύση της δημιουργικής σκέψης. Στόχοι: Να αναγνωρίσουν ιδιότητες της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, όπως και χαρακτηριστικά των κριτικών και δημιουργικών ατόμων προκειμένου να καθορίζουν μαθησιακούς στόχους.  Να γνωρίσουν στρατηγικές μάθησης που θα τους επιτρέπουν να δημιουργούν ένα κατάλληλο παιδαγωγικό κλίμα για την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης στη σχολική τάξη.  Να γνωρίσουν διάφορες τεχνικές ανάπτυξης της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και να εξασκηθούν στην οργάνωση δραστηριοτήτων που τις προωθούν.  Να αναγνωρίσουν τα παιδαγωγικά οφέλη αυτών των τεχνικών στην αποφόρτιση, «αποδραματοποίηση» της διδακτικής πράξης και στην κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών.  

 

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙ & ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ  

 

ΣΑΛΩΜΗ ΚΑΦΟΥΡΗ  (PhD Ψυχολόγος- Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια) 

 

Πολύ συχνά ακούμε τη φράση “αυτό το παιδί είναι επιθετικό”. Τι σημαίνει όμως αυτό και πως καθορίζει η λέξη “επιθετικό” ένα παιδί; 

Η Ημερίδα αυτή έχει ως στόχο τη διερεύνηση της σημασίας του όρου “επιθετικότητα” και των παραγόντων (βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών) που επηρεάζουν την εκδήλωση της. Έπειτα θα γίνει αναφορά σε τρόπους διαχείρισης μέσα από συζήτηση στην ομάδα. 

Τι είναι η επιθετικότητα; Ποιοι είναι οι βιολογικοί,ψυχολογικοί και κοινωνικοί παράγοντες που επηρεάζουν την εκδήλωση και την εξέλιξή της; Τι προσπαθεί να μας πει το επιθετικό παιδί και πώς μπορούμε να το βοηθήσουμε τόσο στο σχολείο όσο και στην οικογένεια; 

Η απόκριση σε αυτά τα ερωτήματα είναι το περιεχόμενο της Ημερίδας με θέμα ”Παιδί και Επιθετικότητα”. Η Ημερίδα απευθύνεται σε ανθρώπους που μεριμνούν για το παιδί (γονείς, παιδαγωγούς, επαγγελματίες ψυχικής υγείας και άλλους). 

 

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΔΙ 

(ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ) 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΜΑΡΤΙΟΥ   

 

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΙΩΡΟΥ  (Φιλόλογος, MSc Ψυχολόγος Εφηβικής & Αναπτυξιακής Υγείας) 

 

 Το σεμινάριο-ημερίδα απευθύνεται σε όλους τους ειδικούς και φοιτητές που ασχολούνται με θέματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας (δασκάλους, νηπιαγωγούς, λογοπεδικούς, ψυχολόγους, ιατρούς, εκπαιδευτικούς κ.α.)καθώς και γονείς που θέλουν να κατανοήσουν τη φύση της χαρισματικότητας.
Στόχοι: Να εισαχθούν   σε βασικές επιστημονικές προσεγγίσεις σε θέματα ταλέντου και χαρισματικότητας, 

  • Να γνωρίσουν βασικά κριτήρια αξιολόγησής της. Να μελετήσουν και να ασκηθούν βιωματικά σε προτάσεις εξατομικευμένων προγραμμάτων διδασκαλίας και σε τεχνικές καλλιέργειας της δημιουργικής σκέψης. Να προβληματιστούν πάνω στη συναισθηματική διάσταση της χαρισματικότητας και  σε θέματα συμβουλευτικής οικογενειών των χαρισματικών παιδιών. 

 

 

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

******************************************************************** 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΊΔΙ &  ΠΑΙΓΝΊΔΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ  

 

ΣΑΒΒΑΤΟ  22 ΜΑΡΤΙΟΥ 

 

Αναστασία Κατσούγκρη (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής – ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας) 

Το θέατρο  ήταν για τους αρχαίους  Αθηναίους   σχολείο, ήταν εκπαίδευση.  Στις μέρες μας ολοένα και περισσότερο το θέατρο γίνεται κομμάτι της εκπαίδευσης και της σχολικής ζωής. Στην Ειδική Αγωγή  το θεατρικό παιχνίδι κερδίζει συνεχώς έδαφος και γίνεται εργαλείο  στα χέρια των εκπαιδευτικών και ο  εναλλακτικός τρόπος  εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παράλληλα το θεατρικό παιχνίδι και το παιχνίδι ρόλων βοηθάει τα παιδιά με αυτισμό στην κοινωνικοποίησή τους και στην ένταξη τους στην ομάδα. Σε ένα σύγχρονο σχολείο , στο σχολείο του 21ου αιώνα , ο θεσμός της συμπερίληψης  και το όραμα ένα σχολείο για όλους φαντάζει πλέον εφικτό. Στην κατεύθυνση αυτή της  συνεκπαίδευσης παιδιών με  και χωρίς αναπηρία το θέατρο και το θεατρικό παιχνίδι είναι η οδός και  ο εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας που θα μας οδηγήσει στην άρση των αγκυλώσεων και των προκαταλήψεων για τα άτομα με αναπηρία. Γιατί η  αποδοχη στην διαφορετικότητα ξεκινάει από τις σχολικές τάξεις , όπου τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο γλώσσα και μαθηματικά αλλά  αποκτούν δεξιότητες και αναπτύσσουν άλλες  ενώ εκπαιδεύονται πως να ζουν αρμονικά σε μία κοινωνία που δεν θα κάνει διακρίσεις σε άτομα με αναπηρία και σε άτομα χωρίς αναπηρία. 

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 

Σημείωση: Η ημερίδα προσφέρεται και για παρακολούθηση δια ζώσης αλλά & για παρακολούθηση εξ αποστάσεως.  

Κόστος 50 ευρώ  

 

********************************************************************